Gå til innhold

Canal Digital blir Telenor


Anbefalte innlegg

T-We App for AppleTV finnes allerede (i tillegg til Android/iOS-app).

Har brukt litt tid på telenor.no nå. Klarer ikke å finne beskrevet om all funksjonaliteten finnes i den appen.

I tillegg står det at T-We forutsetter at de kan levere både tv og bredbånd på min adresse.

Da ble det ihvertfall 100% uaktuelt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om man er fornøyd eller ikke med hva man får, blir vel som i mange andre forhold:

 

- For den "vanlige mann", uten behov for å vite noe om ipv6, docsis eller dchp, er leveransen man får fra Telenor/CD helt grei. For min del (som sikkert gjelder 90% eller mer av befolkningen), er jeg fornøyd så lenge jeg får en hastighet som gjør at guttungen kan spille på Playstation samtidig som jeg kan sitte i videomøte på hjemmekontoret. Om linjen er 100, 250, 500 eller 1000 er ikke av betydning så lenge jeg ikke opplever problemer..

 

Fordelen, slik jeg ser det er at man har en totalpakke å forholde seg til. I stedet for å bruke mye tid på å shoppe avtaler og administrere de forskjellige (og risikere at ting ikke er kompatibelt på tvers), tror jeg mange med meg setter pris på å slippe å bruke tid på dette. 

 

 

For all del. Forventer ikke at en gjennomsnittlig bruker bryr seg eller han kjennskap til dette. Synes fremdeles det er litt trist at mulighetene for de av oss som er interessert i dette er såpass ikke-eksisterende.

 

Utrulling av IPv6 til sluttbrukere er jo litt trist for hele infrastrukturen sin del, det er absolutt på høy tid at IPv6 benyttes i flere, om ikke alle ledd. Men samtidig så handler det nok også mye om frykten og mangelen om kunnskap rundt hvordan IPv6 fungerer sammenlignet med IPv4 og hvilke potensiale for store sikkerhetsrisikoer det kan medføre spesielt for hjemmebrukere som måtte feilkonfigurere det ettersom det mulig gjør for at deling av offentlige IP-adresser til hver enkelt klient på hjemmenettverket uten "beskyttelsen" som IPv4 med NAT gir.

 

Muligheten for "Fast-IP" i form av det Altibox gjør med en enkel IP-reservasjon på DHCP-server er jo noe alle og enhver burde kunne tilby til en veldig lav sum da det koster egentlig ingenting å implementere eller konfigurere for internettleverandør. At ikke alle enkelt kan tilby og at det ville kostet litt ekstra for internettleverandør å tilby ekte Fast-IP med /30 subnett rett til sluttbruker er jo litt mer forståelig.

Lenke til kommentar

At nettsidene til Telenor er godt utformet, dette ene og alene skal normalt ikke medføre til et bra kundetilfredshet. Godt at det har gjort deg fornøyd. Min erfaring stammer fra mobil og ADSL internett, og den supporten jeg opplevde å få da. De har altså gjort ett dårlig inntrykk for mitt vedkommende. Når det gjelder kundetilfredshet for digital-tv privatmarkedet 2017, så havnet Canal Digital på 4. plass, blant 6 aktører, noe det ikke er så mye å skryte av. Altibox derimot, som jeg hadde før jeg flyttet og måtte bytte til Canal Digital, de skårer høyt på de fleste kundetilfredshetsundersøkelser. 

I alle dager....skrev jeg at det var nettsidene som "ene og alene" medførte at jeg var tilfreds med kundeservicen? 

 

Jeg har hatt Canal Digital i årevis. Aldri hatt problemer med kontakt på telefon, chat eller Facebook. Hva gjelder bransjeundersøkelser spiller de liten rolle for meg (men mer for bransjen selv) så lenge jeg er fornøyd med kundeservicen i utgangspunktet.

 

Ikke at jeg fikk noe svar på spørsmålet mitt heller....så da var det kanskje ikke så ille allikevel, men flott at du fikk ut litt hormonell frustrasjon i første kommentar iallefall. 

Lenke til kommentar

I alle dager....skrev jeg at det var nettsidene som "ene og alene" medførte at jeg var tilfreds med kundeservicen? 

 

Jeg har hatt Canal Digital i årevis. Aldri hatt problemer med kontakt på telefon, chat eller Facebook. Hva gjelder bransjeundersøkelser spiller de liten rolle for meg (men mer for bransjen selv) så lenge jeg er fornøyd med kundeservicen i utgangspunktet.

 

Ikke at jeg fikk noe svar på spørsmålet mitt heller....så da var det kanskje ikke så ille allikevel, men flott at du fikk ut litt hormonell frustrasjon i første kommentar iallefall. 

 

jeg vet ikke om det har noe å si.. Men jeg har i alle år vært det man kan kalle god kunde av telenor, ved at vi har samlet alle mobilabbonement (og mitt bedriftsabbonement), tidligere fasttelefon, kabeltv, bredbånd osv fra Telenor/CanalDigital. 

 

Min opplevelse av kundeservice er ihvertfall veldig god, jeg synes det er greit å komme i kontakt de gangene jeg har hatt behov for det (litt ventetid må man jo regne med iblant). 

 

Kanskje jeg er en form for "prioritert kunde" siden jeg har samlet alt hos en leverandør? På en måte synes jeg det er naturlig at man skal ha en viss fordel om man har "storbrukeravtale", men på den annen side skal man jo forvente tilfredsstillende kundeservice uavhengig av dette.. 

Lenke til kommentar

Herregud for noen priser på bredbånd. Var sikkert mye likt hos begge før, men betaler 250 kr for 250/250 mb og tv.. 50/50 og tv for 150 kr i borettslaget. Fikk oppgradere til 250 for 100 kr ekstra!

Borettslag forhandler frem egne pakkepriser og kan ikke sammenlignes med private som kjøper pakkene selv

Lenke til kommentar

Selv får jeg ligdene feilmelding eller at appen ikke støtter mobilen, uten det står forklaring.

Mistenker det er sikkerhetrisiko de velger å kun godkjenne kjente mobiler ikke xiomi og kinesike.

Er du blind? Du får feilmelding fordi du har roota telefonen din.

 

Eller kom den roota fra butikk?

Lenke til kommentar

Men selv har jeg aldri forstått canaldigital, de var vel tidligst ute med tvpakker gjennom coax kabelen.

Slikt begynnte det, telenor med ADSL\VDSL og låse kundene til fastelefoni.

 

Hvorfor så ingen før at det ville ende slik?

 

 

Er du blind? Du får feilmelding fordi du har roota telefonen din.

Eller kom den roota fra butikk?

Nei kjøpte den brukt på finn så har jeg ikke oversikt over hva forrige eieren har gjort.

En ting vet jeg med tanke på tv2 sumo så støtter mobilen ikke alle kryperinger f.eks tv2 sumo kan den ikke spille av video.

Men tidligere innlegg bekrefter xiomi ikke funger optimalt. De bekrefter Øystein Hansen.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Ny dekoder ja, den har vel neppe coax inn den da?

Pr i dag har jeg en splitter på coax. På den måten får dekoder og ruter hver sin coax, og jeg kan utnytte 250/30 linjen til det fulle, mens jeg ser på TV. Jeg tipper at denne nye dekoderen fra telenor er IP only, og derfor ikke kan ta coax. Da vil denne dekoderen ta kapasitet fra 250/30 linjen :(

 

Noen som vet?

Lenke til kommentar

Hvilket nummer kan jeg ringe/hva kan jeg gjøre, for å si opp abonnementet mitt i borettslag?

Så lenge det er en kollektiv avtale som borettslaget har inngått for alle beboere spørs det vel om du kan si den opp i det hele tatt. Et alternativ kan være å ha det som inngår i grunnpakken, siden du uansett betaler for deg via felleskostnadene, og ha et ekstra abonnement hvis du ikke synes det du har er bra nok.

 

I mitt borettslag kan en få raskere hastighet utover det som er i grunnpakken og en får da dette til lavere pris enn en ellers ville gjort men alle avtaler kan være forskjellige.

Lenke til kommentar

Man kan jo si opp det som ikke går i fellesavtalen som man bestiller inviduelt.

Får man dårligere borettslag avtale en privatavtale sier det seg avtalen er urimlig, må være sameie for mini borettslag med kun 3-5 boliger i et godt mulig de får dårlig avtale. Men de burde ikke skrive under på en avtale som stiller dårligere vilkår en privat avtale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...