Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Retroman said:

Du SKAL ha Tesla liksom. Selv om du ber om noe annet. Det er forstått. 🤣

Nei bare viser at det er mye plass i en slik selv om det ikke er stasjonsvogn :)

received_1053791318422040.thumb.jpeg.f975bbaab366bd1b19f85185d398f826.jpeg

Veldig mange skal absolutt ha stasjonsvogn, men det gir jo bare konstant skitten bakrute, og en ekstra visker man må holde vedlike.

Men er vel noen som liker det og.. :p

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (29 minutter siden):

Nei bare viser at det er mye plass i en slik selv om det ikke er stasjonsvogn :)

received_1053791318422040.thumb.jpeg.f975bbaab366bd1b19f85185d398f826.jpeg

Veldig mange skal absolutt ha stasjonsvogn, men det gir jo bare konstant skitten bakrute, og en ekstra visker man må holde vedlike.

Men er vel noen som liker det og.. :p

Noen liker også å kjøre en bil ikke ALLE i Oslo og Viken har...

Endret av RaptorStrike
Lenke til kommentar
7 minutes ago, RaptorStrike said:

Noen liker også å kjøre en bil ikke ALLE i Oslo og Viken har...

For all del, men det jeg sikta til er formfaktoren stasjonsvogn som noen absolutt må ha, uten at jeg ser at man taper så veldig mye ved å gå for stor kombikupe.

De gangene man ikke trenger den ekstra plassen er det jo bare fordeler.

Lenke til kommentar
Complexity skrev (1 time siden):

Nei bare viser at det er mye plass i en slik selv om det ikke er stasjonsvogn :)

 

Veldig mange skal absolutt ha stasjonsvogn, men det gir jo bare konstant skitten bakrute, og en ekstra visker man må holde vedlike.

Men er vel noen som liker det og.. :p

Golf er heller ikke en stasjonsvogn, og trass at jeg nå har brukt slik bil til flytting for 3. gang i livet mitt så anbefaler jeg det heller ikke til noen som etterspør stasjonsvogn..

 

Argumentene dine her er så tynne at jeg håper du selv skjønner det.

 

  

Gavekort skrev (2 timer siden):

Av og til kan jeg sverge på at Tesla har salgsteamet sitt her på forumet. Selv om kriteriene var ikke elbil og ikke sedan, så er det fortsatt forsøk på å presse Tesla i det hullet også.

Muligens de kun har provisjonsbetalt for faktiske salg slik de gnåler om bilen over alt.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

  

Complexity skrev (1 time siden):

Veldig mange skal absolutt ha stasjonsvogn, men det gir jo bare konstant skitten bakrute, og en ekstra visker man må holde vedlike.

Men er vel noen som liker det og.. :p

Jeg siktet til det tullet her.

 

e: Fudge upp siteringen

Endret av Hansien
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Hansien said:

  

Jeg siktet til det tullet her.

 

e: Fudge upp siteringen

Min forrige bil var en stasjonsvogn (Mondeo) og bakruten var konstant skitten på den. Kjører og en Avensis firmabil og samme problem der.

Men kansje det ikke gjelder alle stasjonsvogner?

Kjenner folk som må ha stasjonsvogn (masse hunder og unger) men kjenner og mange som må ha stasjonsvogn bare for den ene gangen i året de f.eks må hente en vaskemaskin - som bildet mitt viser at går helt fint i en kombikupe.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Litt morro å poste om elbil i denne tråden 😛 Kommer tilbake og det er full krangel som alltid. Folk greier ikke akseptere at elbil er fremtiden og det er veldig lite fornuftig å kjøpe fossil, litt som å insistere på å kjøpe VHS når Netflix viser Ultra HDR 4k kvalitet mye billigere og kjappere. 

Endret av PgUp
  • Liker 1
Lenke til kommentar
21 minutes ago, PgUp said:

Folk greier ikke akseptere at elbil er fremtiden og det er veldig lite fornuftig å kjøpe fossil, litt som å insistere på å kjøpe VHS når Netflix viser Ultra HDR 4k kvalitet mye billigere og kjappere. 

Edited 19 minutes ago by PgUp

Og du greier ikke akseptere at mange ikke bryr seg en døyt om batteri biler?

Lenke til kommentar
7 minutes ago, Hansien said:

Ser du virkelig ikke hvor tynt argumentet om skitt på en bakrute er?

Nei? Det er ett irriterende problem for min del at ruten alltid er full av skitt\snø\salt hver gang jeg skal rygge.

Det er dog ett døende problem på nyere biler som har ryggekamera, så lenge det ikke er tilgriset det og. VW sin løsning med å ha det gjemt bak logoen er genial, da er det alltid rent når man trenger det.

Lenke til kommentar
Complexity skrev (3 minutter siden):

Nei? Det er ett irriterende problem for min del at ruten alltid er full av skitt\snø\salt hver gang jeg skal rygge.

Det er dog ett døende problem på nyere biler som har ryggekamera, så lenge det ikke er tilgriset det og. VW sin løsning med å ha det gjemt bak logoen er genial, da er det alltid rent når man trenger det.

Akkurat. For din del er det et problem. Selv om du opplever det som et problem så betyr det ikke at det er et. Biler flest blir skitne, spesielt i denne årstiden, og har du tatt førerkort så skal du være innforstått med bruken av speilene på bilen. Og som du sier moderne biler har ekstra hjelpemidler.

Lenke til kommentar
Hansien skrev (34 minutter siden):

Akkurat. For din del er det et problem. Selv om du opplever det som et problem så betyr det ikke at det er et. Biler flest blir skitne, spesielt i denne årstiden, og har du tatt førerkort så skal du være innforstått med bruken av speilene på bilen. Og som du sier moderne biler har ekstra hjelpemidler.

Nå er kanskje jeg litt spesiell, men jeg pleier å vaske bilen min om den blir skitten. Ser at mange ikke gjør det.

 

NAVer skrev (57 minutter siden):

Nå var det vel snakk om stasjonsvogn vs sedan og tysk vs amerikansk kvalitet? Eller er jeg helt på bærtur nå.

Det var vell jeg som spurte etter en bil som ikke var sedan og ikke var elektrisk, så ble selvfølgelig Tesla model S gitt som forslag. Premium trolling.

Lenke til kommentar
Complexity skrev (1 time siden):

Nei? Det er ett irriterende problem for min del at ruten alltid er full av skitt\snø\salt hver gang jeg skal rygge.

Det er dog ett døende problem på nyere biler som har ryggekamera, så lenge det ikke er tilgriset det og. VW sin løsning med å ha det gjemt bak logoen er genial, da er det alltid rent når man trenger det.

Bruk speil, mann! De er der for en grunn!

Lenke til kommentar
Heiti skrev (33 minutter siden):

 

Det var vell jeg som spurte etter en bil som ikke var sedan og ikke var elektrisk, så ble selvfølgelig Tesla model S gitt som forslag. Premium trolling.

Ja, uheldigvis en uting på Diskusjon, folk spør etter anbefaling X og folk dytter på med ting Y. Sånn sett er forumet elendig.

Et annet eksempel er "hva er beste tingen for pris 4000?" "KjØp tInGeN hEr Til 7000!!"

Endret av NAVer
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (3 timer siden):

For all del, men det jeg sikta til er formfaktoren stasjonsvogn som noen absolutt må ha, uten at jeg ser at man taper så veldig mye ved å gå for stor kombikupe.

De gangene man ikke trenger den ekstra plassen er det jo bare fordeler.

Hvem bryr seg om at bakruta er skitten? Sikt bakover er ikke pålagt av en grunn. Det er ikke nødvendig i det hele tatt. Stasjonsvogn sin formfaktor er gull når bil koster så mye i Norge og man skal dekke flest mulige behov.

Lenke til kommentar

Men da har jeg gått gjennom forslag og lagd en liste;

 

Audi: s6/rs6 c7. 

Mercedes: e43/glc43 

Range rover sport

Jaguar F-Pace 

Bmw 535i/540i

 

Blir å følge med på finn en stund nå. Må også sjekke opp i utstyrslister på de forskjellige bilene, og se på ettermarkeds deler. Gjør mye om en får installert Android auto, synes jeg. 

 

Hva mener dere er "må ha" utstyr? For meg er det varme i ratt og bra stereo, med head up ikke langt bak. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...