Gå til innhold

The Witcher 3: Wild Hunt diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen andre som har slitt med kontrakten "Devil by the Well"? Får ikke tatt opp armbåndet som ligger på bunnen av vannet. Ser den, men blir verken rød med Witcher sense eller noen mulighet for å ta den. Noen som vet hvordan dette kan løses?

 

Hmm. Svømte bare ned å tok den opp med X, eller om du spiller pc, vanlig ta opp/interact knappen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Noen andre som har slitt med kontrakten "Devil by the Well"? Får ikke tatt opp armbåndet som ligger på bunnen av vannet. Ser den, men blir verken rød med Witcher sense eller noen mulighet for å ta den. Noen som vet hvordan dette kan løses?

 

Hmm. Svømte bare ned å tok den opp med X, eller om du spiller pc, vanlig ta opp/interact knappen.

 

 

Yes, prøvd om og om igjen, går ikke... Veldig irriterende egentlig.

Lenke til kommentar

Tru om man skal prøve refund på dette spillet på steam, easy 400,- men må nok runde det først, skal ikke være så langt unna nå.

 

Personlig så er dette det siste spillet jeg kan tenke meg å refundere (regner med at du tenker på de nye Steam retningslinjene), utviklerne fortjener hver krone og jeg vil ha muligheten til å spille det også i framtiden med mods :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har ikke rørt spillet selv ennå, men samboeren har spilt en del i helgen og det ser i det minste imponerende ut, så jeg vil nok teste det i løpet av året selv om jeg ikke ble frelst av verken TW1 eller 2 (dog likte jeg 1 bedre enn 2).

 

Samboern klager over at vanskelighetsgraden i kampene er veldig høy. Hun begynte på default og får juling gang på gang av vanlige drownere. Mener å huske at disse var veldig lette å ta i de forrige to spillene, så jeg googlet litt rundt for å se om det var noe hun gjorde feil og jeg ser det er en del som skriver at spillet burde spilles på den letteste vanskelighetsgraden (just the story) fordi til og med den normale vanskelighetsgraden (story and sword) er i overkant krevende for de fleste. Noen perspektiver på dette?

 

http://www.ausgamers.com/features/read/3518082

Lenke til kommentar

Har ikke rørt spillet selv ennå, men samboeren har spilt en del i helgen og det ser i det minste imponerende ut, så jeg vil nok teste det i løpet av året selv om jeg ikke ble frelst av verken TW1 eller 2 (dog likte jeg 1 bedre enn 2).

 

Samboern klager over at vanskelighetsgraden i kampene er veldig høy. Hun begynte på default og får juling gang på gang av vanlige drownere. Mener å huske at disse var veldig lette å ta i de forrige to spillene, så jeg googlet litt rundt for å se om det var noe hun gjorde feil og jeg ser det er en del som skriver at spillet burde spilles på den letteste vanskelighetsgraden (just the story) fordi til og med den normale vanskelighetsgraden (story and sword) er i overkant krevende for de fleste. Noen perspektiver på dette?

 

http://www.ausgamers.com/features/read/3518082

 

 

Ser ingen grunn til å protestere kjempemye på det, men det er verdt å merke seg (som jeg skrev litt om på forrige side) at W3 har samme problem som W2; en invertert vanskelighetsgradskurve. Jo lenger inn i spillet du kommer, jo lettere blir det. Spesielt flokker av trash mobs som drowners, ghouls og nekkers blir mer styr enn rutine i starten. Merket dette til en viss grad også når jeg spilte på Story and Sword ("normal"), men det var mye lettere å sette fingeren på når jeg nå spiller på Death March. Selv slet jeg med å justere meg fra Bloodborne - du kan ikke stunlocke fiender like lenge i W3, og den "korte" dodge-funksjonen er den som burde være mest i bruk (med den lange så kommer du akkurat langt nok bort til at du blir truffet umiddelbart). Quen er kritisk, men i starten tåler skjoldet bare ett treff, samtidig som stamina regenerer veldig sakte. Blir en slags perfect storm av irriterende ting som er helt eliminerte når du kommer til level 8-9.

 

 Vanskelighetsgraden er ikke låst, så det er jo eventuelt bare å justere opp til Story and Sword igjen når man er ute av White Orchard, hvis alt plutselig blir veldig enkelt.

 

Vel, nå som jeg har lest artikkelen, så får jeg snarere inntrykk av at vedkommende som skrev det har en gitt oppfatning av hva kampsystemet "burde" være, og så blir frustrert når han nekter å justere seg til hva det faktisk er, og dermed ikke får det til. Mindre sympatisk ift. den holdningen. Er en del rene faktafeil der også. 

Endret av Zealuu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

At et spill skal være vanskeligst i starten blir jo helt feil.

Det er jo også ikke logisk med tanke på at Geralt har levd i 100 år. Plutselig må han lære og lage potions på nytt, og skrive om monster i bestiary. Eller det at vi bygde han til level 50 i første spill og level 35 i andre spill. Når man har tredje spillet i en serie og man spiller samme person, så må man tilpasse det litt bedre enn de gjør i The Witcher 3. Syns også at vanskelighetskurven skal vokse i den forstand at fienden blir smartere så man må tenke mer. Få spill som klarer det, som oftest gjør de bare at du tåler mindre og de tåler mer, svampe fiender, urk. 

Lenke til kommentar

Jeg begynte spillet på nest lettest (av fire vanskelighetsgrader), og måtte på ett punkt skru opp ett hakk da ingenting var skummelt å møte på lenger. Kunne etterhvert (er lvl 20) bare one shotte blant annet Wraiths med strong attack da jeg har satt perks i det skilltreet..

 

At man blir bedre og fiendene lettere jo bedre man blir, er vel egentlig ganske naturlig. Bare å skru opp blir det for lett (evnt stokke litt om på perks/skilltreet). Tror nok man skal få brynet seg bra på hardeste vanskelighetsgrad uansett lvl.

Lenke til kommentar

"At man blir bedre og fiendene lettere jo bedre man blir, er vel egentlig ganske naturlig."

 

Nei, det som er naturlig er at man klarer enklere ting når man er fersk og først klarer vanskligere ting når man er vesentlig bedre.

 

Aldri er det slik at det som virkelig er vanskelig blir enkelt uansett hvor lenge man har øvd/trent osv.

 

Her feiler mange spill, de gir deg ikke utfordringer som står i stil med evnene man har opparbeidet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...