Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Apropos custom ROMs - nå har jo S7-en vært ute såpass lenge at det kunne være noe å vurdere. Selv om det forsåvidt ikke er noe jeg savner eller irriterer meg over per nå.

 

Tidligere hadde jeg god erfaringer med Cyanogenmod, men det prosjektet ble jo lagt ned.

 

Er det noen som har erfaringer og anbefalinger å dele?

Cyanogenmod ble lagt ned, LineageOS har tatt plassen som en videreføring. Generelt fungerer det svært bra på eldre telefoner, men jeg har ikke prøvd det på en s7
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har nettopp kjøpt meg en Galaxy s7 og har noen spørsmål.

 

1. Kamera: Når jeg skal ta bilde med kameraet er det ingen lyd når jeg trykker på utløserkappen. Kan man få frem en "knipse lyd" ved å endre på noe i innstillinger? Finner ikke ut av dette.

 

2. Kamera: I alle omtaler og bilder jeg har sett av s7 på nettet er det et kamera ikon på den hvite utløser knappen på kameraet. Men på min s7 er det bare en hvit tom sirkel. Er dette en feil eller bug? Har Android 7 intallert.

 

3. Tekstmeldinger: Mellom tastaturet og meldingsboksen er det et felt/en linje med forslag til ordvalg, når jeg skal skrive tekstmeldinger. Går det an å "slå av" eller fjerne denne linjen med ordvalg? 

Lenke til kommentar

1) Jeg får en knipselyd når jeg tar bilde. Sjekket om du har telefonen på lydløs/ dempet enkelte lyder?

2) Min er også helt hvit. Skyldes nok oppdatering av telefonen etter release.

3) Ja, gå på innstillinger -> Generell styring -> Språk og inndata -> Virtuelt tastatur -> Samsung-tastatur. Slå av ordforslag og linjen vil forsvinne.

Endret av petterP9
Lenke til kommentar

Takker.

Da har jeg fått fjernet ordvalg linjen i tekstmeldings appen.

 

Når det gjelder manglende "knipse lyd" når jeg tar bilde er det litt rart, for når jeg har googlet litt rundt og sjekket andre forum, norske og engelskspråklige ser jeg at alle som spør om dette ønsker å fjerne denne "knipse lyden" mens jeg kanskje er den eneste ønsker å ha den.  :)

 

Jeg har ikke satt noen av innstillingene på lydløs som forhindrer denne "knipse lyden" iallefall. 

Lenke til kommentar

Takker.

Da har jeg fått fjernet ordvalg linjen i tekstmeldings appen.

 

Når det gjelder manglende "knipse lyd" når jeg tar bilde er det litt rart, for når jeg har googlet litt rundt og sjekket andre forum, norske og engelskspråklige ser jeg at alle som spør om dette ønsker å fjerne denne "knipse lyden" mens jeg kanskje er den eneste ønsker å ha den. :)

 

Jeg har ikke satt noen av innstillingene på lydløs som forhindrer denne "knipse lyden" iallefall.

Knipselyden henger sammen med volumet på systemet.

 

Gå til innstillinger - lyd og vibrering - klikk på volum - og se om systemvolumet er skrudd ned. Knipselyden er ganske lav så denne må være på maks for å høre det.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Galaxy S7 Edge i snart to år. Egentlig strålende fornøyd, men synes at telefonen etter hvert begynner å bli veldig treig. Har lite lyst til å factory reset. Er det noen andre tips om hvordan man kan få litt fart på telefonen igjen? Et eksempel: Jeg har brukt 180-appen, som viser hvem som ringer. I begynnelsen dukket det fint opp på skjermen, og jeg var forberedt på samtalen. Men etter hvert har det blitt så ille at hvem som ringte vises lenge etter at samtalen er avsluttet. Åpner jeg kameraet med hurtigtast tar det gjerne tre-fire sekunder før den er klar. Og sånn skal det jo ikke være.

Lenke til kommentar

Innstillinger > Apper > Menyen øverst til høyre > Vis systemapper > upday > deaktiver

 

Eller bare deaktivere varsler for denne appen hvis du bruker den (også i innstillingene, eller du kan dra varslet til høyre, trykke på tannhjulet for å komme direkte til varselsinnstillingene for appen)

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Har lenge slitt med at SD kortet virket å ikke fungere etter Android 7 oppdateringen.

 

Men har ikke tenkt så mye over det siden telefonen har lagret til eget minne og apper som har mistet data som audible, spotify ol. bare har lastet ned på nytt etter et par trykk. Har også flere ganger fått "SD card is corrupted or not inserted" men tenkt at jeg bare trenger å sjekke om SD kortet står i riktig siden jeg en gang etter oppgraderingen måtte bytte sim-kort og at SD kortet da kunne ligge litt skjevt el..

 

Det passer jo sjelden å slå av telefonen, og når det passer tenker man ikke på det så det ble ikke til at jeg sjekket det.

 

Men i dag skulle jeg gå inn i arkivet på en app jeg har brukt et par år for å skanne kvitteringer og da får jeg samme meldingen om at SD kortet ikke kan leses. Dermed slo jeg av telefonen, pusset SD kortet litt, la det tilbake og slo på igen og gikk inn i "My Files". "SD Card not inserted". Det jeg også noterte meg ved restart er "insert code as your phone is encrypted for security", kan ikke huske å ha slått på dette selv og må ha skjedd i oppgraderingen. I "Storage" får jeg også bare status "SD Card - corruptet" og ved å velge det "The Data on this SD Card is Corrupt - To use it, it must be set up".

 

Sporet meg litt bakover på det jeg har opplevd og tidspunkter og det som står tydelig frem er at SD kortet sluttet å fungere etter Android 7 oppdateringen. Gjør noen søk og finner andre med nøyaktig samme problem og hendelsesforløp. 

 

I starten av dette fikk jeg alltid meldinger om at SD kortet var korrupt, men nå får jeg meldinger om at den ikke finner SD kortet (ant. fordi en nougat fix har endret feilmeldingen man får). Andre som har opplevd det samme og fikset det og fått filene tilbake?

 

https://us.community.samsung.com/t5/Galaxy-S-Phones/Nougat-update-corrupted-All-SD-Card-Files/td-p/72251

https://us.community.samsung.com/t5/Product-Updates/Announcement-Nougat-7-0-Update-Problems-UPDATED-03-21/m-p/72499#M61

 

 

Har aldri hatt så mye problemer med en telefon oppgradering som Android 7. Selv Lumia 640XL fra WP8u2 til WM10 ga mindre krøll selv om den kommer tett opp mot Nougat krøll.

3 generasjoner med iPhone og noen buggy oppdateringer har heller ikke vært i nærheten av hvor ille kvaliteten på Android 7 oppgraderingen har vært.

 

Jeg vurderer sterkt å velge iPhone neste gang selv om jeg var ekstremt fornøyd med Android 6 og har vært det med Samsung S7 hele veien.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ift. problemet jeg hadde med MicroSD kortet som kom etter Android 7.0 oppgraderingen i tidlig 2017 må jeg si jeg er sjokkert. Hadde heldigvis en microSD->SD adapter som jeg koblet i en SD->USB adapter og inn i PCen. Der fikk jeg tilgang til alle filene uten noe som helst problem og fikk tatt kopi av alt. 

 

Skremmende dårlig av Android 7.
post-38451-0-86607500-1516473712.png

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...