Gå til innhold

The Witcher 3: Wild Hunt diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Witcher 3 syns jeg er banalt enkelt, men det kan ha noe med at jeg har noen hundre timer i Dark Souls 2 før Witcher 3.

Fast attack kan stort sett spammes hele tiden og magien gjør deg enda tryggere. Du blir litt holdt i hånden i Witcher mens noen stryker deg i håret, mens i Dark Souls 2 sitter utviklerne og sier "hahaha lykke til din jævel!!!!"

 

Men historien og stemningen i Witcher 3 gjør at jeg elsker det. Skulle ønske combaten var mer utfordrende og interaktiv i tillegg. Man får aldri en perfekt blanding i et spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg begynte spillet på nest lettest (av fire vanskelighetsgrader), og måtte på ett punkt skru opp ett hakk da ingenting var skummelt å møte på lenger. Kunne etterhvert (er lvl 20) bare one shotte blant annet Wraiths med strong attack da jeg har satt perks i det skilltreet..

 

At man blir bedre og fiendene lettere jo bedre man blir, er vel egentlig ganske naturlig. Bare å skru opp blir det for lett (evnt stokke litt om på perks/skilltreet). Tror nok man skal få brynet seg bra på hardeste vanskelighetsgrad uansett lvl.

White Orchard er ganske vanskelig på Death March, etter det så jevner det seg brått ut.

Lenke til kommentar

Opplever så langt at NPC-er som spiller med Scoia'tael eller Monster decks ikke har noen idé om hvordan de skal bruke dem (og hvis de har det, så er det i overkant lett å kontre med NK eller Nilfgaard).

 

Ja, syntes det var vanskelig på begynnelsen men når man etterhvert får en fyldig kortstokk så går det veldig greit uansett motstander eller deck de bruker egentlig. Det som kan være litt vrient enda er om man møter ett Monster deck og man ikke har Biting Frost (nuller ut close combat kort), da Monsterne formerer seg som kaniner :p

Lenke til kommentar

Jeg har nådd ett "kritisk" punkt i storyen. Kan jeg freeroame etter dette eller må jeg gjøre det først? Altså - ta sidequests og diverse.

 

Du kan freeroame etterpå, men regn med å gå opp et par levels før du får springe rundt fritt igjen.

 

Merker at spillet tar (enda) mer tid nå når jeg spiller Gwent mot alle. :p 

Lenke til kommentar

Kommet ca halvveis nå. Morer meg stort. Synes egentlig gwent er noe av det beste med spillet hvilket overrasker meg siden jeg vanligvis misliker slike minispill.

Npcene er ganske hjernedøde, men jeg møter på noen vanskelige motstandere av og til. De morsomste er de som spiller med enten northern eller nilfgaardian deck ettersom det da blir en krig med spioner. Av og til trekker jeg tre spioner mens motstanderen har 4-5. Med noen decoy kort i tillegg samt healere blir det ganske mange kort til slutt.

Nå virker det som om bortimot alle har 2 scorch kort så det gjør ting litt vanskeligere heldigvis.

 

Forøvrig elsker jeg som vanlig witcher settingen så storkoser meg. Er alltid like spent på å se hva slags nye vesener jeg kan møte på. Synes spillet er godt balansert, men skjønner det kan bli litt for lett for noen.

De fleste spill blir enklere etter hvert fordi man lærer seg kamp systemet. Man kan slå omtrent alle fiender i dette spillet med lavt nivå og dårlig utstyr så lenge man er tålmodig nok.

 

Ting som irriterer meg med spillet er blant annet kartet og journalen. Kartet er bortimot ubrukelig fordi alt av markører for butikker osv forsvinner med en gang jeg beveger meg en meter bort fra dem. Journalen er irriterende fordi jeg må bruke musehjulet for å bla meg nedover hele listen av ferdige quests for å finne den jeg nettopp gjorde. Jeg liker å lese teksten til hver quest, men det er tydeligvis ikke meningen at jeg skal gjøre dette.

 

Ellers har jeg lite å klage på. Spillet holder seg stabilt på 60 FPS med alt på ultra bortsett fra "hairworks" som jeg har bare har på for Geralt. Går ned til 50 FPS av og til i Novigrad, men det er til å leve med.

Endret av Nether
Lenke til kommentar

Er dette spillet så sykt bra som alle sier? er stor fan av skyrim og mass effect

 

Tja, smak og behag. Men en god sjanse for at du vil like det. Du kan ikke lage egen karakter og spillet har fremdeles en del bugs (selv om cd projects er veldig flinke til å fikse feil i ett godt tempo). Bortsett fra det er det omtrent så sykt bra som "alle" sier :)

Lenke til kommentar
Ikke for å ta vekk noen ære eller noe. Men at de får ros for å gi ut gratis DLC, og en del folk sier de støtter utviklerne ene og alene på grunn av dette, må være den største bløffen på lenge.

 

Om definisjonen på DLC er nye teksturer til en NPC eller alternativ armor, så hadde jeg trolig klart meg fint uten. Dette er jo så åpenbart gjort for å ta på seg rollen med å være de snille, og ingen nevner at dette spillet som alle andre har seasonpass.

 

God markedsføring, bare synd de kaller ubetydelig ting "Gratis DLC". Kunne like gjerne vært i spillet fra starten, eller droppet i sin helhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...