Gå til innhold

Tråden for egne og andres dashcam-videoer


Runar

Anbefalte innlegg

 

Luske_Ludvig skrev (På 5.12.2020 den 0.09):

Her var det masse artige situasjoner. Drosjen som kjørte forbi på høyre side må ha hatt en særs dårlig dag. Tror han eier veien. Uber: Ja takk. 

Men også et par situasjoner der det er flere sider av historien.

Og taxien var passe idiot som lot seg provsere så mye, men samtidig er det ganske irriterende med personer som tviholder på å kjøre i venstrefilen. Hvis det kommer en slik idiot bak meg slipper jeg ham forbi.

Rundt 9:54, så har jo syklistene vikeplikt når de sykler (i ganske god fart) over fotgjengerfeltet. Siden det virker som dette er barn er det ikke nødvendigvis noe å hisse seg opp over andre veien heller, men også barn bør lære at dette bør man ikke gjøre. Og bilen stoppet jo, så ingen skade skjedd. 

Og han "jukseren" mot slutten gjør jo det helt riktige, da han bruker alle filene. Det var jo ganske langt frem til avkjøringen. Han kunne kanskje lagt seg inn litt før, men ser ikke så mye galt i dette.

Og det eneste han med lasteplanet ca 6:44 gjør feil er vel å blinke til feil side. Men da burde "cammeren" vært mye mer smidig, og det er jo faktisk "cammeren" som har vikeplikt for ham siden han må skifte fil for å komme seg ut.


Ellers flere idiotiske og stygge situasjoner. Syklistsituasjonen er dessverre ikke unik. Dette skjer hele tiden.

Her for noen dager siden kjeftet en syklist på meg fordi jeg ikke la meg nok ut til venstre i filen så han kunne snike seg forbi på innsiden på høyresiden. Etter at han hadde kjeftet litt på meg, syklet han videre og rett over et kryss på rødt lys...

Endret av KalleKanin
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
FrihetensRegn skrev (På 13.12.2020 den 16.13):

Ikke min, men kom over den på YouTube. En tulling som kjører i 160 km/t i en Leaf på det som ser ut som norsk landevei:

https://youtu.be/ruKa-G9H_aI

Det er flyplassveien/Helganesveien på Karmøy, som påpekt i kommentarfeltet. En vei haugalendinger tradisjonelt sett tester topphastigheten for bilene sine på. Trikset er å kjøre fra riksveien ut til flyplassen i 80 og se etter fartskontroll eller andre faremomenter og så "trø 'an i bånn" på tilbakeveien.

Til tross for dette er det såvidt jeg vet ikke flere ulykker på denne veien enn andre steder i distriktet.

Lenke til kommentar
steinrawr skrev (8 timer siden):

Men... I... Svarte... Da...

Greit nok, du kan godt jogge på veien, men sving deg nå ikke ut foran bilene som kommer i mot deg da. Interessant nok er det gang- og sykkelsti på andre siden av autovernet 😑👌 

 

 

Jaha, her er det bare å bruke påkøyrsretten din som du ikkje har!

Lenke til kommentar
rvenes skrev (7 timer siden):

Jaha, her er det bare å bruke påkøyrsretten din som du ikkje har!

Hva skal det bety? 

Jeg hadde virkelig ikke forventet en jogger på vei, med gang- og sykkelsti 2m unna. Refleksen gikk i ett med lysene bak ganske lenge, og når jeg fikk øye på vedkommende bremset jeg og svinget ut for å gi henne plass. Men hun jogga jo også ut i veien mot bilen når jeg nærmet meg... Dette var rett før en bakketopp, og er mye mer uoversiktlig enn det ser ut på video. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

en av flere mopeder som driver å råner rundt her på kveldstid uten et eneste lys hverken forran eller bak samt skiltet brettet opp slik det er umulig å lese det. Klarer ikke å forstå hvor dum det går and og være samt hvor fraværende foreldrene må være, hadde jeg kjørt rundt uten lys i min ungdomstid hadde ikke mine foreldre latt gå vertfall. Venter jo bare på at noen skal bli drept, for du ser de faktisk ikke før du er helt med de...

Kamera forran

 

Kamera bak

 

Lenke til kommentar

Mopeder, og andre 2 hjulinger, er visst veldig vanskelig for mange billister å se til vanlig, å gjøre seg enda mindre synlig er det mest idiotiske jeg har sett her i tråden på lenge. Hvis det er en lokalgruppe på facebook (oppslagstavle eller hva skjer f.eks) så går det an å starte der i håp om at de ser det eller at noen kjenner de igjen.

Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (1 time siden):

Det er en lokalgruppe på facebook her ja, men disse lysløse mopedistene er tatt opp flere ganger, politiet har tilogmed gått ut med en oppmodning til foreldre om å se til at mopedene 16 åringene deres kjører rundt på er i forskriftsmessig stand, men lite blir gjort dessverre...

Dårlige greier. Lurer på hvem som får skylda når en ulykke først skjer (himle med øyne emoji som jeg ikke finner)

Endret av NAVer
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...