Gå til innhold

Elbil-tråden


Anbefalte innlegg

Nimrad skrev (10 minutter siden):

Gode dager for Tesla for tida 😅

Hehe det kan du nå si, jeg er fortsatt veldig fornøyd med min tesla tross de småproblemene som har vært. Bilen ser fortsatt strøken ut etter snart 2 år i eie. Har ingen planer om å bytte den ut enn så lenge :)20230927_194448.thumb.jpg.ee1dc0d7564427e2d4fb551c804f241e.jpg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
12 hours ago, Evil-Duck said:

Det meste av virkelig store problemer jeg ser på div. facebook grupper som omhandler Tesla Model 3  er flassende lakk på kanaler og hjulbuer med tilhørende rust, hvorpå Tesla avslår garantisaker på grunn av "ytre påkjenninger" . Dette var jo ett eksempel på noe som ifølge Tesla ikke ble dekket av garanti på en 4 år gammel bil, basert på hva som ble skrevet på facebook. Så det er jo klart at enkelte ting hos Tesla kan bli noe bedre.

image.thumb.png.1b80dd356c0b7a61f41d572b13d66bf8.png

Alle bilprodusenter har vel hatt ett parti med biler som har mye problem, og tesla har nok blitt mye bedre på fit and finish siden 2019, men det som skiller de gode fra de dårlige dreier seg mye om hvordan det ordnest opp når en først har ett dårlig parti, og der virker det til at Tesla ikke helt ser verdien av fornøyde kunder når bilene uansett selger som hakka møkk.

Man kan jo ikke kjøre bilen sin i 4 år etter at man har får tilsendt skvettlapper, som man ikke monterte, og så reklamere på at lakken ikke holder.

Det er mye brødhuer derute, som forbrukerkjøpsloven ikke burde gjelde for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
bzzlink skrev (31 minutter siden):

Man kan jo ikke kjøre bilen sin i 4 år etter at man har får tilsendt skvettlapper, som man ikke monterte, og så reklamere på at lakken ikke holder.

Kjenner ikke den saken som det er lenket til, men en skulle da tro at om bilen var konstruert slik at man måtte ha skvettlapper at dette var montert på fabrikk. Er det ikke montert slikt fra fabrikken så må en jo kunne forvente at lakken holder. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Hansien skrev (5 minutter siden):

Kjenner ikke den saken som det er lenket til, men en skulle da tro at om bilen var konstruert slik at man måtte ha skvettlapper at dette var montert på fabrikk. Er det ikke montert slikt fra fabrikken så må en jo kunne forvente at lakken holder. 

Soleklart. Min bil er 6mnd gammel og full av dritt bak hjula. Om det er et problem kan ikke bilen kjøre på grusunderlag.

Skvettlapper var jo for å hindre sprut på bilen bak. Stort sett var skvettlapper noe herk. Samlet seg alltid sand og skitt mellom gummi og karosseri. Dette holdt på fukt og vibrasjoner førte til at grusen gnisset hull i lakken osv osv

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Iterion skrev (1 time siden):

Hehe det kan du nå si, jeg er fortsatt veldig fornøyd med min tesla tross de småproblemene som har vært. Bilen ser fortsatt strøken ut etter snart 2 år i eie. Har ingen planer om å bytte den ut enn så lenge :)20230927_194448.thumb.jpg.ee1dc0d7564427e2d4fb551c804f241e.jpg

Veldig fin farge, ja! Og man kan se at du tar vare på bilen 👍

Endret av Retroman
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Syar-2003 said:

Forstår ikke hva du mener skvettlapper har med saken å gjøre her. Tror ikke skvettlapper ville hindret vanninntrenging i batteripakken på denne bilen som forøvrig var kjørt til byen og deretter parkert.

Nei det var relatert til bildet over av bilen som var fæl i kanalen.

Det med vanninntrengning har jeg lite formening om. Vet at gamle S slet med sånt og man måtte inn å ta "reseal" på batteripakken eneste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Just now, Hansien said:

Kjenner ikke den saken som det er lenket til, men en skulle da tro at om bilen var konstruert slik at man måtte ha skvettlapper at dette var montert på fabrikk. Er det ikke montert slikt fra fabrikken så må en jo kunne forvente at lakken holder. 

Tesla skjønte etter 2-3 mnd at her må vi har skvettlapper, og distribuerte dette til alle. 

Lakken flasser ikke, og kanalen ruster som på bildet over natta. Når man ser at noe er i gjære, så må man reklamere. Ikke uker / måneder etterpå

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
12 hours ago, Retroman said:

Leser at Tesla har som mål å pøse ut biler resten av året fordi de foreløpig ligger bak mål. Dersom de øker produksjonstakten: vil dette være bedre eller (enda) dårligere for kvaliteten på bilene? Man kan jo ikke ha en Tesla bak seg på veiene fordi feilinnstilte primitive lys blender deg, men ligger den foran så får du en bærebro i trynet 🥸🥸

Kan man egentlig kalle lys som kommer ut av stilling på grunn av over the air oppdateringer primitive? :)

Jeg er enig i at det er skikkelig irriterende. 

Det med bærebro skjønte jeg ikke

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Fantomtegningen skrev (14 minutter siden):

Ikke lyst på en Tesla. :)

 

Husk at VW boble, Citroen 2CW og andre minimalistiske biler solgte forbausende bra. Opel kadett , Toyota corolla VW golf osv. En enkel bil med 4 hjul, ett ratt og pedaler.Ingen fjæringskomfort, ingen støydemping. Minimalt med dilldall akkurat som Tesla.

Nå bli de jo laget etter leketøybil prinsippet. Bare støypt i en del. Batteripakke støpt inn i noe som ikke lar seg reparere. Sikkert billige å forsikre også etter hvert. (Ironi)

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, uname -i said:

Radikal og nyskapende ide: Teste bilene før de går i produksjon. 

Ja det virker å være et gjennomgående tema fra alle bilprodusenter. 

Men det er nok også vanskelig å teste alle scenarioer, Som at noen kjører 3000km på grus i mnd. Som han canadieren som kjørte class action lawsuit

  • Liker 1
Lenke til kommentar
bzzlink skrev (7 minutter siden):

Ja det virker å være et gjennomgående tema fra alle bilprodusenter. 

Men det er nok også vanskelig å teste alle scenarioer, Som at noen kjører 3000km på grus i mnd. Som han canadieren som kjørte class action lawsuit

Eh.. nå bagatelliserer du vel litt.
Han canadieren du sikter til kjørte på normale vinterveier i et land med kaldt klima på veier som var strødd. Det samme var  vel også klaget inn fra brukere i Sverige og Finland .

 

Sitat

Electrek's Take
That said, I don’t think it’s normal for a car to see significant paint degradation within a year of usage and that’s what many Model 3 owners are reporting in Quebec and other cold-weather markets.


https://electrek.co/2020/06/05/tesla-faces-class-action-lawsuit-model-3-paint-issues-cold-weather/
 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Elon Musk selv har jo halvveis innrømmet at 2020 model 3 periodevis hadde lakk kvalitets issues grunnet "production ramp". Og sier selv han ville ha kjøpt bil før eller etter denne perioden.
https://www.theverge.com/2021/2/3/22265351/tesla-paint-quality-production-elon-musk

Og man kan vel anta at det er bilene fra denne perioden disse folkene fra canada/sverige/finland som har gått til sak mot de eier.

Lenke til kommentar
uname -i skrev (1 time siden):

Radikal og nyskapende ide: Teste bilene før de går i produksjon. 

Jeg vet ikke om testing er hovedproblemet. Kanskje mer før? Jeg synes det de virker mer å droppe er kvalitetskontroll av biler før de sendes til kunden. De virker til å drite fullstendig i det og bare pøser ut bilene så lenge de henger sammen. Så tar de heller og justerer og mikser og mekker. Eventuelt tar sjekken lokalt hos forhandler. Da jeg fikk bil hadde Stavanger gått over og funnet en knøttliten ripe i lakken jeg aldri hadde hatt sjanse å se hvis de ikke hadde påpeket det. Oppdagde den knapt når jeg vasket bilen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...