Gå til innhold

Den store iPhone 8 / iPhone X tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå kommer det jo nye iPhones om noen få dager, vurderer å endelig bytte inn min 6s. Seriøst, har aldri hatt en telefon så lenge. Byttet skjerm og batteri på den for en mnd siden hos en mobilrep-kar i Tollbugata i Drammen for 1200,-, og telefonen er god som ny. Men nytt frister bittelitt. Spørsmålet er, hvordan var overgangen fra TouchID til FaceID for dere? Har dere "glemt" TouchID helt, eller savner dere det?

Lenke til kommentar

Nå kommer det jo nye iPhones om noen få dager, vurderer å endelig bytte inn min 6s. Seriøst, har aldri hatt en telefon så lenge. Byttet skjerm og batteri på den for en mnd siden hos en mobilrep-kar i Tollbugata i Drammen for 1200,-, og telefonen er god som ny. Men nytt frister bittelitt. Spørsmålet er, hvordan var overgangen fra TouchID til FaceID for dere? Har dere "glemt" TouchID helt, eller savner dere det?

For min del gikk overgangen greit, men i d siste så har æ måttet slå koden oftere.. vet ik ka d kommer av.

Lenke til kommentar

Noen som skal oppgradere til de nye iphonen nå da? Jeg nedgradere fra iPhone X til Note9 nå ved lansering, men Android har en lang vei å gå for å nå opp til iOS så her blir det å bytte tilbake til X enten i 5,8 eller 6,5 igjen. Skjønner ikke hvorfor jeg år etter år tror det har blitt bedre :D

Endret av minim
Lenke til kommentar

Noen som skal oppgradere til de nye iphonen nå da? Jeg nedgradere fra iPhone X til Note9 nå ved lansering, men Android har en lang vei å gå for å nå opp til OSX så her blir det å bytte tilbake til X enten i 5,8 eller 6,5 igjen. Skjønner ikke hvorfor jeg år etter år tror det har blitt bedre :D

Tror ikke man skal sammenligne Android med OSX eller MacOS. Det blir ikke helt rett.

Lenke til kommentar

Nei det er litt urettferdig det innser jeg nå :p Apple har nok mange fordeler også som lager både software og hardware selv. Skikkelig spent på å se hva de har bakt inn i de nye telefonene som kommer nå. 

Tror også han prøvde å hinte til at det mobile operativsystemet til Apple heter iOS, ikke OS X, og OS X heter nå macOS

Lenke til kommentar

Samsung tilbyr 128GB og 512GB som de to modellene på deres nyeste telefon, Huawei har 128GB som innstegs-modell, det samme har blant annet Xiaomi.

 

Mener også å huske at noen fant ut at Apple betalte mer for 16GB chippen enn de gjorde for 32GB...

På et tidspunkt blir faktisk kapasiteten god nok.

Med HEIF/HEVC-komprimering tar ikke bilder/video spesielt mye plass lengre, og svært få apper krever flere gigabyte.

Jeg kan ikke forestille meg at iOS går opp i størrelse til 16GB med det første akkurat, og selv da må også appene vokse til fire-gangen i størrelse for at 64GB skal bli et problem.

Lenke til kommentar

Jeg har ofte telefonen på «ikke forstyrr». Etter at jeg oppdaterte til iOS 12, får jeg konstant opp en varsel på lås-skjermen, som forteller meg at varsler ikke vil lage lyd så lenge ikke forstyrr er på... Altså, selv om jeg krysser ut varselet er det tilbake kun få strakser etter. Noen som har en løsning? Dette begynner å bli litt irriterende.

Lenke til kommentar

Jeg har ofte telefonen på «ikke forstyrr». Etter at jeg oppdaterte til iOS 12, får jeg konstant opp en varsel på lås-skjermen, som forteller meg at varsler ikke vil lage lyd så lenge ikke forstyrr er på... Altså, selv om jeg krysser ut varselet er det tilbake kun få strakser etter. Noen som har en løsning? Dette begynner å bli litt irriterende.

Nope, er slik den nye ikke forstyrr fungerer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...