Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en samsung s7, ca 1,5 år gammel. Har nå merket i det siste at batteritiden har blitt dårligere og brukte derfor diagnose verktøyet til samsung. Der står det at batteriet er dårlig. Tror dere at dette vil gå igjennom på reklamasjon?

Tvilsomt, du har en dårlig sak. Batteri er forbruksvare og har forventet levetid på +/- 2 år i en mobil som er i daglig bruk. De fleste årsaker til at levetiden er kortere enn to år kan skyldes på forbruker, det vil si deg... Og det er hva de vil si, uavhengig av hvor snill du har vært med batteriet.
Lenke til kommentar

Fant i "samsung members" appen

Litt nysjerrig på hvordan en "Samsung Members" app utfører batterihelse sjekken. For alt vi vet sjekker den dato og hvis det er mer enn 1-2 år siden den ble aktivert/kjøpt/registrert så får du automatisk en dårlig batterirating for så å kjøpe et nytt Samsung produkt.

 

Ville tatt den testen med en klype salt inntil man vet mer om den. Den skjer også "instant".

Lenke til kommentar

For alt vi vet sjekker den dato og hvis det er mer enn 1-2 år siden den ble aktivert/kjøpt/registrert så får du automatisk en dårlig batterirating for så å kjøpe et nytt Samsung produkt.

Hvis det var så enkelt, så hadde de kanskje ikke hatt problemer med tvungen manuell IMEI registrering og validering av berettigelse (kjøpsbevis) ved Samsung Members kampanjer. Kjøpsdato er ikke noe en produsent kan vite noe om, kun aktivering, da alle enheter kontakter servere for å sjekke oppdateringer, men, påstanden har ingen beviser å lene seg på.

 

Vet du hva tilsvarende batterihelseprogrammer fra bærbarprodusenter gjør? Dell sin Power manager viser også rating umiddelbart etter start av programmet.

Lenke til kommentar

Finner ingen app inne i Members Appen. Hos meg er Members Appen bare en rekke faqs, tilbud på S9 etc

 

I Samsung Members, gå til "Get help" (nederst til høyre i skjermbildet), deretter "Interactive checks". Velg Battery. Hos meg viser den da:

Battery power: xx%

Life: Good

Estimated battery life: Good

Capacity: 3000 mAh

 

Er det dette du sikter til, @Arnep?

 

Jeg vet ikke om jeg er enig i at batteristatusen hos meg er "god", men....

Lenke til kommentar

I Samsung Members, gå til "Get help" (nederst til høyre i skjermbildet), deretter "Interactive checks". Velg Battery. Hos meg viser den da:

Battery power: xx%

Life: Good

Estimated battery life: Good

Capacity: 3000 mAh

 

Er det dette du sikter til, @Arnep?

 

Jeg vet ikke om jeg er enig i at batteristatusen hos meg er "god", men....

Fant det, takker! Hos meg var det og Good, men er helt klart dårligere nå enn før.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...