Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
BadCat skrev (21 minutter siden):

Hovedkort og PSU er ikke et nødvendig onde. Det er de to viktigste komponentene.

ALDRI merket noe forskjell på alle HK og strømforsyning gjennom mine 20 år med data.
Selvfølgelig bør det jo holde lenge, men det er 5 års reklamasjon. Så om dem stryker med så får jeg nytt :D
Eneste jeg er skeptisk på er skjermkortet. Men som sakt. 5 års reklamasjon.
Kan jo alltids håpe på at det stryker med om 4 år xD

Men ja... Hadde ikke kjøpt ferdigbygd om det ikke hadde vært for prisen. Blir spennende!

Endret av MrLuni
  • Liker 2
Lenke til kommentar
xClaymanx skrev (52 minutter siden):

Ser at de fortsatt ikke har lært seg å bruke standard PSU. Hovedkortet og PSU'en er derfor mest trolig søppel.

Glemte å nevne trash bios, underklokket ram som du ikke kan endre på *kjører på verre clen det som står på brikken)

Lenke til kommentar
MrLuni skrev (6 timer siden):

 

Ikke dårlig, men hvis du har kundeforhold hos DNB får du denne til litt under 21K denne helga: https://www.power.no/data-og-tilbehoer/pc-og-mac/stasjonaer-pc/hp-omen-30l-gt13-1439no-stasjonaer-pc/p-1183304/

3080 er riktignok 10% bak 3080 Ti i spill, så du får ikke helt samme ytelse, men det er knapt merkbart.

 

MrLuni skrev (5 timer siden):

Jepp oem shit. Men så lenge et funker. 
Jeg har aldri brydd meg om kvalitet på HK da ytelsen er den samme uansett. Og psu leverer strøm. Ikke akkurat hokus pokus xD 

Men kabinettet må nok modifiseres litt eeeeeller byttes ut. Og ny CPU kjøler.

Hovedkort har lite å si på ytelsen, men litt forskjell er det. Jeg hadde ikke bekymret meg for 5800X, men 5900X og 5950X vil kanskje være litt mer problematisk. PSU leverer strøm, og hvis 12V-linjen faller for mye under bruk vil du faktisk oppleve lavere ytelse fra skjermkortet. I tillegg vil lavere rippel fra PSU hjelpe litt på overklokking.

Uansett håper jeg du blir fornøyd 😊

Endret av N o r e n g
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Nizzen skrev (11 timer siden):

Den følelsen av å sitte på en 5800x når 12400 finnes 😆

5600X er marginalt raskere enn 12400 i spill, 5800X er noen prosent raskere enn 5600X, MB koster klart mer på Intel, B660 koster ca 500 mer enn B550, samme med X570 og Z690, hadde pcen hatt 12400F f.eks hadde den kanskje kosta 1-1.5k mindre, men ytt 5-6% dårligere i spill når CPU-bundet. Jeg vil heller si: 'Den følelsen av å sitte på 5800X når 12600KF finnes ;)'

relative-performance-games-1280-720.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
17 minutes ago, Cowboystrekk said:

5600X er marginalt raskere enn 12400 i spill, 5800X er noen prosent raskere enn 5600X, MB koster klart mer på Intel, B660 koster ca 500 mer enn B550, samme med X570 og Z690, hadde pcen hatt 12400F f.eks hadde den kanskje kosta 1-1.5k mindre, men ytt 5-6% dårligere i spill når CPU-bundet. Jeg vil heller si: 'Den følelsen av å sitte på 5800X når 12600KF finnes ;)'

relative-performance-games-1280-720.png

Jeg tenkte på 12400 bclk overklokka :D

stock suger.

Lenke til kommentar
Nizzen skrev (20 minutter siden):

Jeg tenkte på 12400 bclk overklokka :D

stock suger.

Men da blir HK kostbart og, billigste er vell Rog B660 F til 2.5k, men enig i at 12400 med bclk er konge :) Og du må ha DDR5 da ingen D4-kort så langt støtter det. 

Drømmen er at f.eks B660 Prime eller TUF D4 støtter det, da har ikke AMD noe å stille opp med ;)

Endret av Cowboystrekk
Lenke til kommentar

Da har jeg fått testa den litt. 
BF på full drus og det flyter smooooth.
Stor forskjell fra 2080 :) 

Det første negative jeg har merket er at CPU kjøleren SUGER! 
Denne skal byttes ut asap xD

Edit: 
Har brukt den hele kvelden med flere spill. 
Eneste negative er kjølingen. 
Det var egentlig som forventet. 
Litt poop at det faktisk ikke er plass til min H100 Corsair i det nye kabinettet xD

Edit2: 
Når jeg først plugga inn datan så røyk sikringen! Men kan skru den på igjen.
Gjorde det nå på nytt og sikrignen røyk igjen. 
Vanlig automat sikring 10/16amp.
Joda, merker hvorfor denne datan er billig  xD 

Endret av MrLuni
  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
MrLuni skrev (På 28.1.2022 den 18.15):


Edit2: 
Når jeg først plugga inn datan så røyk sikringen! Men kan skru den på igjen.
Gjorde det nå på nytt og sikrignen røyk igjen. 
Vanlig automat sikring 10/16amp.
Joda, merker hvorfor denne datan er billig  xD 

Finn frem en lang skjøteledning og kjør dat-en fra den og se om samme skjer. Hvis ja så får du levere den inn på åpent kjøp🤣

  • Liker 1
Lenke til kommentar
xClaymanx skrev (På 27.1.2022 den 20.17):

Ser at de fortsatt ikke har lært seg å bruke standard PSU. Hovedkortet og PSU'en er derfor mest trolig søppel.

Du bør la være å kommentere på ting du tydeligvis ikke har peiling på. Har en del slike. De har faktisk 750W platinum PSU. Eneste ferdigbygde OEM, som jeg har sett har giddet å påspandere dette. Så klart ikke en corsair som sitter inni. Hovedkortet er nå så som så, men funker helt kurant. Dårlig kjøling i kabinettet, men ser ganske kult ut, synes jeg egentlig (og dette kommer fra en kar som hater HP-laptoper som pesten). Har faktisk vært ganske god valuta for pengene på en del av disse HP-omen pcene om man har kjøpt dem på power med dnb mc-rabatt (3080 kort som ikke er lhr med 5900x fikk jeg for 17 200 i september)

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Neonex skrev (14 timer siden):

Du bør la være å kommentere på ting du tydeligvis ikke har peiling på. Har en del slike. De har faktisk 750W platinum PSU. Eneste ferdigbygde OEM, som jeg har sett har giddet å påspandere dette. Så klart ikke en corsair som sitter inni. Hovedkortet er nå så som så, men funker helt kurant. Dårlig kjøling i kabinettet, men ser ganske kult ut, synes jeg egentlig (og dette kommer fra en kar som hater HP-laptoper som pesten). Har faktisk vært ganske god valuta for pengene på en del av disse HP-omen pcene om man har kjøpt dem på power med dnb mc-rabatt (3080 kort som ikke er lhr med 5900x fikk jeg for 17 200 i september)

Er da ingenting nytt at HP og andre leverandører leverer PSU'er med platinum sertifisering. Så jeg vet akkurat hva jeg snakker om.
Dette er derimot på bedriftsmaskiner, ytterst skjeldent at de gidder å spandere på seg dette på gaming linupen sin. Isåfall så må dette være relativt nytt initiativ fra HP.

Lenke til kommentar
Neonex skrev (På 29.1.2022 den 22.14):

Du bør la være å kommentere på ting du tydeligvis ikke har peiling på. Har en del slike. De har faktisk 750W platinum PSU. Eneste ferdigbygde OEM, som jeg har sett har giddet å påspandere dette. Så klart ikke en corsair som sitter inni. Hovedkortet er nå så som så, men funker helt kurant. Dårlig kjøling i kabinettet, men ser ganske kult ut, synes jeg egentlig (og dette kommer fra en kar som hater HP-laptoper som pesten). Har faktisk vært ganske god valuta for pengene på en del av disse HP-omen pcene om man har kjøpt dem på power med dnb mc-rabatt (3080 kort som ikke er lhr med 5900x fikk jeg for 17 200 i september)

17200 for 3080 og 5900x? Det er cheap det.

Byttet du kjøler på den? Isåfall hvilken?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...