Gå til innhold

Den store iPhone 8 / iPhone X tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har den. Fungerer ypperlig. Eneste jeg skulle ønske var at docken til klokka var «vertikal» i stedet for liggende, for da kan man henge fra seg klokka i stedet. Men det er i grunn det eneste jeg har å utsette på den. Ser bra ut også, veldig «Apple»-kvalitet på den :)

Lenke til kommentar

Jeg har den. Fungerer ypperlig. Eneste jeg skulle ønske var at docken til klokka var «vertikal» i stedet for liggende, for da kan man henge fra seg klokka i stedet. Men det er i grunn det eneste jeg har å utsette på den. Ser bra ut også, veldig «Apple»-kvalitet på den :)

Godt å høre . Har en enkel belkin stående trådløs ladedock «Boost-UP» i dag som jeg er godt fornøyd med.

 

Har bestilt denne Boost-UP 3-1 special edition på Apple store som leveres imorgen.

post-35394-0-62342300-1556731637_thumb.jpeg

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Alle har vel gått over til Xs nå her.

Men er X fortsatt god å kjøpe? Klarer ikke helt å velge mellom X og Xs.

Det er enten budsjett eller bruke penger på Xs.

Hva er den store forskjellen? Vil de bli likt støttet med oppdateringer.

Jeg liker å ha de siste av de siste men på akkurat den punktet her har jeg ikke peiling på hva jeg skal velge. Trenger feedback :p

Lenke til kommentar

Kameraet er noe bedre på XS sammenlignet med X, særlig i mørkere omgivelser. Samtidig skal batteritiden angivelig være bedre på XS til tross for at batterikapasiteten er litt mindre i XS sammenlignet med X, men her tipper jeg du ikke vil merke noe stor forskjell. FaceId skal være litt kjappere på XS men det er ikke så veldig merkbart med mindre du har en X ved siden og sammenligner.

 

Skjermen er flott på begge mobilene, X´en er mer enn kraftig nok til å dra iOs i flere år fremover men XS vil nok ha enda bedre levetid om du tenker å ha mobilen i 4+ år med den kraftigere prosessoren og ikke minst at XS har 4 GB RAM mot X med 3 GB RAM. Apple pleier å oppdatere eksisterende mobiler i ca 5 år så X´en vil potensielt miste støtte i 2022-23 en gang om Apple fortsetter i samme spor som i dag og XS bør få oppgraderinger i minst ett år ekstra. Og med mer RAM i XS´en så vil den nok ikke oppleves som tregere like raskt om nyere versjoner av iOs og apper/spill blir tyngre å drive etter hvert som årene går.

 

Jeg tror ikke du gjør et dårlig valg enten du velger X eller XS, om prisforskjellen er stor ville jeg lett valgt X. Ifølge Prisguiden.no så er det ca 2000 kroner som skiller iPhone X 64 GB og XS 64 GB, jeg ville nok valgt XS personlig for de ekstra 2000 kronene men det er jo opp til deg å vurdere hvor mye forskjellen er verd. Det kan hende du får bedre tilbud på X enn det jeg fant ved et kjapt prissøk, enten kombinert med bindingstid eller Swap/Svitsj og da kan det jo være en enda bedre grunn til å spare pengene og hoppe over XS.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Er meg en fuckings gåte at 2m lange lightning kabelen lader så tregt (lav A) i forhold til den på 1m.

Blir fort ubrukelig å ha 2,1A ut når kabelen ikke klarer mer.

 

Ikke noen stor gåte egentlig. Er vel elektronikk grunnkurs kapittel 1 at jo lengre kabel, jo mer motstand og derfor kommer det mindre ut av den andre enden. Sal en lang kabel gi like mye output som en kort, så må kabelen være tykkere eller benytte et materiale som leder strøm med mindre motstand.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Alle har vel gått over til Xs nå her.

Men er X fortsatt god å kjøpe? Klarer ikke helt å velge mellom X og Xs.

Det er enten budsjett eller bruke penger på Xs.

Hva er den store forskjellen? Vil de bli likt støttet med oppdateringer.

Jeg liker å ha de siste av de siste men på akkurat den punktet her har jeg ikke peiling på hva jeg skal velge. Trenger feedback :p

Tror at uansett hvilken du velger, så vil du få oppdateringer i en lengre periode enn du sannsynligvis beholder telefonen. Apple er i særklasse best på å oppdatere eldre modeller.

Lenke til kommentar

Godt å høre . Har en enkel belkin stående trådløs ladedock «Boost-UP» i dag som jeg er godt fornøyd med.

 

Har bestilt denne Boost-UP 3-1 special edition på Apple store som leveres imorgen.

AE12A669-8167-4424-81A9-43665D59BC2A.jpeg

Du kommer ikke til å bli skuffet over den, den er veldig pen. Jeg kjøpte den også pga den har en ekstra USB på baksiden. Den bruker jeg til å lade hodetelefonene mine med. Så veldig praktisk, gjør seg ikke bort utseendemessig. Kanskje litt dyr? Men ellers, topp produkt fra Belkin :)

Lenke til kommentar

Du kommer ikke til å bli skuffet over den, den er veldig pen. Jeg kjøpte den også pga den har en ekstra USB på baksiden. Den bruker jeg til å lade hodetelefonene mine med. Så veldig praktisk, gjør seg ikke bort utseendemessig. Kanskje litt dyr? Men ellers, topp produkt fra Belkin :)

Godt førnøyd. Er en velkommen erstatter på nattbordet fra forrige Belkin QI BoostUp som kun ladet mobilen (havnet på jobben)

Deilig å kunne fylle opp apple klokka over kveld/natta uten å styre med lader og ledning som slenger.

Får 5W lading til Ipaden fra ladeporten på baksiden som også er innafor .

Thumbs up :)

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Oppdaterte til iOS 12.2 i går.

Synes den lagger litt. Liksom kan stoppe opp i 2 sekunder. Feks i Safari eller meldinger.

 

Noe erfart samme?

 

Edit: Er mest når jeg skal skrive.

Opplevde også lagg etter oppgraderingen til 12.2. Husker ikke hvor lenge den opplevdes treg men det ble borte; fungerer som forventet nå. 8 Plus. Antageligvis noen interne prosesser som tok ‘alt’ av ressurser (my guess.)

Lenke til kommentar

Går fint nå ser det ut til. Resatte tastatur innstillingene.

 

 

Er det en måte å nullstille iPhone og så få inn gamle smser og bilder og slikt?

Veldig kjedelig at en ikke kan hente inn disse på annen måte enn å gjenopprette fra backup.

Lenke til kommentar

skal kjøpe telefon til samboer ibursdagsgave, valget står mellom iphone xs og iphone xs max.

søsteren bruker iphone 8? plus, som er vel ca samme størrelse i fysiske mål som iphone xs max. Men er usikker på om samboer liker så store telefoner, kan liksom ikke spørre heller, noen her som har noen anbefalinger?

Lenke til kommentar

skal kjøpe telefon til samboer ibursdagsgave, valget står mellom iphone xs og iphone xs max.

søsteren bruker iphone 8? plus, som er vel ca samme størrelse i fysiske mål som iphone xs max. Men er usikker på om samboer liker så store telefoner, kan liksom ikke spørre heller, noen her som har noen anbefalinger?

Tenker du bør kjøpe samme størrelse som hun allerede bruker.

 

Hadde hun ønsket noe større så hadde hun nok allerede hatt det tidligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...