Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2024


Anbefalte innlegg

Student2538 skrev (På 21.3.2024 den 11:38 AM):

Ja skjønner :) Vi er jo to i denne tråden så langt som er på 4-skalaen og søker. Ikke at jeg på noen som helst måte regner med å komme inn med 44 konkurransepoeng, men går jo an å håpe😂

Absolutt, håp er gratis. Nei da, lykke til 😊

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Student-202X skrev (23 timer siden):

Jeg er litt enig i tankegangen her, men ser litt på det på denne måten også: Tenker at nå som det er så få søkere, kan det være at de med lavere snitt kanskje ser på det som en større mulighet for å komme inn, og derfor velger å fullføre søknadsprosessen? Samtidig er det kanskje mange med høyt snitt som har søkt phs, som kanskje har bra nok snitt til å f.eks komme inn på jussen eller andre studier med høyt snitt, som faller bort fordi de velger det andre studiet i stedet for phs pga fremtidige jobbmuligheter.
 

Samtidig er det mye som kan skje på de fysiske testene. I 2022 var det rekordhøy strykprosent, noe som kanskje kan forklare hvorfor snittet var så lavt det året. Og i 2021 var det jo ikke fysiske tester, så da var snittet veldig høyt igjen

Uansett så blir dette veldig spennende å følge med på fremover😃 Er umulig å spå noe mtp at snittet har gått i berg-og-dal-bane de siste årene

Hvis jeg får lov til å si det uten å tråkke på noen tær, fysiske opptaket til PHS er latterlig useriøst og for lett. Igjen må jeg bare si det, at folk presterer å møte opp uten noe som helst forberedelse er respektløst og sjokkerende. At noen i det hele tatt ikke møter opp også… I fjor så stod han som hadde ansvaret for testene og ropte en del navn og de var ikke tilstedet..

 

Hadde vært spennende om de kjørte etter poeng som for eks forsvaret gjør. Jeg kan ikke være den eneste som synes de testene er kanskje litt for lette??…….. Hvis de skal ha så ekstremt stor fokus på karaktersnitt, så kan de vel prøve å fokusere både på studiepoeng og fysiske opptak med poeng.

Lenke til kommentar
Student2538 skrev (På 21.3.2024 den 11:38 AM):

Ja skjønner :) Vi er jo to i denne tråden så langt som er på 4-skalaen og søker. Ikke at jeg på noen som helst måte regner med å komme inn med 44 konkurransepoeng, men går jo an å håpe😂

Tenker aldri si aldri 🤞🏽 men jeg satser nå bare på at 47,8 i snitt holder for innkalling til fysiske tester. Har to eksamener til våren som forhåpentligvis gir snittet som trengs. Heier på oss begge uansett! Andre gangen jeg søker phs, og tenker at jeg søker tredje gangen og, hvis det ikke går nå. 

Lenke til kommentar
Bumblebee1337 skrev (28 minutter siden):

Hvis jeg får lov til å si det uten å tråkke på noen tær, fysiske opptaket til PHS er latterlig useriøst og for lett. Igjen må jeg bare si det, at folk presterer å møte opp uten noe som helst forberedelse er respektløst og sjokkerende. At noen i det hele tatt ikke møter opp også… I fjor så stod han som hadde ansvaret for testene og ropte en del navn og de var ikke tilstedet..

 

Hadde vært spennende om de kjørte etter poeng som for eks forsvaret gjør. Jeg kan ikke være den eneste som synes de testene er kanskje litt for lette??…….. Hvis de skal ha så ekstremt stor fokus på karaktersnitt, så kan de vel prøve å fokusere både på studiepoeng og fysiske opptak med poeng.

Enig i dette. Altfor stort press på snitt, og for lite (etter min mening) på det fysiske. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
phsstudent2024 skrev (På 22.3.2024 den 12:43 PM):

Tenker aldri si aldri 🤞🏽 men jeg satser nå bare på at 47,8 i snitt holder for innkalling til fysiske tester. Har to eksamener til våren som forhåpentligvis gir snittet som trengs. Heier på oss begge uansett! Andre gangen jeg søker phs, og tenker at jeg søker tredje gangen og, hvis det ikke går nå. 

Bra innstilling, ikke gi opp!

Lenke til kommentar
phsstudent2024 skrev (På 22.3.2024 den 12:43 PM):

Tenker aldri si aldri 🤞🏽 men jeg satser nå bare på at 47,8 i snitt holder for innkalling til fysiske tester. Har to eksamener til våren som forhåpentligvis gir snittet som trengs. Heier på oss begge uansett! Andre gangen jeg søker phs, og tenker at jeg søker tredje gangen og, hvis det ikke går nå. 

Tror det går i boks med fysisk innkalling! Snakket med phs på tlf og de sa at det var 4,2(tror jeg) for å komme inn til fysiske. Noe som var litt rart da snittet for skolene var relativt høyt. Men opplevd før at snittet på fysiske tester er som regel veldig lave, typ 42 til 47 er det høyeste og laveste som har vært! Spent på tallene for hvor mange som sendte inn nødvendig dokumentasjon, hvor mange som melder seg på testene og hvor mange som faktisk kommer på fysiske 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Bumblebee1337 skrev (På 22.3.2024 den 12:14 PM):

Hvis jeg får lov til å si det uten å tråkke på noen tær, fysiske opptaket til PHS er latterlig useriøst og for lett. Igjen må jeg bare si det, at folk presterer å møte opp uten noe som helst forberedelse er respektløst og sjokkerende. At noen i det hele tatt ikke møter opp også… I fjor så stod han som hadde ansvaret for testene og ropte en del navn og de var ikke tilstedet..

 

Hadde vært spennende om de kjørte etter poeng som for eks forsvaret gjør. Jeg kan ikke være den eneste som synes de testene er kanskje litt for lette??…….. Hvis de skal ha så ekstremt stor fokus på karaktersnitt, så kan de vel prøve å fokusere både på studiepoeng og fysiske opptak med poeng.

Enig. Ifjor så tok jeg 6 pull-ups (jente) i bom og så ser hun instruktøren på meg og spør hvor mange jeg har tatt? Jeg svarte 6, men med et spørsmålstegn fordi de sa at de stopper oss. Så smeller det fra henne: åja, ja da kan du jo stoppe?😅 trodde jeg var ferdig på 4, men virket som hun fulgte med så jeg bare fortsatte. Heldigvis var min gruppe på fysiske (4stk) veldig støttende så de sa til instruktøren at jeg var over det jeg skulle. De jeg var på gruppe med var flinke til å heie på hverandre og motivere! Det hjalp masse for min del👏🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
phssøker23 skrev (34 minutter siden):

Hei! Spennende at det er færre søkere i år, håper det kan bidra til å dra snittet litt ned men man vet jo aldri, kan bidra til å øke snittet også. Hva har dere i snitt i år og hvor søker dere?☺️

Jeg søker for 3 gang. Har nå 50.5 i snitt, og har to eksamener til våren som forhåpentligvis tar meg til 5.2. Jeg har søkt alle 3 steder! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Akbo skrev (13 timer siden):

Enig. Ifjor så tok jeg 6 pull-ups (jente) i bom og så ser hun instruktøren på meg og spør hvor mange jeg har tatt? Jeg svarte 6, men med et spørsmålstegn fordi de sa at de stopper oss. Så smeller det fra henne: åja, ja da kan du jo stoppe?😅 trodde jeg var ferdig på 4, men virket som hun fulgte med så jeg bare fortsatte. Heldigvis var min gruppe på fysiske (4stk) veldig støttende så de sa til instruktøren at jeg var over det jeg skulle. De jeg var på gruppe med var flinke til å heie på hverandre og motivere! Det hjalp masse for min del👏🏼

Bra at du heldigvis ble trodd på, useriøst at instruktøren ikke følger med. Jeg og de på min gruppe fikk «kjeft» for å heie på hverandre…… Jeg digger instruktørene på svømming, de er tilbakelent og tar livet med ro😆

Lenke til kommentar
Akbo skrev (13 timer siden):

Tror det går i boks med fysisk innkalling! Snakket med phs på tlf og de sa at det var 4,2(tror jeg) for å komme inn til fysiske. Noe som var litt rart da snittet for skolene var relativt høyt. Men opplevd før at snittet på fysiske tester er som regel veldig lave, typ 42 til 47 er det høyeste og laveste som har vært! Spent på tallene for hvor mange som sendte inn nødvendig dokumentasjon, hvor mange som melder seg på testene og hvor mange som faktisk kommer på fysiske 

Er så sykt spennende og jeg håper de kommer ut med noen tall på hvor mange som er med videre o.l. Selv om det skjer vel ikke før rundt svar på om man har kommet inn eller ikke?

Lenke til kommentar
Bumblebee1337 skrev (På 24.3.2024 den 3:21 PM):

Er så sykt spennende og jeg håper de kommer ut med noen tall på hvor mange som er med videre o.l. Selv om det skjer vel ikke før rundt svar på om man har kommet inn eller ikke?

Er nok ikke før juli man får vite direkte tall uansett.. Men mener å huske at de har kommet med hvem som har fullført søknadsprosessen og hvor mange som bli kalt inn til fysiske. Altså dette før de fysiske testene, men igjen så kan det være at jeg husker helt feil😅 

Endret av Akbo
Lenke til kommentar
Akbo skrev (På 24.3.2024 den 11:41 PM):

Er nok ikke før juli man får vite direkte tall uansett.. Men mener å huske at de har kommet med hvem som har fullført søknadsprosessen og hvor mange som bli kalt inn til fysiske. Altså dette før de fysiske testene, men igjen så kan det være at jeg husker helt feil😅 

Stemmer nok det. Nå er det bare å vente på pc tester og den fantastisk fine videointervjuet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...