Gå til innhold

Canal Digital blir Telenor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får banne litt i kirken.

Godt fornøyd med skiftet fra get til cd kabel for et par år tilbake.

Stabil oppetid, de la inn fiber i borettslaget.

250/250 inkludert full tv pakke, boks og router (som jeg ikke bruker) til ca 500,- i måneden.

Vi sparer ihvertfall 400,- i forhold til get slik jeg har skjønt det.

Kundeservicen har vært grei nok, selv med litt lang ventetid i telefon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er mulig jeg er gammeldags, men hvem i all verden betaler flere hundre kroner måneden for lineærtv i disse dager ? Spiller vel ingen rolle hvem som leverer linja, tilgangen er den samme. 

Faktisk bor man i borettslag\sameier er det nærmest umulig å ungå Tvavtale og bredbånd avtale, samme ofte hvis man leier.

Så med mindre man bor i skogen eller på landet så.

 

Men lurer på 4k dekoderne hvor mange kanaler som faktisk vises som høyere en 720p eller 1080p.

For det er mangel selv om det har blitt bedre på youtube på 8k og 4k filmer. Netflix og tv2 sumo og tvnorge og nrk webtv må man se langt etter høyere en 720p.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bortkastet med ny boks, putt inn android tv eller bare la være (shield er bedre på alle områder).
NRK,youtube og viafree er gratis på nett. Med netflix/hbo/viaplay/amazon (velg den som passer) er det meste utenom sport dekket, det er ikke behov for en dyr kanalpakke. 
Telenor har grabbet til seg alt for mye. Så stor som de er blitt skulle de vært tvangsomgjort tilbake til en forvaltningsbedrift og gitt fingern til aksjeierne. (Samme med statoil, statskraft , nsb å alt annet som er ruinert og privatisert de siste 30 årene). 

Endret av per parker
Lenke til kommentar

WOOOOW, bare å "glede" seg til Telenor support. Begynner allerede nå å rive av meg håret.

 

Tja, jeg har ikke noe dårlig erfaring med support. Benyttet meg senest i dag av support for en kanalpakke jeg ville si opp, det tok ca. 1,5 min på telefonen og pakken var sagt opp. 0 ventetid eller kø. Nettsidene til Telenor er også godt utformet.

 

Så hva er problemet med Telenor support, for din del, siden jeg ikke opplever det?

Lenke til kommentar

Problemet med android apper på telenor og canaldigital er de ikke funger med kina mobiler, fordi sikkerheten er ikke god nok.

Hvis ikke kunne alle sett på tv. også utviklerne.

 

Jeg har hatt T-WE appen på mine Xiaomi telefoner, uten problem. Mulig rootet eller tvilsom bootloader på en telefon, som kan ha noe å si, vet ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ja, det hadde vært noe, for med den eksisterende dekoderen burde de også ha levert et 19" rackskap, med dedikert kjøling.(yepp, satt på spissen, men den er stor)

Egen dedikert dekoder faktisk. Det er jo litt som å finne opp steinalderen på nytt.

Kan de ikke bare komme med en app til feks Apple TV/smart-tver osv?

De har det. Opptil flere, og de funker på Apple TV4 bl.a.

Lenke til kommentar

Hehe, det var også forslaget her på huset.. 

Får håpe det er riktig boks, fornøyd med å få på plass HDR (og 4K), selv om det sikkert ikke blir tatt skikkelig i bruk på noen år uansett

 

Verken TV2 eller NRK har infrastruktur som støtter 4K, det fant jeg ut da jeg trodde jeg kunne se fotball VM i 4K, men nei da, fant ut at de nevnte kanalene ikke har infrastruktur til å vise 4K.  

Lenke til kommentar

Tja, jeg har ikke noe dårlig erfaring med support. Benyttet meg senest i dag av support for en kanalpakke jeg ville si opp, det tok ca. 1,5 min på telefonen og pakken var sagt opp. 0 ventetid eller kø. Nettsidene til Telenor er også godt utformet.

 

Så hva er problemet med Telenor support, for din del, siden jeg ikke opplever det?

 

At nettsidene til Telenor er godt utformet, dette ene og alene skal normalt ikke medføre til et bra kundetilfredshet. Godt at det har gjort deg fornøyd. Min erfaring stammer fra mobil og ADSL internett, og den supporten jeg opplevde å få da. De har altså gjort ett dårlig inntrykk for mitt vedkommende. Når det gjelder kundetilfredshet for digital-tv privatmarkedet 2017, så havnet Canal Digital på 4. plass, blant 6 aktører, noe det ikke er så mye å skryte av. Altibox derimot, som jeg hadde før jeg flyttet og måtte bytte til Canal Digital, de skårer høyt på de fleste kundetilfredshetsundersøkelser. 

Lenke til kommentar

 

Problemet med android apper på telenor og canaldigital er de ikke funger med kina mobiler,

 

Jeg har hatt T-WE appen på mine Xiaomi telefoner, uten problem. Mulig rootet eller tvilsom bootloader på en telefon, som kan ha noe å si, vet ikke.

Selvfølgelig har Root’ing noe med saken å gjøre. Root’ing er per definisjon kompromitterende for all slik Digital Rights Management som innholdsindustrien er så glad i. Så Google har i et anfall av medgjørlighet sørget for at slike DRM avhengige applikasjoner tillates verifisere hvorvidt denne spesifikke Android-telefonen er ‘kompromittert’ eller ei.

 

Denne problemstillingen har strengt tatt ikke noe med Kinaopphavet å gjøre, utover at der snart bare er disse telefonene som fortsatt tillater Root’ing. Apple på sin side tillater ikke Root’ing av sin Walled Garden.

Endret av 1P4XZQB7
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1661602

 

Selv får jeg ligdene feilmelding eller at appen ikke støtter mobilen, uten det står forklaring.

Mistenker det er sikkerhetrisiko de velger å kun godkjenne kjente mobiler ikke xiomi og kinesike.

 

Telefoner som er rootet blir avvist av appen grunnet sikkerhetsrisiko, på lik linje med appene fra banker. Tipper at leverandøren i dette tilfellet frykter at man skal videre-streame kopibeskyttet materiale, noe som sikkert er mulig å gjøre når man har rootet telefon. Jeg har også opplevd at enkelte china telefoner har vært ferdig rootet etter levering, men ikke fra de aller største som produsentene som Huawei og Xiaomi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...