Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk opp et symbol med "4G TALE" øverst på hjemskjermen etter denne oppdateringen.

 

Noen mulighet for å fjerne dette?

Innstillinger > Tilkoblinger > Mobilnett > 4G-tale, men jeg anbefaler at du beholder den på.

Hva slags mobilabonnement (hvilken operatør) har du forresten? S7 har hatt 4G-tale lenge, både hos Telenor og Telia.

 

https://www.telenor.no/privat/dekning/4g-tale.jsp

Endret av mandela
Lenke til kommentar

 

Fikk opp et symbol med "4G TALE" øverst på hjemskjermen etter denne oppdateringen.

 

Noen mulighet for å fjerne dette?

Innstillinger > Tilkoblinger > Mobilnett > 4G-tale, men jeg anbefaler at du beholder den på.

Hva slags mobilabonnement (hvilken operatør) har du forresten? S7 har hatt 4G-tale lenge, både hos Telenor og Telia.

 

https://www.telenor.no/privat/dekning/4g-tale.jsp

Har Komplett Mobil.

 

Har slått av i den menyen du nevner her, men symbolet er der enda.

Føler liksom det er et unødvendig symbol da uansett?

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med å bytte batteri? Gjøre selv vs få noen til å gjøre det, evt mulig for større kapasitet osv?

Ligger på ish 2400mAh her nå, så om Oreo funker bra på telefonen så regner jeg med å kunne ha den en god stund til med bedre batteri. 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

vel, jeg oppdaterte telefonen min i går kveld (aner ikke hva, bare vanlig system update).

Den fungerte fint når jeg la meg, men våknet nå og den var ganske så dø.

blinker rødt i power-indikatoren

 

Prøvd sette i lader, legge på ladeplate og koble til PC, ingen reaksjon.

Prøvd holde power, holde power med vol opp/ned/med home, ingen reaksjon.

 

Noen tips?

Og om den er dø, noen tips til om jeg kan hente ut data fra det interne minne?

Lenke til kommentar

Alle patcher uansett form og farge kan skape uventede situasjoner, som har vært en ABC siden man begynte med slikt. Det er jo nettopp det som er greia, pga. millioner av variasjoner på brukeres enheter så vet man aldri hva som trigger en feil eller et problem. Hadde alle enheter vært "factory default" til enhver tid hadde saken vært noe annerledes men selv da er man ikke 100% sikker.

 

Så å prate om sannsynlighet for at en enkel patch ikke forårsaket noe uten å ta hensyn til alle variasjonene blir litt lackluster. Jeg sier ikke at det skjedde her men noe som stadig vekk gjør meg oppgitt er at man ikke klarer å se hvor variert landskapet faktisk er og at det er millioner av variabler som kan trigge en situasjon. Det nærmeste man kommer uten dyptgående teknisk analyse er å kartlegge hendelsesforløpet best mulig som da gir en vesentlig mer sannsynlig årsak i sannsynlighetsberegningen enn å kun se på patchen (triggeren) og hva som skjedde (hendelsen) isolert.

 

"Jeg tviler på at den tennisballen forårsaket destruksjonen av det bygget". Vel, vet man hva den tennisballen traff? Veltet noe som forårsaket brann og antente fyrverkeri som destruerte bygget?

 

Sneversynthet (ikke personlig rettet) er jo den fremste årsaken til at bedrifter innimellom får store problemer pga. eks. rigid Microsoft, iOS, Android patching mm. Har selv sittet oppgitt å se på titusenvis av brukere miste arbeidsverktøyene når man undervurderer potensiell konsekvens av selv små bugfixes og sikkerhetspatcher. Selv når jeg har identifisert patchen som sannsynligvis forårsaket hendelsen så møter man samme holdning som du utviser her Mandela. Når fjerning av patchen fikser problemet er det sjelden de samme også lærer av det med neddyssing som overlevelsesmetodikk. Kombiner dette med et rigid og lite fleksibelt imagesystem med månedslange vedlikeholdsykluser så har du morroa gående ;)

 

Så budskapet er, joda den lille uskyldige tennisballen kan velte store lass.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...