Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har Subaru dradd sløret av neste genrasjon BRZ... Vet ikke helt om jeg liker den, noe rart med proporsjonene, virker nesten litt sammentrykt? Men uansett på tide at de kom med en oppdatering på denne modellen :) 

https://www.thedrive.com/news/37656/2022-subaru-brz-finally-more-power-and-a-slick-new-design-but-still-no-turbo?xid=fbshare&fbclid=IwAR3ombI9hrkuF7FYnnp0Fc-vRiU4v_DuJ5gSyuCMp_5mSBJG0yK5h796HXc

22MY-BRZ-13.jpg?quality=70&width=1920

Lenke til kommentar
IT-Henrik skrev (På 14.11.2020 den 13.51):

Yaris GR har fått veldig gode anmeldelser i det siste. 

Chris Harris har et poeng her:

 

Ser Toyota har lagt den ut klar på nettsiden for konfigurering (dog omtrent uten muligheter for nettopp konfigurering 😛)
https://www.toyota.no/new-cars/gr-yaris/index.json

Litt av en pris da, det må jeg si. Spent på hvordan disse holder seg i pris. Kan være et kult kjøp om et par år.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Vertical^ skrev (4 minutter siden):

Ser Toyota har lagt den ut klar på nettsiden for konfigurering (dog omtrent uten muligheter for nettopp konfigurering 😛)
https://www.toyota.no/new-cars/gr-yaris/index.json

Litt av en pris da, det må jeg si. Spent på hvordan disse holder seg i pris. Kan være et kult kjøp om et par år.

I grannskauen for en pris ja, men det gir vel litt mening.

Legger seg vel litt under Golf R, Type R, Focus ST, men langt mindre praktisk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
RaptorStrike skrev (1 time siden):

Hva ville dere valgt?

- Alfa Romeo Giulia 280HK Q4

- Audi RS3

- BMW M140i xDrive

- Mercedes-Benz A45 AMG

RS3 ene og alene pga. 5 sylinderen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
RaptorStrike skrev (9 minutter siden):

Sikkert et dumt spørsmål, men hva er spesielt med den? 🙂 

Flere grunner:
- Unik motor/oppsett som ikke er å finne i nye biler uten for Audi sin RS lineup. Mye mulig den siste masseproduserte 5-sylinderen vi ser pga. den pågående elektrifiseringen.
- Fantastisk lyd
- Historisk throwback til når Audi dominerte Rally.

Lenke til kommentar
2 hours ago, RaptorStrike said:

Hva ville dere valgt?

- Alfa Romeo Giulia 280HK Q4

- Audi RS3

- BMW M140i xDrive

- Mercedes-Benz A45 AMG

Personlig ville jeg helst hatt Alfaen, aller helst i en ordentlig farge, gjerne blå eller grønn med brunt interiør. Fabelaktig bil å kjøre, selv om den naturligvis ikke er i nærheten så hissig som RS3 og A45.

Lenke til kommentar
IT-Henrik skrev (10 minutter siden):

Flere grunner:
- Unik motor/oppsett som ikke er å finne i nye biler uten for Audi sin RS lineup. Mye mulig den siste masseproduserte 5-sylinderen vi ser pga. den pågående elektrifiseringen.
- Fantastisk lyd
- Historisk throwback til når Audi dominerte Rally.

Jeg er enig i at Audi sine 5-sylindrede motorer har kul lyd, men for å kaste ut en brannfakkel så er det jo egentlig en amputert rekkesekser uten naturlig balansering. Sikkert fordi Audi absolutt skal ha så kort snute på bilene sine.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Gavekort said:

Jeg er enig i at Audi sine 5-sylindrede motorer har kul lyd, men for å kaste ut en brannfakkel så er det jo egentlig en amputert rekkesekser uten naturlig balansering. Sikkert fordi Audi absolutt skal ha så kort snute på bilene sine.

Nå er jo RS3 utstyrt med tverrstilt motor, så kort snute har lite å si sånn sett. Men i et historisk perspektiv er det ikke utenkelig du har rett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...