Gå til innhold

The Witcher 3: Wild Hunt diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

@Selvin, Vrengtpolvott

Takker for svar! Fikk det til når jeg hadde tomme "potions" i lommene og alkohol i sekken. Husker jeg knotet fælt med det her i 2-eren også, og akkurat denne måten å drive alkemi på, er jeg nok ingen fan av. Merkverdig knotete system, spør du meg.

Endret av aphelion3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste jeg angrer litt på er at jeg sjekket alle avslutningene på tuben. Jeg har aldri hatt sansen for flere avslutninger, og det å sjekke alle rett etterpå ødela litt faktisk. Men sånn er livet. Nå gleder jeg meg til de to tilleggspakkene, men har de sagt noe om hvordan de vil forholde seg til avslutningen av Wild Hunt? Altså, blir tilleggspakkene som et langt sideoppdrag som ignorerer den avslutningen du fikk eller vil de andre karakterene ved siden av Geralt være involvert også? Blir det som et langt sideoppdrag med fokus på noe helt annet så spørs det om jeg gidder.

Av det jeg har forstått så skal ekspansjonene ta plass før slutten av spillet. Så Geralt sin historie er slutt med den slutten du fikk. Så det blir lange sideoppdrag satt iløpet av Wild Hunt på et eller annet tidspunkt, den ene legger til en ny sone og begge skal bringe tilbake karakterer vi ikke fikk se igjen siden TW og TW2. Er ganske spent på det selv, kan bli veldig bra. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes det hadde vært mye mer knotete viss jeg måtte samle inn nye materials og lage nye potions hver gang.

Du må jo strengt tatt samle inn flere av de samme ingrediensene for å lage nye potions, da, man har jo ikke ubegrenset lager. Det jeg synes er litt tungvint og ulogisk, er at man må meditere for å fylle opp, selv om man ikke ønsker/trenger det, og hele tiden passe på å ha valgt et bestemt sted å lagre de tomme flaskene for at de skal fylles på ny.

Lenke til kommentar

Hvilke tomflasker er det du snakker om? Har sett at man trenger dem for å lage alkohol, men det har jeg, etter over 100 timer i spillet, så langt ikke måttet gjøre. Alkohol finnes jo overalt, og om man ikke gidder å loote så får man kjøpt det temmelig billig. Så vidt jeg har skjønt bruker man bare én flaske alkohol hver gang man mediterer, uansett hvor mye man skal fylle. Jeg greier ikke se for meg hvordan de kunne gjort det enklere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et spørsmål som er ment til pcspillerne her.

 

Jeg har merket at når jeg er i byer så får jeg en del framedrops helt ned til 40 fps. Fpsen jeg har til vanlig er 60 +/-. Hvilken innstillinger er det jeg burde prøve å tweake på for å forbedre dette? Prøvde å sku av hairwork, men det så ikke ut til å hjelpe. Spiller på høy/ultra.

 

Edit: når jeg mener byer, så mener jeg Oxenfurt, Novigrad etc..

Endret av Nlklas
Lenke til kommentar

Da var jeg ferdig med Witcher 3 og synes det er fryktelig synd hehe, noe som er et tegn på at det er et knakende godt spill. Gjorde ikke absolutt alt av sidequester da jeg klarte ikke å vente med å fullføre hovedhistorien. Etter det klarte jeg ikke å starte på sidequester igjen, da spillet var ferdig for min del. Men jeg er fornøyd. Det var en tilfredstillende avslutning og veldig mange timer med underholdning.

 

Eneste jeg angrer litt på er at jeg sjekket alle avslutningene på tuben. Jeg har aldri hatt sansen for flere avslutninger, og det å sjekke alle rett etterpå ødela litt faktisk. Men sånn er livet. Nå gleder jeg meg til de to tilleggspakkene, men har de sagt noe om hvordan de vil forholde seg til avslutningen av Wild Hunt? Altså, blir tilleggspakkene som et langt sideoppdrag som ignorerer den avslutningen du fikk eller vil de andre karakterene ved siden av Geralt være involvert også? Blir det som et langt sideoppdrag med fokus på noe helt annet så spørs det om jeg gidder.

Ferdig jeg au nå, føler en tomhet nå som jeg er ferdig ja.

 

Gjorde ikke alt, ble for langtekkelig å gjøre absolutt alt, førte til utålmodighet og til at jeg bare gjorde meg ferdig med main story ^^ mest utålmodig da noen quests\undiscovered loc. måtte skippes grunnet level. en ting jeg ikke likte med witcher 3. var ikke enthustiastisc over skellige heller :p

Får se om jeg tar en runde til for å få slutten jeg vil ha :) Tok meg god tid med gwent men neste gang kanskje enda bedre tid :)

 

Et bra spill, og jeg gleder meg til DLC'ne, har season pass.

Om det er GotY vet jeg ikke, men det er en god kandidat :) historisk spill er det nok ikke, det når ikke opp til klassikerne. Betyr ikke at det er et "moderat" spill, Witcher 3 er et veldig bra spill men ikke brilliant ^^

 

Tror nok jeg tar en gjennomspilling til, bare for å få slutten jeg vil ha :p men det blir om en stund når et par dlc's er ute.

Endret av Deathy
Lenke til kommentar

Et spørsmål som er ment til pcspillerne her.

 

Jeg har merket at når jeg er i byer så får jeg en del framedrops helt ned til 40 fps. Fpsen jeg har til vanlig er 60 +/-. Hvilken innstillinger er det jeg burde prøve å tweake på for å forbedre dette? Prøvde å sku av hairwork, men det så ikke ut til å hjelpe. Spiller på høy/ultra.

 

Edit: når jeg mener byer, så mener jeg Oxenfurt, Novigrad etc..

 

"Helt ned" til 40 FPS? Hva slags skjermkort har du? Tror du må regne med framedrops i de store byene hvor detaljenivået er veldig høyt.

Lenke til kommentar

 

 

Et spørsmål som er ment til pcspillerne her.

 

Jeg har merket at når jeg er i byer så får jeg en del framedrops helt ned til 40 fps. Fpsen jeg har til vanlig er 60 +/-. Hvilken innstillinger er det jeg burde prøve å tweake på for å forbedre dette? Prøvde å sku av hairwork, men det så ikke ut til å hjelpe. Spiller på høy/ultra.

 

Edit: når jeg mener byer, så mener jeg Oxenfurt, Novigrad etc..

"Helt ned" til 40 FPS? Hva slags skjermkort har du? Tror du må regne med framedrops i de store byene hvor detaljenivået er veldig høyt.

Det kan også være at det er CPU som får kjørt seg i byene. Ganske bra aktivitet på alle 8 kjernene hos meg met ht=off.

 

Altså 5960x @ 4700mhz

Lenke til kommentar

Er endelig i gang med å spille igjen (:

 

Spørsmål, har et steel sword som gjør 70-86dmg uten attributter. Har også et steel sword som gjør mye mindre i dmg men som har +50% critical dmg... Det siste sverdet er 10 ganger mer verdt og jeg skjønner at det er bedre selv om det vises som "svakere" men..

 

Hvor mye ser dere på attributter fremfor total dmg?

 

Samme gjelder for armor. Har armor med lavere defense med med attributes.

 

Jeg har trodd at attributes har vært baket inn i totalen jeg (?)

Lenke til kommentar

 

Et spørsmål som er ment til pcspillerne her.

 

Jeg har merket at når jeg er i byer så får jeg en del framedrops helt ned til 40 fps. Fpsen jeg har til vanlig er 60 +/-. Hvilken innstillinger er det jeg burde prøve å tweake på for å forbedre dette? Prøvde å sku av hairwork, men det så ikke ut til å hjelpe. Spiller på høy/ultra.

 

Edit: når jeg mener byer, så mener jeg Oxenfurt, Novigrad etc..

 

"Helt ned" til 40 FPS? Hva slags skjermkort har du? Tror du må regne med framedrops i de store byene hvor detaljenivået er veldig høyt.

 

sitter med to 780'er, og en i5-2500k klokket til 4.5GHz. Og ja, det er helt nede i 40fps noen ganger.

Lenke til kommentar

Er endelig i gang med å spille igjen (:

 

Spørsmål, har et steel sword som gjør 70-86dmg uten attributter. Har også et steel sword som gjør mye mindre i dmg men som har +50% critical dmg... Det siste sverdet er 10 ganger mer verdt og jeg skjønner at det er bedre selv om det vises som "svakere" men..

 

Hvor mye ser dere på attributter fremfor total dmg?

 

Samme gjelder for armor. Har armor med lavere defense med med attributes.

 

Jeg har trodd at attributes har vært baket inn i totalen jeg (?)

Magiske våpen er som regel mer verdt, men det betyr ikke at de er bedre. Personlig ser jeg på level requirement og om det er magisk eller ikke dersom jeg ikke gidder å knuse tallene.

Lenke til kommentar

 

Er endelig i gang med å spille igjen (:

 

Spørsmål, har et steel sword som gjør 70-86dmg uten attributter. Har også et steel sword som gjør mye mindre i dmg men som har +50% critical dmg... Det siste sverdet er 10 ganger mer verdt og jeg skjønner at det er bedre selv om det vises som "svakere" men..

 

Hvor mye ser dere på attributter fremfor total dmg?

 

Samme gjelder for armor. Har armor med lavere defense med med attributes.

 

Jeg har trodd at attributes har vært baket inn i totalen jeg (?)

Magiske våpen er som regel mer verdt, men det betyr ikke at de er bedre. Personlig ser jeg på level requirement og om det er magisk eller ikke dersom jeg ikke gidder å knuse tallene.

Ok. Begge våpnene er magiske men det som gjør "minst skade" på papiret er 10 ganger så mye verdt. Det blir en del confusions her hehe..

 

For øvrig, som allerede nevnt tidligere, synes menyene er utrolig uoversiktlige - 100 forskjellige potion og like mange bombetype blandet midt inne i alle bøker og annet krimskrams (:

Lenke til kommentar

Skal gå til innkjøp av Witcher 3 til Xbone nå straks.. :) Men, trenger litt hjelp, er det to versjoner? Hva er forskjellene? Takk.

 

Kun en versjon. Dog, på Xbox store så kan man kjøpe enten bare spillet, eller spillet med expansion pass så man får de to store DLC expansionene som kommer senere (en i oktober, og den andre en gang til våren). Kan også kjøpe expansion pass senere hvis det er noe du vil ha lyst på selvfølgelig.

Endret av Kadaju
Lenke til kommentar

 

Skal gå til innkjøp av Witcher 3 til Xbone nå straks.. :) Men, trenger litt hjelp, er det to versjoner? Hva er forskjellene? Takk.

 

Kun en versjon. Dog, på Xbox store så kan man kjøpe enten bare spillet, eller spillet med expansion pass så man får de to store DLC expansionene som kommer senere (en i oktober, og den andre en gang til våren). Kan også kjøpe expansion pass senere hvis det er noe du vil ha lyst på selvfølgelig.

 

Ok, men spillet som er fysisk på disc inkluderer ikke disse DLC'ene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...