Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Her er den. Diskutér! 

Oppdaterer tråden med tips, vanlige spørsmål og svar ettersom det dukker opp. Sjekk bunnen av tråden.
galaxy-7-galaxy-s7-edge-official-2.jpg
galaxy-7-galaxy-s7-edge-official-3.jpg
[table]

ModellS7S7 Edge
Skjerm:5.1" qHD Super AMOLED 1440x2560, 576 ppi, gorilla glass 4, always on display5.5" qHD Super AMOLED 1440x2560, 534 ppi, gorilla glass 4, always on display, curved
Minne:32GB intern lagringsplass, micro SD opp til 200GB, 4GB RAM32GB intern lagringsplass, micro SD opp til 200GB, 4GB RAM
Kamera:Bak: 12mp f/1.7 
Front: 5mp f/1.7Bak: 12mp f/1.7 
Front: 5mp f/1.7
Batteri:3000 mAh3600 mAh
Diverse:Trådløs lading, IP68, fast charging, micro USB, kurvet baksideTrådløs lading, IP68, fast charging, micro USB, kurvet bakside
Pris:7290,- (Elkjøp)8390,- (Elkjøp)
[/table]
 
 
 
Spørsmål og svar:
NB: Trykk på pila oppe til høyre i sitatboksene for å se kontekst og gjerne flere sitater i diskusjonen rundt problemene.
 
Q: Lyset, kontrast og farger i spill oppfører seg merkelig, som om det forsøker å korrigere seg selv uten at noen automatiske innstillinger er slått på. Hva skjer?
A: 

Jeg gikk inn og clearet cachen på disse to, samt "force stop", og da forsvant problemet. Thanks!

 
Q: Mobilen mister plutselig dekning/mobilnett og fungerer kun på nødsamtaler, helt uten videre. Skjedd opptil flere ganger, hva er galt?
A: Oppdater telefonen. Om du ikke får OTA (over the air), prøv å laste ned Smart Switch og oppdater gjennom PC. Direktelink til nedlasting til Windows her.

Endret av Klatt3n
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

A-serien har vel glass på baksiden i 2016 utgavene om jeg ikke husker skammelig feil.

A-serien er helt utelukkende i metall. Det eneste er fronten som har glass

http://www.tek.no/artikler/test-samsung-galaxy-a7/168192

Det var vist 2015 modellen.

Mener jeg leste at 2016 modellen skulle ha samme design. Hvis det ikke er greia så har de ødelagt det jeg mener var det beste med A-serien.

 

Edit: Skuffende. Ut fra bilder av 2016 modellen så ser det faktisk ut til å være glass på baksiden. Skjønner ikke vits med glass på baksiden. Det har absolutt ingen hensikt.

http://www.androidauthority.com/galaxy-a7-2016-impressions-669140/

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Høres veldig bra ut med ryktene hittil. S6 designet + vanntett + SD kort vil fremdeles være en tlf i toppsjiktet sammenliknet med konkurrentene. Det er strengt tatt ikke særlig behov for bedre cpu eller mer minne ennå, selv om det også kommer. S6 non-edge (min mening :p ) er en utrolig pen telefon. 

 

Jeg forventer de store endringene i 2017 med S8. Tipper vi ser en kamera revolusjon og 4K da. 

Endret av Ziff
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Edit: Skuffende. Ut fra bilder av 2016 modellen så ser det faktisk ut til å være glass på baksiden. Skjønner ikke vits med glass på baksiden. Det har absolutt ingen hensikt.

 

Kan med hundre prosent sikkerhet si at A-16 serien har glass på baksida. Sjekka nettopp med begge modellene vi har på lager og både A3 og A5 er lik.

 

4K er foreløpig bare tull på smarttelefoner. qHD-oppløsning (til og med FHD) er mer enn høy nok for 5"-skjermer. Z5 Premium, som støtter 4K, kjører jo denne oppløsningen så godt som aldri. 

 

Nei, gi meg et litt større batteri, vanntetthet og minnekortmuligheter, så er vi faen meg på plass. Uslåelig toppmodell i så fall, spør du meg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kraftigere batteri nok en gang "bekreftet" av et nytt, kjent fjes i mobilrykteverden, Eldar Murtazin. "Record for this class of device", sier han i tweeten sin, og hevder 17 timer videoavspilling med maks lysstyrke. Det begynner å se bra ut for S7-serien, synes jeg. Om bare halvparten av de heiteste ryktene stemmer, så blir det en merkbar forbedring fra S6.

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

Hva er tingen med at Exynos utgaven av S7 (den internasjonale som vil bli solgt i Norge) scorer dårligere enn S6 i Geekbench?

 

Kilde: Sammobile

 

Tja, leste du artikkelen du hentet bildet fra skikkelig? De nevner jo spesifikt at det er mulig det er en testenhet som kjører lavere klokkefrekvenser enn normalt. Tviler på at de gir ut en ny telefon i hovedserien som yter dårligere enn deres forrige. Tviler på at vi får noe reelt bilde/konkret svar på dette før telefonen faktisk er utgitt og vi får teste "retail"-utgavene. 

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

 

Hva er tingen med at Exynos utgaven av S7 (den internasjonale som vil bli solgt i Norge) scorer dårligere enn S6 i Geekbench?

 

Kilde: Sammobile

Tja, leste du artikkelen du hentet bildet fra skikkelig? De nevner jo spesifikt at det er mulig det er en testenhet som kjører lavere klokkefrekvenser enn normalt. Tviler på at de gir ut en ny telefon i hovedserien som yter dårligere enn deres forrige. Tviler på at vi får noe reelt bilde/konkret svar på dette før telefonen faktisk er utgitt og vi får teste "retail"-utgavene.

Skjermdumpen ble postet på XDA med Sammobile som kilde, sjekket ikke artikkelen godt nok. My bad!
Lenke til kommentar

Håper at de har fikset dekningsproblemene til s6 serien.  Aldri vært borti telefon som har hatt så mye tapte anrop før

Tapte anrop trenger ikke nødvendigvis å ha noe med dekningen å gjøre, men kan også skyldes problemer som oppstår i kommunikasjonen mellom telefonen og radionettet. Slike programvarefeil kan befinne seg både på nettverkssiden og i telefonen.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Joda. Men alle på jobben hadde samme problem. Vet ikke om det var dårlig batch eller designfeil dog. Kunne gå 2 timer før jeg fikk sms.

 

Når det er sakt så kommer jeg nok til å kjøpe så uansett pga kvaliteten

Syntes dekningen er OK på min og forlovedes S6 Edge telefoner, iallfall aldri fått forsinkede SMSer eller tapte anrop. Bor forsåvidt i et område med decent 4G dekning.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...