Gå til innhold

Den store iPhone 8 / iPhone X tråden


Anbefalte innlegg

Hei.

Dama har et problem med iPhone x som vi ikke skjønner oss på. Varsler fra diverse apper som krever nettverk, f.eks snapchat/messenger, kommer ikke igjennom så lenge skjermen er låst (varsler kommer gjennom en sjelden gang uten opplåsing). Varslene kommer først når hun trykker på sideknappen for å titte på klokken. Hvis jeg sender en melding på f.eks facebook, så blir den ikke levert før hun vekker skjermen. 

Problemet er tilstedet både på 4g og wifi. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Dama har et problem med iPhone x som vi ikke skjønner oss på. Varsler fra diverse apper som krever nettverk, f.eks snapchat/messenger, kommer ikke igjennom så lenge skjermen er låst (varsler kommer gjennom en sjelden gang uten opplåsing). Varslene kommer først når hun trykker på sideknappen for å titte på klokken. Hvis jeg sender en melding på f.eks facebook, så blir den ikke levert før hun vekker skjermen. 

Problemet er tilstedet både på 4g og wifi.

Slått på "ikke forstyrr" kanskje?
Lenke til kommentar

Vet ikke om dette er det beste stedet å poste, men jeg prøver meg.

 

Jeg fått meg min første Iphone, en 8 Plus, og er mer enn fornøyd. 

 

Men jeg har to problemer. Det største er "notifications". Er det ikke mulig å få dem samlet i grupper etter app, og er det ikke mulig å slette alle på én gang, i stedet for å fjerne dem én etter én? Om en får 50 "likes" på et Instagram-bilde blir det raskt veldig plagsomt. (fant ut av det)

 

Det andre er vekkerklokken. Jeg våkner alltid før alarmen ringer, men jeg er sikker på at jeg kommer til å forsove meg den gangen jeg velger å ikke sette den på. Det som er problemet da er at jeg må slå den av, vente til den skulle ha ringt for så å slå den på igjen. På Android kan en forkaste alarmen når det nærmer seg, da slipper en at den går av, samtidig som den er på for neste dag.

 

 

Hva var løsningen på det første problemet ditt med varsler? :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Æsj, ser at det Apple publiserte i februar bare var løgn, kablene kommer tidligst neste år...

 

post-266150-0-39758300-1532515186_thumb.png

 

 

Problemene jeg har hatt varierer alt fra at plastikken ved lightning biten sprekker, de originale kablene har en tendens til å bli "sticky" (bare å google dette problemet, så får du noen millioner treff), samt at de koster en latterlig mengde penger ifht kvaliteten, de koster jo det samme andre tar for kabler med kevlar rundt som du kan taue en bil med...

 

 

Håpløst at Apple skal holde på slik, og overraskende at EU ikke har gitt dem en skikkelig smekk på fingrene enda.

 

Men da får jeg smøre meg med enda mer tålmodighet, og håpe på at 2019 blir ett bra år :)

 

 

PS; Hadde de i det minste laget en adapter så jeg kunne bruke mine egne kabler....

Lenke til kommentar

Har hatt en del som ser slik ut (bilde som illustrasjon, hentet fra google images)

 

b7skLmv.jpg

 

Men har som sagt også hatt en hvor selve plasten helt ute ved lightning biten sprakk...

 

De fleste kablene jeg har hjemme som kun brukes til lading innomhus opplever jeg skjelden problemer med (utover at de blir "sticky"), men nå har jeg på sikt byttet ut mesteparten av disse med kabler som er MFi sertifisert, og laget med bedre materialer. Men de jeg har i bilen, og bruker på jobb samt ferie, de har i stor grad vart ekstremt kort.

Lenke til kommentar

Mine så like nok ikke så ille ut, men har opplevd at plasten har blitt porøs og sprekt, var vell den som lå i bilen året rundt det skjedde med om jeg husker rett :p

 

 

De blir rett og slett klebrige/seige, i følge google har det altså noe med kombinasjonen av strøm som går gjennom, svette/hudoljer og støv, men jeg har fortsatt kun opplevd dette med Apple, og noen få andre kabler. (Kan sikkert ha noe med at Apple ikke bruker PVC i kablene sine?)

Lenke til kommentar

Har nok dratt litt i de ja, men hos meg er det kun de originale Apple-kablene som blir sånn.

Skal kunne tåle en god del mer, og Apple bør vite at det forekommer. Det tror jeg også at de gjør... De slipper unna med en shady policy (Våre forbrukere bryr seg ikke, og betaler gladelig mer)

Endret av steikemeg
Lenke til kommentar

Har nok dratt litt i de ja, men hos meg er det kun de originale Apple-kablene som blir sånn.

Skal kunne tåle en god del mer, og Apple bør vite at det forekommer. Det tror jeg også at de gjør... De slipper unna med en shady policy (Våre forbrukere bryr seg ikke, og betaler gladelig mer)

Samme her, men så kjøper jeg i hovedsak kun "braided" og MFi sertifiserte kabler.

 

 

Hva er det sertifiseringa gir deg ekstra egentlig?   Er selv godt fornøyd med Baseus sin.

Såvidt jeg vet så fungerer ikke quick charge med den kabelen der, støttes vel også av at det står "2A" i tittelen...

 

Sertifiseringen er også der for å sørge for å kabelen ikke skader produktet, samt at produktet detecter om kabelen er sertifisert eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...