Gå til innhold

Den store iPhone 8 / iPhone X tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg endelig fått iphone X (1 år etter dere andre). 

 

Etter et par dagers bruk er jeg iallefall svært skuffet over 1 ting: Kontrollpanel snarveien er desidert den funksjonen jeg bruker mest, men nå har de altså flyttet den til ØVERST I HJØRNE? Det er jo umulig å nå helt opp dit når man holder telefonen med 1 hånd jo, hvorfor i all verden kan ikke denne ligge feks. nede i høyre hjørne? Flere som har reagert på dette? 

 

Virker som lite "nytt" fra iphone 7 egentlig, forutenom at hjemknappen er borte..

 

Hva syns dere andre?

Endret av Borger___
Lenke til kommentar

Da har jeg endelig fått iphone X (1 år etter dere andre).

 

Etter et par dagers bruk er jeg iallefall svært skuffet over 1 ting: Kontrollpanel snarveien er desidert den funksjonen jeg bruker mest, men nå har de altså flyttet den til ØVERST I HJØRNE? Det er jo umulig å nå helt opp dit når man holder telefonen med 1 hånd jo, hvorfor i all verden kan ikke denne ligge feks. nede i høyre hjørne? Flere som har reagert på dette?

 

Ellers sliter jeg med å finne ut hvordan jeg får sånn uskarp bakgrunn på portrett bilder (?) finner ikke noe "dybdeeffekt" funksjon..

 

Virker som lite "nytt" fra iphone 7 egentlig, forutenom at hjemknappen er borte..

 

Hva syns dere andre?

Kontroll panelet e æ enig i, men ble mer vant til den .

 

Æ tar nå bare bilder i «portrait» moden, så blir d uskarpt

Og hjemknappen savner æ personlig ik :)

Endret av bbios
Lenke til kommentar

Da har jeg endelig fått iphone X (1 år etter dere andre).

 

Etter et par dagers bruk er jeg iallefall svært skuffet over 1 ting: Kontrollpanel snarveien er desidert den funksjonen jeg bruker mest, men nå har de altså flyttet den til ØVERST I HJØRNE? Det er jo umulig å nå helt opp dit når man holder telefonen med 1 hånd jo, hvorfor i all verden kan ikke denne ligge feks. nede i høyre hjørne? Flere som har reagert på dette?

 

Virker som lite "nytt" fra iphone 7 egentlig, forutenom at hjemknappen er borte..

 

Hva syns dere andre?

Slå på rask tilgang under tilgjengelighet så sveiper du bare ned så drar den skjermen ned så kan du dra ned kontrollpanelet med en hånd:)

post-129046-779804_thumb.jpeg

Endret av MiKA7
Lenke til kommentar

Mener Eplehuset matcher.

 

Ikke ifølge nettsiden sin, jeg har en bekjent som tenkte å bytte på X'en sin og fikk da beskjed om at de ikke gjorde det for 399 kroner på den modellen hos Eplehuset her i Bergen:

 

 

For iPhone 6 og nyere (gjelder ikke iPhone X) er prisen satt ned fra 999,- til 399,- Dette gjelder ut 2018.

For iPhone X er prisen 1.598,-

For iPhone 5S og eldre er prisen 1.399,-

Prisene inkluderer kostnaden for deler og arbeid.

https://eplehuset.no/service/service/batteribytte

Lenke til kommentar

Fatter ikke hvorfor iPhonen min lader plutselig på så lav amp.

 

Har noen måler, kan dere måle hva dere får ut av ipad lader og lightning?

 

Jeg får 1.1-1.2A, før har jeg alltid hatt rundt 1.6A. Utrolig irriterende at den plutselig ikke lader hurtig lengre.

 

Målte med en annen iPhone nå. Den får f*en 1,6A.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Fatter ikke hvorfor iPhonen min lader plutselig på så lav amp.

 

Har noen måler, kan dere måle hva dere får ut av ipad lader og lightning?

 

Jeg får 1.1-1.2A, før har jeg alltid hatt rundt 1.6A. Utrolig irriterende at den plutselig ikke lader hurtig lengre.

 

Målte med en annen iPhone nå. Den får f*en 1,6A.

Kanskje det er kabelen, har du en annen kabel du kan prøve?
Lenke til kommentar

lest om mange som er nede rundt 90 i batterikapasitet på sin iPhone x. Jeg har brukt trådløslader hver natt helt siden lansering, og jeg er på 99 prosent. Så trådløs lading har vist seg å være bra for batteriet.

Sakte lading med lav heving av temp i batteriet er vel som kjent bra. Er en grunn til at tesla kjøler pakken under lading samt går inn og begrenser superlade fart om man benytter det mye for å spare batteripakken. Derfor bruker jeg aldri hurtiglading på mobilen selv om det er tilgjengelig.

 

Har ladeplate fra IKEA nedfelt både på kontoret og på nattbordet, men bruker egentlig kun den på nattbordet siden det passer best å ha telefonen klar til en hel dag om morgenen og slippe å tenke på batteriet.

Lenke til kommentar

Fatter ikke hvorfor iPhonen min lader plutselig på så lav amp.

 

Har noen måler, kan dere måle hva dere får ut av ipad lader og lightning?

 

Jeg får 1.1-1.2A, før har jeg alltid hatt rundt 1.6A. Utrolig irriterende at den plutselig ikke lader hurtig lengre.

 

Målte med en annen iPhone nå. Den får f*en 1,6A.

 

Har du sjekket med samme ladenivå? Den lader raskest til å begynne med. Jeg bruker en stor 10 ports ladestasjon. På min iPhone 8 Plus fikk jeg 2.4A ved 1% så sank den nokså raskt til 2A (ca 10%). Når den hadde rundt 50% lå den vel på ca 1,6A. I mot slutten går de enda seinere. Og de siste prosentene ble vel ladet på 0,2-0,4A.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...