Jump to content

Konkulf

Medlemmer
  • Content Count

    1656
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

670 :)

1 Follower

About Konkulf

  • Birthday 01/01/1996

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Recent Profile Visitors

24370 profile views
  1. Hvis du har 2 nettverkskabler som går ut til en egnet plass i hytta, så kan du eventuelt sette router der, og så koble en kabel tilbake i svaksstrømsskap fra utgang på router, og sette opp en switch der for fordeling til de andre punktene.
  2. Hvis det installeres nytt så er det ONU og EG400 som settes opp, og da er det som Mr D sier at internett og TV fungerer via alle porter, så det skal fungere helt fint. Kabel fra EG400 ut til aksesspunkt/mesh, derfra til en switch, så ut til hva enn det er du trenger å koble opp.
  3. Synes det er spennende at de lager et HL-spill i VR. Half Life spillene har jo alltid vært helt foran hva det gjelder teknologiske fremskritt innen spillmediet, så jeg synes at de nå tar steget inn i VR-verden er skikkelig spennende. Hvis det er et selskap som har mulighet til å gjøre VR mer attraktivt enn det som det er i dag, så er det nok Valve. Merker jeg savner Vive headsettet nå, men blir vil å prøve å få tak i et Valve Index på et eller annet tidspunkt 😛
  4. Grunnen til at jeg kjøpte den var jo at alt av dyrt vedlikehold var gjort på den, blant annet SBC pumpa, så er jo litt kjipt at den ender opp slik, men får ihvertfall ordnet opp i ting
  5. Veldig gøy å finne lekkasje på SBC pumpen på CLSen, og finne ut at de som har installert den nyombygde pumpen har skrudd inn et av bremserørene i pumpen skrått slik at det lekker. Ny pumpe og fiksing av lakkskader grunnet lekkasje av bremsevæske = 50.000,- Heldigvis har forrige eier som byttet SBC pumpa garanti på denne, så de skal få lov til å dekke det. Irriterende med "ny" bil som må bli stående på verksted, men godt å få alt ordnet..
  6. Supert, takk for svar! Letingen ble plutselig litt lettere
  7. Forrige eier av min CLS55 bestemte seg visst for å sette på bredere vinterdekk enn sommerdekk, så kjører nå rundt med 295/30/19 på bakhjulene, kontra 285 som er originalt.. Nå skal den sånn sett ikke brukes noe særlig på vinteren utenom skikkelig kremdager, men synes det var litt snålt. Er ihvertfall gode dekk da (Nokian Hakkapeliitta 8) Prøver også i disse dager å finne frem noen nye felger til bilen, da bilen bare har det orignale settet med 19" AMG felger. Viser seg å være litt vrient grunnet forskjellig bredde (8,5 foran og 9,5 bak) og innpress (ET25 foran, og ET28 bak) på felg foran og bak. Det er litt enklere hvis jeg bruker spacere, men har alltid hørt fra folk at spacere ikke er anbefalt. Noen her inne som har erfaring med spacere og eventuelt om dette er noe jeg trygt kan bruke?
  8. Har selv jobbet som montør på basestasjoner og mast for en større leverandør av mobiltjenester i Norge, og var med i utbygging av 4G, samt drift av dette over rundt 4 år. Utstyret fra Huawei var helt upåklagelig, og vi hadde nesten ikke feil i det hele tatt over de årene jeg jobbet med det. Antenner og kabler derimot var det en del problemer med, men det er ikke annet enn å forvente i et land som Norge med det klimaet vi har. Synes ærlig talt dette overvåkningshysteriet har tatt helt av, og synes på en måte det er litt kjipt at selskapene går bort ifra en leverandør av utstyr som har vært såpass bra som Huawei har vært. Håper bare Ericsson leverer minst like bra, det er uansett spennende tider i vente!
  9. Akkurat vært og sett/kjøpt den CLS55 AMG'en jeg pratet om tidligere i tråden. Hadde meg en tur fra Kristiansand - Oslo med bilen jeg skulle bytte inn, og alt var som forventet med bilen når jeg sjekket den ut, hvis ikke bedre Endte opp med å prøve den på en god kjøretur, samt sjekk med OBD-scanner (ingen feilkoder) og sjekk på bukk for å sjekke understell, så alt er gått over og sjekket at er i god stand. Eneste er at rattet er bittelitt skjevt når hjulene står rett, så den skal inn på firehjulskontroll for å rette opp i dette, som selger skulle ta på sin kappe. Girspak skal også byttes da keyless-start ikke fungerer, men dette tar jeg etterhvert da det ikke er så viktig, men skal absolutt fikses. Alt i alt en helt sinnsyk bil, ekstremt komfortabel og nesten for mye krefter på bakhulene Også litt imponert at den holdt seg på 1,1L på mila ved langkjøring fra Oslo, hvor jeg også hadde noen gode drag for å sjekke den ut litt, absolutt ikke dårlig!
  10. Blir til at jeg skal ha en elbil på siden som jeg kan bruke til all småkjøring, så brukes AMGen til langturer eller når jeg ellers føler for det. Uansett er ikke drivstoffkostnader noe som er et problem, og jeg hadde ikke kjøpt en slik bil hvis det var det heller
  11. Forrige eier var en mekaniker som jobbet på AMG bilene hos Bertel o Steen, så akkurat det er jeg heldigvis ikke redd for. Bilen har også full historikk, så er ihvertfall bevis på at den er blitt tatt vare på. Ellers ble den importert til Norge i 2017 fra Tyskland, så ser for meg det er mye snill autobahn-kjøring den er blitt brukt til. Bytter inn en Audi A7 3.0TDI, så blir vel en dobling av drivstoffutgifter (minst), men det er helt innafor for min del, skal man kose seg så skal man kose seg!
  12. Nei, er denne: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=148739345
  13. Jepp, snakket med selgeren av bilen, SBC-pumpa er blitt byttet til en overhalt pumpe for 2 måneder siden, så alt er OK der. Ventilhus på girkassa blir også byttet med helt ny del grunnet at den kunne finne på å hoppe ut av gir helt tilfeldig. Ellers har aldri bilen vært vinterkjørt, samt at den akkurat har vært gjennom EU-kontroll med 0 feil. Blir gøy dette, venter bare på at han skal bli ferdig med alt som må gjøres på den, så kjører jeg inn til Oslo (bor i Kristiansand) og henter den
  14. Har ikke hørt noe galt om bruken av SBC nei, er vel heller prisen på selve enheten når den tar kvelden jeg tenker på, bare pumpa koster godt over 10k. Har lest at den har en levetid som teller ned etter antall aktiveringer, og at du visstnok skal kunne lese denne ut via en OBD leser eller noe slikt for å se levetiden den har igjen. Ellers ser jeg at deler til airmatic systemet ikke er så fryktelig dyrt hvis du kjøper fra Arnott, er jo også mulig å legge over til coilovere, men vet ikke helt om jeg vil miste den comforten Blir vel uansett å ta en bruktbiltest av den slik at den blir grundig sjekket og se om det er noe jeg må gjøre.
×
×
  • Create New...