Jump to content

Konkulf

Medlemmer
  • Content Count

    1679
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

688 :)

1 Follower

About Konkulf

  • Birthday 01/01/1996

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Recent Profile Visitors

24576 profile views
  1. Jepp, på akkurat Zyxelen har du ikke mulighet til dette, men på gamle Inteno EG400 er det fortsatt mulig.
  2. Hvis du har fått modemet via GET, har du ikke mulighet til å logge inn direkte på GUI'en på routeren, da denne er låst ned. Alt av endringer som kan gjøres på routeren skal gjøres via "Min Side" hos GET.
  3. Ser for meg du har kjørt en nullstilling av nettverkskort? Siden du sier at det fungerer bra på dama sin PC, så tenker jeg ihvertfall at da må det nesten være noe galt i din ende, uten at jeg heeelt kan forstå hvorfor...
  4. Ser for meg det er en Zyxel EX5501 router du har? Isåfall så er det en meget habil router, så om du ikke absolutt trenger noen funksjoner som du har på din gamle router, ville jeg foretrukket å bruke Zyxelen. Har vært borti en del av kablene som kommer med Zyxelen (de flate "Cat6" kablene) ikke har vært særlig gode, så om disse er brukt noen plass, bytt de ut. Ellers forstår jeg det slik at du får hastigheten du skal ha trådløst, men ikke kablet? Høres veldig merkelig ut... Eneste jeg kan tenke meg er dårlig kabling/konnektering. Har vært borti at den kan være litt kranglete med enheter som bare linker med 100mbit, så gå over kablingen og se om alt er OK.
  5. Man skal bruke silikon så langt jeg vet. Man skal presse inn pluggen slik at den ender opp "bak" flisen (altså at det ikke blir press på flisen når du da skrur inn skruen), og legge en liten klump med silikon over hullet, før du skrur inn skruen.
  6. Biler produsert fra mars i år fikk en oppdatert rekkevidde på 484km, opp fra 449km som det var før. Går vi dermed ut ifra at den oppdaterte modellen også holder 90% av rekkevidden i en vinterstest, så ender vi opp med at forskjellen mellom vinter og sommer ligger på 23,37%, altså i praksis tilnærmet helt likt.
  7. NAF's vintertest av i3 viste at den hadde 79% rekkevidde (245,8/310km WLTP) i testen, mens Hyundai Kona hadde 90% (404,5/449km WLTP) etter endt testing, så vet vel ikke helt om den teorien holder helt vann?
  8. Jepp, er klar over det. Er uansett ekstremt sjeldent at jeg kjører noe særlig langt, så de få gangene hvor jeg eventuelt må stoppe og vente for at den skal få ladet gjør meg heldigvis ingenting Har sett litt på Kona også, men den går akkurat litt over en smertegrense hva gjelder penger, og synes den ikke akkurat er noe pen å se på, samtidig som jeg synes Ioniqen er mye bedre å kjøre. Holder uansett mulighetene helt åpne, må bare finne noe som passer budsjett og bruksmønster
  9. Driver selv og snuser litt på en helt ny Ioniq, føler det er sinnsykt mye bil for pengene, og masse utstyr. Veldig komfortabel bil å kjøre, og trenger ikke noe fartsmonster når jeg allerede har CLS55'en, så tenker å bytte inn min I30N, da jeg ikke trenger 2 biler som sluker bensin Ellers synes jeg Honda E er en vanvittig kul liten bil, de er så hysterisk små og funky, så blir gøy å høre om det blir kjøp på deg!
  10. Synes det er kult at vi nå har 2 bokser i helt forskjellige ender av skalaen når det gjelder design; Xbox med et super konservativt design, og PS med et mer funky og iøynefallende design. Synes ihvertfall begge har truffet godt med hva de har prøvd på, men vil nok tro PS sitt design er litt mer elsk/hat i forhold til Xbox som er litt kjedeligere 😛 Blir uansett gøy og se hvordan kjøleløsning og lydnivå er på boksene
  11. 1. Inn med cluch, sett bilen i 1. gir, samtidig som du holder bremsen inne 2. Begynn å slippe litt på bremsen slik at bilen begynner å rulle, og slipp så clutchen forsiktig til den er helt ute, så er du i gang Er heller ikke noe problem om du må bruke bremsen, er jo ikke slik at du nødvendigvis BARE kan bremse på giret for å holde en jevn fart nedover, du må nok bruke bremsen i tillegg hvis bakken er bratt nok, er det bremsene dine er laget for. Det "nøkket" du kjenner når du tar ut clutchen er jo bare at bilen begynner å bremse på giret/motoren (hvis jeg ikke misforstår helt nå, og du mener en annen type "nøkking"). Prøv å ikke ha så høy fart når du slipper ut clutchen, og slipp den ut i en jevn bevegelse.
  12. Det ender vel uansett opp med at jeg heller får prøve å finne meg noe som passer nogenlunde i forhold til originalt innpress, og heller betale de ekstra kronene det koster for det. Uansett så kan ikke det jeg har nå brukes, så surt som det er 😅
  13. Finnes det i det hele tatt noe slik dokumentasjon? Synes jo det er rart om de spør om dok på noe som det ikke er grunnlag for i kjøretøyforskriften, men kan godt hende det kommer helt an på hvem du møter det 😅
  14. https://www.biltema.no/verktoy/handverktoy/bits/bitssett/bitssett-50-deler-2000032753 Dette settet har ihvertfall T1.
  15. Hva er det du mener ikke kan bli godkjent? Innpress er identisk med originalt ved bruk av spacer, så ingen forandring i sporvidde. Både spacere og felger er TUV godkjente, og etter kjøretøyforskriften skal dette være helt lovlig:
×
×
  • Create New...