Gå til innhold

Elbil-tråden


Anbefalte innlegg

Simen1 skrev (7 minutter siden):

Jeg sjekket og de tilbyr bare to varianter der: Diesel og "miles 95" hva nå enn det "miles"-greiene betyr. Den andre prisen sto under og var 17 ett eller annet, så jeg antar det var dieselen. Så da var det nok

Miles er bare Statoil/CircleK sitt "merkenavn" på flytende drivstoff. Akkurat det samme som vanlig bensin/diesel. Plus-varianten er tilsatt noen ekstra tilsetningsstoffer. Tipper de etterhvert kommer til å kalle hurtigladerene sine for eMiles eller noe sånt 😛

Forresten selger ikke CircleK 98-bensin lenger. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
5 minutes ago, Evil-Duck said:

I statene er jo standard bensin 87 oktan og premium 93 , så det kunne jo vært verre . Har en kompis som hadde  en trimmet RS3 som måtte kjøre en time hver gang han skulle fylle bensin for å få 98 😅

Det er vel forskjell på hvordan oktan oppgis der. Mener 87 i USA ikke er langt unna 95 i Europa.

Endret av Espen Hugaas Andersen
Lenke til kommentar
On 2/26/2021 at 3:29 PM, Gavekort said:

Skivebremser har ganske god holdbarhet så lenge de blir brukt og spylt jevnlig. Problemet med elbil er at bremsene aldri får tørket eller slitt av rustlaget, så da kryper rusten innover skiva og klossene.

Spylt med vann bare? Hvor jevnlig? Holder det å bremse litt kraftig på hver tur (uten skrens eller dekkslittasje).

Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (7 minutter siden):

I statene er jo standard bensin 87 oktan og premium 93 , så det kunne jo vært verre . Har en kompis som hadde  en trimmet RS3 som måtte kjøre en time hver gang han skulle fylle bensin for å få 98 😅

Verdt å merke seg at i Amerika så er 87(MON) tilsvarende 91-92(RON). Deres 93(MON) er tilsvarende som vår 98(RON). 

Endret av Randeboy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kajac skrev (37 minutter siden):

Miles er bare Statoil/CircleK sitt "merkenavn" på flytende drivstoff. Akkurat det samme som vanlig bensin/diesel. Plus-varianten er tilsatt noen ekstra tilsetningsstoffer. Tipper de etterhvert kommer til å kalle hurtigladerene sine for eMiles eller noe sånt 😛

Miles and Davis - pausemusikk mens man fyller kanskje.

Eller 1609,3 meter i flertall, eventuelt pluss ett eller annet ukjent tall hvis man velger plussvarianten - Mattegåte mens man venter på å fylle tanken, for å flytte folks fokus bort fra prisen.

Jeg er glad kWh bare er kWh, i hvert fall hos min leverandør av DC-strøm.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (46 minutter siden):

Spylt med vann bare? Hvor jevnlig? Holder det å bremse litt kraftig på hver tur (uten skrens eller dekkslittasje).

Jeg pleier bare å ta runden med hageslangen en gang om dagen på vinterstid. Det er fort gjort, men trolig mer enn nødvendig.

Med bremsing så er det greit å gjøre det en gang per tur i en liten grad, men en gang i måneden så er det greit å ta en heftig nedbremsing slik at man får slitt av litt rust. Ikke slik at man får skrens, men ikke så langt ifra.

Lenke til kommentar
4 hours ago, Drunkenvalley said:

Er vel ikkje heilt overraskende, om enn berre frå ein vinkel av "herre eg er glad eg ikkje betale det." 😝

Veldig sant :D Skal låne opphavets dieselbil for en hyttetur i helgen og utgiftene til bom og drivstoff er jo faktisk noe som merkes på lommeboka.

Lenke til kommentar
On 3/4/2021 at 11:30 AM, Randeboy said:

Noen som fikk bestilt Ioniq 5 her da? 🤔

Fikk reservert en ja :) Blir å bytte inn I30N'en min, så skal bli godt med noe som ikke sluker litern på mila 😅 Synes ellers den har et veldig kult design, og føler sånn sett det er greit med bil for pengene med alt utstyret som kom med i pakken, samt at det virker som det er veldig mye plass i bilen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Konkulf skrev (3 timer siden):

Fikk reservert en ja :) Blir å bytte inn I30N'en min, så skal bli godt med noe som ikke sluker litern på mila 😅 Synes ellers den har et veldig kult design, og føler sånn sett det er greit med bil for pengene med alt utstyret som kom med i pakken, samt at det virker som det er veldig mye plass i bilen.

Liker designet selv. Moderne og tøft.

Er mye bil for pengene, og kvaliteten på koreanerne står det jo ikke tilbake for akkurat. 

Lenke til kommentar

Hei! Jeg har fått et tilbud på en ny ID3 1st Plus med litt ekstra til underkant av 380k, rundt 50k i prisavslag. Utfra prisavslaget virker dette som et veldig godt tilbud, spesielt med tanke på at ett halvt år gamle biler ligger ute på finn til samme prisen. Jeg har lenge vurdert ID3, men hadde egentlig planer å vente til neste år, men jeg må si det frister å kjøpe en helt ny nå for den oppgitte prisen. Hva tenker dere andre om dette?

Lenke til kommentar
  • Uderzo låst og gjenåpnet denne emne
  • Evil-Duck låste denne emne
  • Evil-Duck gjenåpnet denne emne
  • Uderzo avklistret denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...