Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Er vel kun bedre batteritid på 19 kontra 17 ja.

Om du bare skal spille litt en stund for så å selge videre så er vel en 16 modell det lureste å kjøpe da du kan installere litt mikkmakkeri på dem å selge igjen til høyere pris på finn. Ser iallefall folk prøver å selge de dyrere.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Sjørøver skrev (5 minutter siden):

Finnes det en plass jeg kan kjøpe spill billigere en på nintendo sin egen butikk?

Nei. Eller, tja. FINN.no er stedet for "billige" spill, eller å bruke kundeklubb på elkjøp for 10% rabatt. Fysisk er nesten alltid billigst, og du kan kjøpe brukt eller selge videre. Spill til Switch er dyrt. De koster ikke like mye helt nye som andre konsoller, men de populære spillene synker knapt i pris selv om de drar på årene.

Sjørøver skrev (7 minutter siden):

Og kan jeg installere spill, så jeg slipper å ha med kortene?

Så klart ikke, da kunne du kjøpt spillet, installert og solgt videre. Du må alltid ha kortet i for å spille spillet.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Sjørøver said:

Finnes det en plass jeg kan kjøpe spill billigere en på nintendo sin egen butikk?

Nintendo er notoriske for å holde prisene sine høye, så gode tilbud er sjelden vare.

For eksempel ser du prisen på fysisk utgave av Breath of the Wild her. Spil som ble lansert mai 2017 er faktisk dyrere nå enn ved lansering, som er helt stikk i strid med andre plattformer sin prising.
image.png.b9dc0ad76a8449b1a4cc82e5a8f72187.png
 

Quote

Og kan jeg installere spill, så jeg slipper å ha med kortene?

Nei, dessverre. Da må du kjøpe spillene digitalt.

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Thor. skrev (11 minutter siden):

Nintendo er notoriske for å holde prisene sine høye, så gode tilbud er sjelden vare.

For eksempel ser du prisen på fysisk utgave av Breath of the Wild her. Spil som ble lansert mai 2017 er faktisk dyrere nå enn ved lansering, som er helt stikk i strid med andre plattformer sin prising.
image.png.b9dc0ad76a8449b1a4cc82e5a8f72187.png
 

Nei, dessverre. Da må du kjøpe spillene digitalt.

 

Jeg ser at grafen har vøre nede i både 200 og 100 kr, når og hvordan ble det så billig??

Lenke til kommentar
3 minutes ago, svenka said:

Jeg ser at grafen har vøre nede i både 200 og 100 kr, når og hvordan ble det så billig??

Jeg lurte på det samme, så jeg sjekket prishistorikk per butikk i tabellen under. Se her: https://classic.prisjakt.no/product.php?pu=3978730

Det billigste jeg finner i den tabellen er 549 som var i 2019.

På Prisguiden så finner jeg at Livekort.no solgte spillet til 68 kroner. Men jeg tror ikke dette er riktig. Sannsynligvis er dette støy.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (2 timer siden):

Finnes det en trådløs kontroll som funker både til switch og pc? Noen som evt vil anbefale noe? 

 

8BitDo har noen. Finnes mye info på nettet om de, jeg har ikke direkte erfaring fra noe annet enn Nintendo sin egen pro controller.

Sjørøver skrev (2 timer siden):

Kunne knyttet en kode eller noe til konto 🤷

Nintendo kunne aldri funnet på å gjøre noe så forbrukervennlig 😛

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (På 27.12.2022 den 21.34):

8BitDo har noen. Finnes mye info på nettet om de, jeg har ikke direkte erfaring fra noe annet enn Nintendo sin egen pro controller.

Nintendo kunne aldri funnet på å gjøre noe så forbrukervennlig 😛

 

Jeg har 3 stk av 8Bitdo SN30 Pro+

Meget fornøyd med disse. God respons, god å holde i og veldig solid!

Barna bruker dem og de holder bra 👍

 

Endret av OddZen
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
sdf123 skrev (14 timer siden):

Noen som kan anbefale noen gode spill på tilbud til switch? Er godt voksen og har pc andre stasjonære konsoller. Trodde jeg ville holde meg til eksklusive spill, men hsr kjøpt meg noen som jeg synes er bedre på konsoll enn pc. 

Har kjøpt meg hades siden det er Cross-progression. Synes det funker veldig bra. Har vurdert og jeg skal kjøpte divinity sin også. 

Lenke til kommentar

Tok med meg Switchen hjem til foreldrene i Julen, med ett lite håp om at den kom i bruk  for en gang skyld i fjor. Det endte l med en kjapp saumfaring rundt i den helt elendige eshop'en for å sette ett par titler på wishlist før den ble pakket bort igjen. 

Man må nesten ha klart for seg hva man vil ha om man  våger seg inn i den sirup butikken der, eller bruke en nettleser ja. Det er så mye shovelware og dritt der inne i tillegg til at den er grusomt treg.

Lenke til kommentar
Mala skrev (1 time siden):

Tok med meg Switchen hjem til foreldrene i Julen, med ett lite håp om at den kom i bruk  for en gang skyld i fjor. Det endte l med en kjapp saumfaring rundt i den helt elendige eshop'en for å sette ett par titler på wishlist før den ble pakket bort igjen. 

Man må nesten ha klart for seg hva man vil ha om man  våger seg inn i den sirup butikken der, eller bruke en nettleser ja. Det er så mye shovelware og dritt der inne i tillegg til at den er grusomt treg.

Jeg tror man må like håndholdt gaming generelt. Switch har vært den mest brukte konsollen for min del siden jeg kjøpte den midt i covid-nedstengingen. Nå har Steam Deck tatt helt over den tronen. Jeg prøvde Switchen igjen i går første gang etter jeg fikk Steam Deck og det merkes veldig hvor utdatert hardwaren er. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (1 time siden):

Jeg tror man må like håndholdt gaming generelt. Switch har vært den mest brukte konsollen for min del siden jeg kjøpte den midt i covid-nedstengingen. Nå har Steam Deck tatt helt over den tronen. Jeg prøvde Switchen igjen i går første gang etter jeg fikk Steam Deck og det merkes veldig hvor utdatert hardwaren er. 

Og spiller man mest håndholdt er OLED nærmest et must, det er natt og dag mellom vanlig. Apropo så kommer det kansje en lekker Zelda Switch. Me gusta 😘

https://www.gamereactor.no/the-legend-of-zelda-tears-of-the-kingdominspirert-switch-oled-har-blitt-lekket-1153623/ 

Lenke til kommentar

Eshop til switch har desverre null kvalitetskontroll virker det som, og den er overflommet av billig shovelware hentai/dating-drit og animespill, eller småspill fra Steam til 20 kr stk. Pluss ports av mobilspill. Nesten umulig å finne kvalitetsspill der inne utenom top sales lista.

Endret av Bytex
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...