Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk slått til på en råbillig Hyundai i20 diesel grunnet 'gåen dynamo' akkurat. Tok med ekstra batteri og fikk kjørt den hjem 120km. Alt funka dog, ingen batterilampe heller. Glemte voltmeter, men tror ikke dynamo er gåen siden jeg kom helt hjem. Er nok bare gamle batteriet som var så dårlig at dynamo ikke klarte levere nok strøm ?‍♀️

Lenke til kommentar

Fikk et ganske lavt bud på en av bilene mine, som har høy km, og allerede er den billigste på Finn. Budet er ikke problemet, men forventingene hans...

 

'kan gi deg xx, gitt at den er i meget godt stand' osvosv

 

Hadde egentlig lyst å svare noe alla 'Jeg kunne godt akseptert ditt bud, men får inntrykk av at du har store forventninger til en skamlav pris, noe som forteller meg jeg for all del ikke bør selge deg denne bilen da jeg har på følelsen du kommer til å ringe meg ned for hvert lille problem du noen gang vil oppleve med bilen'

Lenke til kommentar

Kom med motbud, bare med høyere pris enn det du i utgangspunktet spurte etter. Ypperlig passiv aggressiv måte å si fuck you!

 

*Det budet er nok for lavt, men du kan få den for (opprinnelig pris + 5000)

Njaa, skambud gjør meg ingenting. Jeg gir de selv og. Jeg respekterer de faktisk egentlig. Alle skudd man ikke tar, bommer man. Annerledes er dog de som ikke forstår et nei og legger på en 500-lapp.

 

Er mer det at han byr lav pris, på en bil med mange km, og skriver indirekte han forventer den er plettfri, derfor han vil gi enda mindre enn prisantydning, for å ringe meg ukentlig for hver minste lille feil. Jeg tør å vedde på han hadde ringt meg hvis det er lite luft i dekka.

Lenke til kommentar

Jeg stakk bare innom et godkjent sted som selger slike merker, kostet ikke så mange euro det.

Var innom MB i Berlin å hentet ut en gang, var 5 karer i dress som brukte litt over ett kvarter på å få ordnet det, tror vi betalte 15 EUR elns, tipper de hadde mer betalt i lønn enn vi betalte for oblaten.

 

 

Får man trøbbel på bilferie i Europa uten dette?

Ville vært mer obs på veiavgift i visse land, er ikke uvanlig at politiet står etter første sted du kan kjøpe og sjekker at du har.

Lenke til kommentar

Er det noe nytt i revidert statsbudsjettbudsjett annet enn at engangsavgiften på biler eldre enn 20 år fjernes fra 1. juli?

 

Edit: fant denne: https://www.dn.no/motor/revidert-statsbudsjett/bilavgifter/bilbransjen/-en-seier-for-vare-medlemmer/2-1-603419

 

«Regjeringa legg opp til å innføre WLTP-baserte CO2-verdiar for varebilane i 2021. Dette inneber at NEDC-verdiane vil verte nytta til å fastsetje CO2-komponenten i eingongsavgifta for varebilar og campingbilar ut 2020.»

 

Så ikke noen økning i avgifter for varebiler, ennå. For personbiler slår WLTP inn ett år tidligere.

 

Også motorsykler får avgiftslette:

 

"Regjeringen fortsetter en reduksjon av engangsavgiften for motorsykler som er basert på CO2-utslipp og slagvolum. Engangsavgiften foreslås redusert med om lag ti prosent."

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...