Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

10 minutes ago, Nimrad said:

Og prisen er fornuftig... Viser hvor mye bedre Valve er som selskap for oss forbrukere.

 

Det er jo da 14 og 11 år siden spillene var lansert på andre konsoller så vært litt smålig å ta masse penger for dem :p

 Men de ser fortsatt bedre ut enn mange mye spill i dag.

har man ikke spilt dem så annbefale jeg at man spiller gjennom 1ern først om man vil ha med seg historien. Spillene er ikke så lange (om man er god i puzzle).

Mye bra humor.

 

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Complexity skrev (2 minutter siden):

Det er jo da 14 og 11 år siden spillene var lansert på andre konsoller så vært litt smålig å ta masse penger for dem :p

Si det til resten av industrien du 😛

Complexity skrev (2 minutter siden):

har man ikke spilt dem så annbefale jeg at man spiller gjennom 1ern først om man vil ha med seg historien. Spillene er ikke så lange (om man er god i puzzle).

Aldri spilt, så lurte på om jeg skulle plukke de opp. Hadde foretrukket å spille på Steam Deck, men det ser ikke ut til at vi får den her til lands på lenge.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

JADDA!! Endelig "nye" baner til Mario Kart :D Gleder meg spesielt til å spille ørken bana fra 64 igjen! :) Og Waluigi Pinball mener jeg å huske var insane. Det kommer til og med en helt ny bane laget fra grunnen av også.

https://www.gamereactor.no/mario-kart-8-deluxe-far-8-nye-baner-i-august-1107763/

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror jeg har bikket 35t spilt på Switch Liten  allerede. Ikke store tall i gamingsammenheng, men merker at den har truffet helt perfekt for min livssituasjon med to småbarn. Enda lettere å starte/avslutte en klassisk konsoll i sofaen. Ut i fra bruksmønsteret mitt burde jeg sikkert ha gått for OLED med en gang, men Liten gjør en fin jobb, og grafikk/bildekvalitet er et drøyt hakk opp fra 3ds.

Ville bare dele litt hype.

Endret av Roedthaarogfregner
.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Må si jeg absolutt foretrekker Switch på TV med Pro Controller. Å spille Switch på liten skjerm med joycons er ikke i nærheten av samme gode opplevelsen for min del. 

Ellers har Switch passert 111 millioner solgte. Switch Sports har allerede solgt nesten 5 mill. Kirby har solgt 4,5 mill.

 

 

Endret av kilik
  • Liker 3
Lenke til kommentar
kilik skrev (6 timer siden):

Må si jeg absolutt foretrekker Switch på TV med Pro Controller. Å spille Switch på liten skjerm med joycons er ikke i nærheten av samme gode opplevelsen for min del. 

 

Jeg er helt motsatt. Det er jo selvfølgelig bedre å spille på en tv, men det er det at jeg kan spille håndholdt som gjør at jeg bruker switchen mest.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Litt rart etter at jeg kjøpte switch oled i vinter. 

PS5 og spill pc blir lite brukt (til spilling), mens switchen står for 80% av spillinga. Også litt interessant at spillene jeg vokste opp med er det som jeg spiller nå som jeg har passert 35 år. Føler bare alt jeg spiller er så veldig likt alt annet, og at nintendo er litt "breah of fresh air" med mangel på et bedre norsk ord.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
henrikrox skrev (3 timer siden):

Litt rart etter at jeg kjøpte switch oled i vinter. 

PS5 og spill pc blir lite brukt (til spilling), mens switchen står for 80% av spillinga. Også litt interessant at spillene jeg vokste opp med er det som jeg spiller nå som jeg har passert 35 år. Føler bare alt jeg spiller er så veldig likt alt annet, og at nintendo er litt "breah of fresh air" med mangel på et bedre norsk ord.

 

#Metoo

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er derfor jeg har kjøpt alle nintendo-maskinene siden Wii kom. Der er det mye eksklusive spill og serier som aldri blir portet, mens Xbox, PC, PS bare glir over i hverandre spillmessig.

Det er fortsatt ikke ETT spill jeg har lyst å kjøpe PS5 for, mens på switch kommer det plutselig et nytt Monster Hunter, mere baner til mario kart 8, nye super mario spill, nye warriors-spill, etc

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Bytex skrev (47 minutter siden):

Det er fortsatt ikke ETT spill jeg har lyst å kjøpe PS5 for, mens på switch kommer det plutselig et nytt Monster Hunter, mere baner til mario kart 8, nye super mario spill, nye warriors-spill, etc

Nå har jo Switch vært ute ganske mye lenger enn PS5, så det er ikke en veldig god sammenligning. PC ble rett og slett for dyrt for meg, så jeg har gått tilbake til kun PS5 og Switch. Men så vil jeg ha en Steam Deck også når den blir mulig å få til Norge for en OK pris.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (På 19.8.2022 den 10.30):

Nå har jo Switch vært ute ganske mye lenger enn PS5, så det er ikke en veldig god sammenligning. PC ble rett og slett for dyrt for meg, så jeg har gått tilbake til kun PS5 og Switch. Men så vil jeg ha en Steam Deck også når den blir mulig å få til Norge for en OK pris.

Jeg spiller først og fremst på pc. Jeg synes spill til Nintendo er altfor dyre og kvier meg ofte for å kjøpe der, når jeg kan kjøpe 2-3 spill til samme pris på pc eller fysiske spill "billig" til PS5 (evt PS4).

Switch'n har en tendens til å ha lengre perioder hvor den ikke er i bruk hos oss. Vi har spilt gjennom et par eksklusive, som Zelda BOTW, Mario Odyssey og Luigis Mansion (greit nok), men ellers synes jeg det er langt mellom høydepunktene. Det vi har spilt mest i nyere tid er kanskje småspill som Overcooked og Boomerang Fu med 3-4 stk sammen.

Lenke til kommentar
Roedthaarogfregner skrev (På 30.7.2022 den 15.23):

Tror jeg har bikket 35t spilt på Switch Liten  allerede. Ikke store tall i gamingsammenheng, men merker at den har truffet helt perfekt for min livssituasjon med to småbarn. Enda lettere å starte/avslutte en klassisk konsoll i sofaen. Ut i fra bruksmønsteret mitt burde jeg sikkert ha gått for OLED med en gang, men Liten gjør en fin jobb, og grafikk/bildekvalitet er et drøyt hakk opp fra 3ds.

Ville bare dele litt hype.

Er i samme bås. Har selv gått for en OLED modell etter å ha spilt mye på den første utgaven (kjøpte den på releasedagen). Bruker den 95% av tiden håndholdt så for min del var OLED en merket oppgradering av skjermen. 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...