Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

noen som vet hvorfor min s7 edge kun virker på 4G nettet. Når jeg prøver på 2 eller 3G? få jeg opp dette, kan ikke koble til prøv igjen senere

Det er lettere å synse hvis du oppgir mer informasjon:

Har du nettopp fått denne telefonen eller har du hatt den en stund?

Hvis du har hatt den en tid, har problemet vært tilstede i hele perioden eller dukket det opp nylig?

Hvis nylig, gjorde du noen endringer på telefonen eller byttet du SIM?

Har du prøvd med ulike SIM-kort?

Hvilken programvareversjon har du på telefonen? Del gjerne skjermbildet av skjermen som dukker opp når du taster inn denne koden i telefonappen *#1234# (her vises også modellnavn)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som vet hvordan jeg kan få telefonen til å hente mms automatisk av seg selv?

Altså at den selv skrur på mobildata og laster ned mms når jeg mottar den.

 

Slik var det både på S3 og Z3 Compact. Men nå må jeg altid skru på mobildata manuelt for å sende og motta mms.

 

Noen som vet hvilke instillinger jeg må endre her?

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan jeg kan få telefonen til å hente mms automatisk av seg selv?

Altså at den selv skrur på mobildata og laster ned mms når jeg mottar den.

 

Slik var det både på S3 og Z3 Compact. Men nå må jeg altid skru på mobildata manuelt for å sende og motta mms.

 

Noen som vet hvilke instillinger jeg må endre her?

Hvorfor ikke bare ha mobildata aktivt hele tida? S7 har jo VoLTE. Det er jo forøvrig litt av poenget med en smart-telefon at den "hele tida" henter ned nyheter, værmelding, e-post, og facebook-oppdateringer.

Lenke til kommentar

Har det noe å si hvor mye man lader? Noen sier man ikke skal lade helt opp og helt ut, andre sier det ikke har noen betydning...

I dagens telefoner er det visst ladesykluser som har noe å si. En ladesyklus er fra 0% batteri til 100% batteri. Så hvis du går fra 100% til 50%, lader opp og gjør det samme igjen så har du en hel ladesyklus (50%+50%=100%). Eller å bruke 25% fire ganger, og så videre. I følge dette skal det jo teoretisk lønne seg å holde telefonen tilkoblet lader så ofte som mulig for at batteriet ikke skal tappes, og dermed unngår man å fylle opp ladesykluser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...