Gå til innhold

Den store iPhone 8 / iPhone X tråden


Anbefalte innlegg

Har lest den ja. Telefonen ble levert inn på service i går. Går på garantien. Tar mellom 5-10 dager. 

Såpass lang tid ja.

Hadde trøbbel med ene knappen på en iPhone 5 for noen år siden (mens det fortsatt var garanti på telefonen).

Fikk da valget fra Apple om enten å sende inn telefonen eller å betale returfrakten. Hvis jeg valgte å betale frakten så sendte de ut en byttetelefon med en gang. Den fikk jeg 2 dager etterpå. Så sendte jeg inn telefonen med feil på. Slapp hvertfall å være fri for telefon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en iPhone 8, og sliter med lightning-porten. Ladekabler, headset o.l faller rett og slett ut av porten bare jeg ser på den. Det er ikke noe støv inni der heller... Noen som har hatt lignende problem? 

Kun pga rusk. Har du prøvd å være litt hard med en binders? Det er overraskende hvor kompakt og hardt det kan være.

Lenke til kommentar

Redd for å ødelegge noe inni der.. 

Ja, jeg skjønner det, men det er mest sannsynlig grunnen. Det du må være forsiktig med er selve veggene. Bunnen i kontakten har ikke noe for seg, så der gjør det ikke noe om det skulle bli en liten ripe. Jeg gikk til eplehuset en gang og spurte om hjelp med samme problem. Han dro opp en binders, røska litt nedi der og vips så var det fikset.

Lenke til kommentar

Oppe til venstre for høytaleren så sitter det en lyssenor. Når jeg delvis dekker den blir skjermen svart. Hva er dette for noe tull? Ligger jeg på sofaen og skal bruke høyre hånd for å trykke tilbake, ja da blir skjermen svart fordi sensoren blir litt dekt. Dette er en iPhone X.

Lenke til kommentar

Oppe til venstre for høytaleren så sitter det en lyssenor. Når jeg delvis dekker den blir skjermen svart. Hva er dette for noe tull? Ligger jeg på sofaen og skal bruke høyre hånd for å trykke tilbake, ja da blir skjermen svart fordi sensoren blir litt dekt. Dette er en iPhone X.

Har du prøvd å restarte telefonen?

Lenke til kommentar

Såpass lang tid ja.

Hadde trøbbel med ene knappen på en iPhone 5 for noen år siden (mens det fortsatt var garanti på telefonen).

Fikk da valget fra Apple om enten å sende inn telefonen eller å betale returfrakten. Hvis jeg valgte å betale frakten så sendte de ut en byttetelefon med en gang. Den fikk jeg 2 dager etterpå. Så sendte jeg inn telefonen med feil på. Slapp hvertfall å være fri for telefon.

 

 

Gikk visst litt fortere. Fikk melding at den var klar for henting i dag. De byttet ut telefonen med en helt ny. Fornøyd med det altså :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Vil ha slide to open funksjonen tilbake på iphone. Får inntrykket av at Apple vil at SE eiere skal slite ut hjemknappen og måtte kjøpe ny telefon.

Lenke til kommentar

Ja, jeg skjønner det, men det er mest sannsynlig grunnen. Det du må være forsiktig med er selve veggene. Bunnen i kontakten har ikke noe for seg, så der gjør det ikke noe om det skulle bli en liten ripe. Jeg gikk til eplehuset en gang og spurte om hjelp med samme problem. Han dro opp en binders, røska litt nedi der og vips så var det fikset.

 

Var jaggu meg det mest tettpakkede lommerusket noen gang. Takk for tipset! 

Lenke til kommentar

Dæven, gikk opp et lys for meg i dag, har hatt ios 12 beta siden det ble annonsert, og i dag kom jeg på at dæven jeg har ikke tatt masse screenshot på X'en min noe mer. Så fant jeg ut at de har fiksa det sånn at jeg man ikke tar bilder når man trykker på power og volume når den har vært avslått.

 

Beste feature fra iOS12 så langt. Tok jo 10 bilder om dagen før :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er det noen som har prøvd iOS 12 Beta og Apple Watch? Fungerer det greit? 

 

Jeg prøvde iOS 12 på min iPhone 7, men hadde problemer med å koble opp watchen. Etter litt knoting fikk jeg det til, men den ville ikke ta i mot varslinger.

Hadde lyst til å prøve ut iOS 12 på min iPhone 8 Plus (hovedtlf) men hvis ikke Apple Watch er stabil så venter jeg litt. 

Lenke til kommentar

Jeg har installert IOS 12 Beta på min iPhone SE, og det virker å være greit. Det er vel en av de modellene som skal bli kjappere med IOS 12. Tiden vil vise hvordan det blir med hensyn til hastigheter, batteritider, apper (kompatibilitet) og så videre. Skal til USA et par uker, og det blir spennende å se hvordan telefonen takler det.

Min hovedtelefon er iPhone 8, men det er ikke aktuelt å betateste den med IOS 12. Det er også den telefonen jeg bruker opp mot Apple Watch. Det er uaktuelt å begynne å eksperimentere med IOS 12 når jeg skal til USA, selv om IOS 2-betaen skal være blant det beste og mest stabile Apple har lansert.

 

Lenke til kommentar

Jeg har iOS 12 på min iPhone X og Apple Watch Series 3, klokka har jeg sluttet å bruke inntil videre, siden både Beta 1 og Beta 2 gjorde at funksjoner ikke fungerte optimalt. Som feks Aktivitet, den klarer ikke å skjønne at jeg er i bevegelse.

 

iOS 12 på iPhone har jeg ikke hatt noen problemer med, ingen av de appene jeg bruker har sluttet å fungerer og batteritiden er som den har vært tidligere, varer normalt fra morgen til kveld.

Endret av -lemoncake
Lenke til kommentar

Min kjære iPhone 5S begynner å bli ganske sliten etter 4,5 års pent, men mye, bruk. Batteriet er nok det mest kritiske, da jeg nå synes det er nærmest umulig å dra noen steder uten powerbank/lademulighet. Ellers er den blitt litt treig, men fungerer i utgangspunktet som den skal. Innser dog at det kanskje er best å kikke på ny mobil etterhvert. Vil definitivt ha ny iPhone, mest fordi jeg er et vanemenneske og helst vil slippe å lære meg andre system.

 

Har derimot ikke behov for det aller nyeste og flotteste, men vil unngå noe som muligens blir ganske utdatert kjapt. Spørsmålet er da: slik som markedet er nå, vil det være like greit å kjøpe iPhone 8 fremfor X? Hva med 7? Jeg har ikke fulgt med i markedet, og har således liten innsikt i forskjellene mellom de ulike modellene. Er det meldt (/mulig at det kommer) en ny modell til høsten, slik at det lønner seg å vente med anskaffelse? Det er jo ikke et kritisk behov, men jeg anser det som unødvendig å skaffe nytt batteri til en såpass godt brukt og “gammel” telefon.

Lenke til kommentar

Min kjære iPhone 5S begynner å bli ganske sliten etter 4,5 års pent, men mye, bruk. Batteriet er nok det mest kritiske, da jeg nå synes det er nærmest umulig å dra noen steder uten powerbank/lademulighet. Ellers er den blitt litt treig, men fungerer i utgangspunktet som den skal. Innser dog at det kanskje er best å kikke på ny mobil etterhvert. Vil definitivt ha ny iPhone, mest fordi jeg er et vanemenneske og helst vil slippe å lære meg andre system.

 

Har derimot ikke behov for det aller nyeste og flotteste, men vil unngå noe som muligens blir ganske utdatert kjapt. Spørsmålet er da: slik som markedet er nå, vil det være like greit å kjøpe iPhone 8 fremfor X? Hva med 7? Jeg har ikke fulgt med i markedet, og har således liten innsikt i forskjellene mellom de ulike modellene. Er det meldt (/mulig at det kommer) en ny modell til høsten, slik at det lønner seg å vente med anskaffelse? Det er jo ikke et kritisk behov, men jeg anser det som unødvendig å skaffe nytt batteri til en såpass godt brukt og “gammel” telefon.

Apple lanserer alltid nye iPhones i september.

Nyeste modell=blir oppdatert lengst frem i tid (ca 5 år fra lansering)

Hadde valgt iPhone 8/+ selv. Den har bedre kamera enn 7, og har en "bedre" prosessor. Samt trådløs lading, hvis det betyr noe

iPhone X har litt bedre kamera enn 8, men prisforskjellen er alt for stor til at jeg hadde kjøpt den. Selv med den skjermen

Lenke til kommentar

Min kjære iPhone 5S begynner å bli ganske sliten etter 4,5 års pent, men mye, bruk. Batteriet er nok det mest kritiske, da jeg nå synes det er nærmest umulig å dra noen steder uten powerbank/lademulighet. Ellers er den blitt litt treig, men fungerer i utgangspunktet som den skal. Innser dog at det kanskje er best å kikke på ny mobil etterhvert. Vil definitivt ha ny iPhone, mest fordi jeg er et vanemenneske og helst vil slippe å lære meg andre system.

 

Har derimot ikke behov for det aller nyeste og flotteste, men vil unngå noe som muligens blir ganske utdatert kjapt. Spørsmålet er da: slik som markedet er nå, vil det være like greit å kjøpe iPhone 8 fremfor X? Hva med 7? Jeg har ikke fulgt med i markedet, og har således liten innsikt i forskjellene mellom de ulike modellene. Er det meldt (/mulig at det kommer) en ny modell til høsten, slik at det lønner seg å vente med anskaffelse? Det er jo ikke et kritisk behov, men jeg anser det som unødvendig å skaffe nytt batteri til en såpass godt brukt og “gammel” telefon.

Går rykter om en iPhone 6.1 LCD kan komme i september

Rundt 550-600 dollar. Prisen kan en vel ta med litt klype salt :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...