Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

 

 

 

Det finnes så mange andre launchere, jeg vil anbefale deg å prøve noe nytt :-) Arrow eller Smart Launcher er gode alternativer som ikke er for krevende å sette opp.

 

Takk for tips. Lastet ned Arrow, lugger litt med startskjermen fortsatt, men den fungerer. Egentlig gjennomgående for alle tredjepartsprogrammer/apper. 

 

Lugging er normalt på en S7 i min erfaring, men Nova Launcher fungerte relativt smertefritt da jeg måtte bruke en S7 i sommer.

 

 

Valgte å sende den inn på service før jeg lugget av meg alt av hår. Så langt fått den returnert en gang etter bytte av hovedkort og "testet ok". Det var den ikke, akkurat samme problem ved oppstart. Nå returnert for nytt forsøk. 

 

 

Returnert for tredje gang med ønske om å heve kjøpet...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Det finnes så mange andre launchere, jeg vil anbefale deg å prøve noe nytt :-) Arrow eller Smart Launcher er gode alternativer som ikke er for krevende å sette opp.

 

Takk for tips. Lastet ned Arrow, lugger litt med startskjermen fortsatt, men den fungerer. Egentlig gjennomgående for alle tredjepartsprogrammer/apper. 

 

Lugging er normalt på en S7 i min erfaring, men Nova Launcher fungerte relativt smertefritt da jeg måtte bruke en S7 i sommer.

 

 

Valgte å sende den inn på service før jeg lugget av meg alt av hår. Så langt fått den returnert en gang etter bytte av hovedkort og "testet ok". Det var den ikke, akkurat samme problem ved oppstart. Nå returnert for nytt forsøk. 

 

 

Returnert for tredje gang med ønske om å heve kjøpet...

 

 

Da har Samsung og Elkjøp blitt enige om at jeg kan få heve kjøpet. 

Lenke til kommentar

Edge versjon. Telefonen blir VELDIG varm under lading. Synest også ladinga går mykje treigare enn vanlig. Satte ein s6 på lading samtidig med 2% (s7 med rundt 15%). Sistnemnte var komt opp i 50% mot s6 sine 84%. Fleire som har erfaring med varme og treigare lading?

Lenke til kommentar

Edge versjon. Telefonen blir VELDIG varm under lading. Synest også ladinga går mykje treigare enn vanlig. Satte ein s6 på lading samtidig med 2% (s7 med rundt 15%). Sistnemnte var komt opp i 50% mot s6 sine 84%. Fleire som har erfaring med varme og treigare lading?

 

Vi har to ladere vi veksler på å bruke avhengig av hvilken som er ledig for øyeblikket. Noen ganger lader mobilen svært sakte, det står at det tar over 4 timer mot det vanlige som er litt over én time når mobilen er nede på rundt 20% batteri.

Lenke til kommentar

Når lading begynner å gå sakte eller varierer i hastighet, er det som oftest på grunn av at usb-kabelen begynner å bli moden for utskifting. Veldig vanlig etter rundt et års bruk. Kjøp først ny kabel og se om ikke det hjelper, og ikke kjøp den aller kjipeste (men ikke kast bort penger på de dyreste heller).

Lenke til kommentar

Når lading begynner å gå sakte eller varierer i hastighet, er det som oftest på grunn av at usb-kabelen begynner å bli moden for utskifting. Veldig vanlig etter rundt et års bruk. Kjøp først ny kabel og se om ikke det hjelper, og ikke kjøp den aller kjipeste (men ikke kast bort penger på de dyreste heller).

 

Har som nemnt over også to ladere som vi bytter mellom. Skal sjekke om varme og treghet kjem med bruk av begge. Men sambo sin telefon (samme type) blir ikkje varm og ladder ikkje treigt, og brukar samme lader.

Lenke til kommentar

Andre som sliter med at de alltid kommer borti task eller tilbake-knappen uten å mene det? Skjer alltid når jeg ser videoer med mobilen i vannrett stilling. Er det mulig å gjøre disse knappene mindre følsomme?

 

Viaplay har iallfall en låsefunksjon i deres app. Da vil bare de fysiske knappene, samt låseknappen på skjermen fungere. Tror Samsung-nettleseren også skal ha en slik funksjon.

Lenke til kommentar

 

Når lading begynner å gå sakte eller varierer i hastighet, er det som oftest på grunn av at usb-kabelen begynner å bli moden for utskifting. Veldig vanlig etter rundt et års bruk. Kjøp først ny kabel og se om ikke det hjelper, og ikke kjøp den aller kjipeste (men ikke kast bort penger på de dyreste heller).

 

Har som nemnt over også to ladere som vi bytter mellom. Skal sjekke om varme og treghet kjem med bruk av begge. Men sambo sin telefon (samme type) blir ikkje varm og ladder ikkje treigt, og brukar samme lader.

 

 

Har du blitt noe klokere? Vi har også to ladere og samme mobilen. Den ene laderen lader noen ganger veldig sakte, mens den andre lader alltid raskt. I følge mannen min lader den ene laderen alltid sakte på hans mobil.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har hatt telefonen (S7 Flat) siden mai 2016, og har merket at batteriet tappes litt fortere nå. Ikke så veldig ille ennå egentlig. Er det noen slags norm for når man bør bytte batteri? 2 år? 3 år? Eller bare rett og slett når man føler at man må lade den altfor ofte?

 

Det er to steder (som jeg har funnet) i Bergen som bytter batteri: Mobilhjelpen og Mobilverksted. De sier de bruker et originalbatteri når de skifter, men er dette noe jeg kan kontrollere at de faktisk gjør, altså går det an å sjekke? Eller er ikke dette noe jeg bør bekymre meg for?

 

EDIT: Kan man se det på FCC-sertifisering under Batteriinfo kanskje?

EDIT2: Hmmm, ser ikke sånn ut nei.

Endret av Whitestar127
Lenke til kommentar

Var kanskje litt uklar i min forrige post. Måte den softwaren fungerer på er at jeg laster det ned på Macbooken og bruker det der. For å sjekke status på iPhone kobler jeg den til og og informasjonen blir tilgjengelig i appen. Så ingen direkte app til på telefonen altså :) Men tenker at det er større sjans for nettopp sistnevnte på Android plattformen.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Ved bytte av batteri vil jeg anbefale Conmodo Walkkin (ligger i Bergen og Oslo), da det er et sertifisert Samsung-verksted. Da får du nok fortsatt garantert vanntetthet (vil jeg tro), samt originale deler. Koster ca. 600 mer enn de uoriginale, og batteribyttet ligger da på ca. 50 % av bruktverdien til telefonen, så det blir en avveining om det er verdt, eller om man bare kjøper ny mobil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmmm, det blir en avveining ja. Jeg har jo planer om å ha telefonen i noen år til, så det kan kanskje være verdt det. Men jeg lurer litt på hva nøyaktig Conmodo gjør annerledes enn de to andre aktørene ved bytte av batteriet. Noe sier meg at bare stemplet "Samsung-sertifisert" gjør at prisen dobles. Kanskje jeg bare skal stille det spørsmålet til alle 3 aktører og se hvilket svar jeg får.

Lenke til kommentar

Ja, videoproblemet er løst nå.

 

Men nå opplever jeg problemer med sync mot exchange.

Det som er litt rart er at det fungerer i x antall timer også bare slutter den å synke og mister informasjonen som er synket over.

Veldig irriterende for meg som har jobbkalenderen på telefonen med tanke på møter osv.

Fungerer fint igjen etter en reboot.

 

Andre som opplever dette? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...