Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Fins mange triks for ikke å knekke bolter. Kraftig hamring eller bruk av varme f.eks.

Det er den som tar på seg en jobb som må ta høyde for slike uregelmessigheter.

Joda, har et fult utstyrt verksted så gjorde alt riktig. Får fiksa det, det er ikke problemet, bare reaksjonen til vedkommende var som om jeg gjorde det med vilje som om jeg tjener noe på det

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Service er noe herk. Du må bare være ærlig og informere så godt du kan.

 

Om noen måneder så kommer den pillråtne girkassen til å implodere, så får du skylden for det også. Bare vent.

Skulle bare fikse noen bremser. Bilen hadde eu mangellapp med sikkert 20 2er feil bla.a bremser og stått stille nesten et år. Så her er det bare levetid/alder og mangelfull tilsyn/service som er problemet. 'Service overskredet med 50 000km' pipa det i dashbordet med 20 lamper ?

Lenke til kommentar

Hmm.. Så jeg skal etter retten ikke betale dobbel moms?

Hvilken rett tenker du på? Du har f.eks ikke rett på avslått norsk moms selv om du har betalt en annen - men selger i utlandet betaler ikke mva på eksport, og skal derfor ikke kreve den inn. Hvis 99% av salget er innenlands hender det dog at de ikke har systemer for dette, og tar da momsen i lomma.

Merk at dette kun gjelder fra firma, ikke brukt fra privatperson - er selger privatperson får de ingen momsrefusjon, så da må du betale prisen de tar pluss norsk mva.

Lenke til kommentar

Ja, det er vel et bakgårdsverksted som også driver med kjøp og salg av biler uten å ha tillatelse til det også?

Mye synsing uten fakta her nå, så vidt meg bekjent har du ingen kjennskap til firmaet mitt? Ikke at det har noe som helst med opprinnelig innlegg å gjøre, ei heller at jeg skylder noen en forklaring, men siden dere kommer med ville påstander... mitt firma er et AS med egen avtale med SVV, tilgang til Autosys og Autoreg, og egne årsprøvekjennemerker. Sist jeg sjekket var det et krav å ha skraphandelbevilling siden du nevner tillatelse for å ha avtale med SVV - så da er tillatelsen der i boks naturligvis siden jeg har systemene.

 

Ellers jobber jeg også på et autorisert verksted, som er både godkjent 01 bilverksted og biloppretting/karosseri som får lov å fikse kondemerte biler av SVV.

 

Ser forsatt ikke nytten i bakgrunnen her da det ikke forandrer på noe. Er dere ferdig med synsingen og deres ville påstander nå..? Siden jeg åpenbart tråkket noen på tærna ?‍♀️?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

mitt firma er et AS med egen avtale med SVV, tilgang til Autosys og Autoreg, og egne årsprøvekjennemerker. Sist jeg sjekket var det et krav å ha skraphandelbevilling siden du nevner tillatelse for å ha avtale med SVV - så da er tillatelsen der i boks naturligvis siden jeg har systemene.

 

Dukker firmaet ditt opp i søk hos SVV? https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/finn-godkjent-verksted
Lenke til kommentar

Verkstedet jeg jobber på ja.

 

Men for å komme tilbake til noe annet... Byttet alle 4 lambda bak katalysator og fikk igjen motorlampe... Dumme meg sjekket selvfølgelig ikke sikringen (som jeg ikke ante eksisterte til lambdasonde) som viste seg være gåen. Jippi... Var en 15A sikring til 'Lambdasondes/Raildrucksteller' på tysk. Hva er sistnevnte..? Bensintrykksensor..?

Lenke til kommentar

Låner en firmabil fortiden, som har lakkskader + små bulk. Tenker å få dette fikset da firmaet betaler, innen "rimelighetens" grenser. Er litt hyggeligere å ha en fin bil. Har så langt fått et tilbud på 12 000,-. Jeg syntes det var litt mye? Føler jeg kunne like så godt gjort det selv da.

 

nzosol.jpg

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...