Jump to content

Spetsnaz

Medlemmer
  • Content Count

    2328
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

851 :)

Profile Information

  • Kjønn
    Mann
  1. Apple slutter å bry seg når framdriftsindikatoren er fremme på "levert".
  2. Ikke engang Apple sitt rykte lar seg reparere…
  3. Ingen trekk for miljøfiendtlighet og/annen forbrukerfiendtlighet? Ikke viktig det da?
  4. Burde ryddet opp i, spioneringspraksisen.
  5. Lag ditt eget CSS-script. Testet de motsatt. Altså mobil 2 vs. mobil 1?
  6. Burde vært trekk for å ikke kunne hekte dem av/kjøpe uten.
  7. På samme måte som bloggen til digi ikke er journalistikk.
  8. Det er knapt noen som kjører langt nok til at det har noe å si, og av dem igjen tar de fleste en lengre pause. En pause man kan bruke til noe annet enn å stå ved siden av bilen og puste inn ting som endrer ens arvemateriale. Man sparer faktisk også alle nevnte 5 minutter og bryderiet med å finne bensinstasjon hvis man forutsetter at man setter bilen fra seg et sted i løpet av dagen eller uka. Uansett hvor dette skulle være er fossilbilens knappe fordel i knappe tilfeller i sterkt fall.
  9. Jeg finner ikke helt stoltheten, for dette Bergen miskunner meg kun sitt syklende fravær. Simen1 derimot, stram som han er, står frem som en stramming der pendlende argumenter tenderer mellom kvakk og salveri. Nærmere virkeligheten enn Bergen kommer man ikke.
  10. Ville heller begitt meg på å reparere ukeslangt fyll med antibac og håndspåleggelse.
  11. Man kan også kjøpe produkter med full frihet til å gjøre hva man vil med, hvis man ikke liker å tukle.
  12. Det stemmer, men jeg undres hvorfor? Hvorfor skulle jeg det, og hvorfor skal Bergen være dårligere på tiltak for seg selv, i kraft av å tenke på seg selv eller andre? Er Bergen en latskapens by? Du syter godt når du klager på å sykle 10-30km. 10-30km ser for Bergens vedkommende ut til å være påfunnede tall. (I mitt hode pendler man halvparten av totalen.) Halvering ~7,8km for enkeltreiser under 150 for Bergen, med et aktivitetsfall på vinteren, dårligere enn andre byer, uten at det akkurat er massive mengder snø. https://www.yr.no/sted/Norge/Hordaland/Bergen/Bergen/statistikk.html Anbefalt lesning: https://www.toi.no/getfile.php/1339511/Publikasjoner/TØI%20rapporter/2014/1383-2014/1383-2014-elektronisk.pdf https://www.toi.no/getfile.php/1340004/mmarkiv/Bilder/Faktark RVU%20 2013-2014.pdf https://www.toi.no/getfile.php/1340010/mmarkiv/Bilder/7020-TOI_faktaark_sykkelreiser-7k.pdf https://www.toi.no/getfile.php?mmfileid=4950 Alle andre områder med vår avart av genetisk utvikling er også på verdenstoppen hva gjelder Gini-koeffisient og https://en.wikipedia.org/wiki/Human_Development_Index hvilket tilsier at olje ikke er nøkkelen, og vi har en stolt kultur, og hadde ikke de problemene man ser andre steder når Norge var et meget fattigere land. Ikke har jeg bil, jeg har pendlet akkurat 7.5km, og ikke bor jeg i Bergen, når jeg skriver dette på en tilårskommen Thinkpad, uten at det har noe særlig med saken å gjøre. Det blir faktisk flere ladepunkter per elbil av meg isolert sett. Oljebransjen overlever helt fint uten inntekter fra Bergen, og utslipp fra kommunikasjonsmidler er heller ikke gjenstand for den høye luftforurensningen der om vinteren. Det er kanskje det siste punktet politikerne i Bergen tenker når de setter begrensninger for ferdsel med fossildieselbil, datokjøring, osv. http://www.luftkvalitet.info/Libraries/Rapporter/bergen_historisk.sflb.ashx er for alle.
  13. Dere må gjerne forurense hverandre og tro dere dermed er rettferdiggjort i å gjøre nettopp det.
  14. Man lager best tall av å måle mot oppdaterte versjoner.
  15. ^ Men dere har fossilbil? Et utmerket alternativ er sykkel, som gjerne er raskere og absolutt sunnere og billigere.
×
×
  • Create New...