Gå til innhold

Tråden for egne og andres dashcam-videoer


Runar

Anbefalte innlegg

On 1/28/2022 at 5:32 PM, steinrawr said:

Noen må tydeligvis kompensere for sin nanopenis ved å ikke la seg forbikjøre av en pickup.. I ca 10 min før vido starter har jeg ligget bak denne bananen. Jeg har kjørt litt innpå der det åpenbart er god plass å komme forbi for å hinte frampå at jeg vil kjøre forbi, men vedkommende har bare forblitt i venstre fil... Når jeg så skifter felt for å kjøre forbi, gir han gass og holder seg akkurat foran meg... 

Det er soleklart at du ikke er en god sjåfør.

Du har OVERHODE ingen formening om hvorfor foranliggende bil kjører som han gjør. Det kan være en mindreårig, en ruset person, en dement person, en selvmordskandidat,++

Det å legge seg tett opptil bakenden hans i høy hastighet er en helt idiotisk ting å gjøre. Dersom en ulykke oppstår går det potensielt hardt utover passasjerer og biler bak/til høyre for dere. Alt dette for å spare sekunder. 

Det virker også som at dere begge to ligger godt over fartsgrensen, og "Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret."  kan tolkes som å redusere muligheten til idioter i å kjøre i hastigheter som er til stor fare for medtrafikanter. Du har også nødverge, som kan argumenters med for å stoppe farefull adferd i trafikken; "Alle har rett til å forsvare seg, men man skal ikke bruke mer makt enn nødvendig for å avverge et angrep eller stoppe noen som begår en straffbar handling." Det å kjøre vesentlig over tilatt hastighet utsetter medtrafikanter for stor fare. 

Dersom jeg viste at bilen bak var en som kjørte ruset, så ville jeg definitivt brukt min bil til å redusere hans mulighet til å fortsette sin ferd. Det ville jeg garantert ikke blitt straffet for.

Dette er på ingen måte et forsvar av det den andre sjåføren gjorde, men for meg så virker det som at begge burde skjerpe seg kraftig.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
WiiBoy skrev (4 minutter siden):

Det er soleklart at du ikke er en god sjåfør.

Du har OVERHODE ingen formening om hvorfor foranliggende bil kjører som han gjør. Det kan være en mindreårig, en ruset person, en dement person, en selvmordskandidat,++

Det å legge seg tett opptil bakenden hans i høy hastighet er en helt idiotisk ting å gjøre. Dersom en ulykke oppstår går det potensielt hardt utover passasjerer og biler bak/til høyre for dere. Alt dette for å spare sekunder. 

Det virker også som at dere begge to ligger godt over fartsgrensen, og "Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret."  kan tolkes som å redusere muligheten til idioter i å kjøre i hastigheter som er til stor fare for medtrafikanter. Du har også nødverge, som kan argumenters med for å stoppe farefull adferd i trafikken; "Alle har rett til å forsvare seg, men man skal ikke bruke mer makt enn nødvendig for å avverge et angrep eller stoppe noen som begår en straffbar handling." Det å kjøre vesentlig over tilatt hastighet utsetter medtrafikanter for stor fare. 

Dersom jeg viste at bilen bak var en som kjørte ruset, så ville jeg definitivt brukt min bil til å redusere hans mulighet til å fortsette sin ferd. Det ville jeg garantert ikke blitt straffet for.

Dette er på ingen måte et forsvar av det den andre sjåføren gjorde, men for meg så virker det som at begge burde skjerpe seg kraftig.

 

Gratulerer. Håper du ikke brukte lang tid på å skrive så mye vås. 

Ring politiet hvis du mistenker at folk kjører ruset. Du kan ikke vite om bilen bak eller foran deg kjører ruset, og det du skriver vil bare gjøre enn situasjon enda verre og mer provoserende. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
2 minutes ago, steinrawr said:

Gratulerer. Håper du ikke brukte lang tid på å skrive så mye vås. 

Ring politiet hvis du mistenker at folk kjører ruset. Du kan ikke vite om bilen bak eller foran deg kjører ruset, og det du skriver vil bare gjøre enn situasjon enda verre og mer provoserende. 

At du utgjør en gedigen risiko ved å ligge tett oppi bakenden på bilen foran, i noe som ser ut som godt over 100km/t er på ingen måte vås.

Bittert at du ikke fikk kjøre så fort du ville, men det gir deg ingen rett til å utsette andre for livsfare!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (2 minutter siden):

At du utgjør en gedigen risiko ved å ligge tett oppi bakenden på bilen foran, i noe som ser ut som godt over 100km/t er på ingen måte vås.

Bittert at du ikke fikk kjøre så fort du ville, men det gir deg ingen rett til å utsette andre for livsfare!

Du så altså ikke videoen...? Start med det, kanskje?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (1 time siden):

Hva vil du anslå avstand og hastighet er på 00:15 i videoen? Dersom det ikke er alt for nærme i den hastigheten, så blir jeg svært overrasket.. 

Vel, siden du ikke følger med, så kan jeg jo skrive det som skjer i videoen her også: Jeg legger jeg meg tett bak og gir et lyssignal i noen sekunder på en rett oversiktlig strekke med lite trafikk foran, for å vise helt tydelig at jeg vil forbi. Jeg sitter dessuten høyt nok til å se foran/forbi ham. I resten av vidoen (og i ti min før, for den saks skyld) holder jeg helt normal avstand.

Du mener åpenbart jeg er en idiot som vil forbi fordi jeg er lei av å ligge bak en som aktivt forhindrer forbikjøring i over 15 minutter, men hva vil du egentlig fram til med denne påståelige hoftekveruleringen du driver med? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
13 minutes ago, steinrawr said:

Jeg legger jeg meg tett bak og gir et lyssignal i noen sekunder på en rett oversiktlig strekke med lite trafikk foran, for å vise helt tydelig at jeg vil forbi. Jeg sitter dessuten høyt nok til å se foran/forbi ham. I resten av vidoen (og i ti min før, for den saks skyld) holder jeg helt normal avstand.

Du mener åpenbart jeg er en idiot som vil forbi fordi jeg er lei av å ligge bak en som aktivt forhindrer forbikjøring i over 15 minutter, men hva vil du egentlig fram til med denne påståelige hoftekveruleringen du driver med? 

Du ligger tett bak i høy hastighet da, slik som jeg skriver.

Du har overhode ingen oversikt over om han kommer til å hogge inn bremsene fordi han vil ha ny bakskjerm, eller fordi han er en gal tulling. Så tett på har du ingen mulighet til å stoppe. Det er helt fullstendig idioti og utsette seg selv og bilen som ligger til høyre for dere for en livsfarlig situasjon KUN fordi du vil spare noen sekunder.

Det jeg vil frem til er at du bør ta en titt i speilet og roe deg ned i trafikken. Ja, den andre sjåføren burde oppført seg annerledes. Det skrev jeg i første kommentaren også, men det betyr ikke at du bør sette andre i livsfare. I den situasjonen så er det to idioter, og jeg skulle gjerne skrevet det til han andre også men jeg vet ikke hvem han er.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (14 minutter siden):

Du ligger tett bak i høy hastighet da, slik som jeg skriver.

Du har overhode ingen oversikt over om han kommer til å hogge inn bremsene fordi han vil ha ny bakskjerm, eller fordi han er en gal tulling. Så tett på har du ingen mulighet til å stoppe. Det er helt fullstendig idioti og utsette seg selv og bilen som ligger til høyre for dere for en livsfarlig situasjon KUN fordi du vil spare noen sekunder.

Det jeg vil frem til er at du bør ta en titt i speilet og roe deg ned i trafikken. Ja, den andre sjåføren burde oppført seg annerledes. Det skrev jeg i første kommentaren også, men det betyr ikke at du bør sette andre i livsfare. I den situasjonen så er det to idioter, og jeg skulle gjerne skrevet det til han andre også men jeg vet ikke hvem han er.

Beklager, dette blir bare for dumt. Takk for denne gang. 

Endret av steinrawr
  • Liker 4
Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (2 timer siden):

Du ligger tett bak i høy hastighet da, slik som jeg skriver.

Du har overhode ingen oversikt over om han kommer til å hogge inn bremsene fordi han vil ha ny bakskjerm, eller fordi han er en gal tulling. Så tett på har du ingen mulighet til å stoppe. Det er helt fullstendig idioti og utsette seg selv og bilen som ligger til høyre for dere for en livsfarlig situasjon KUN fordi du vil spare noen sekunder.

Det jeg vil frem til er at du bør ta en titt i speilet og roe deg ned i trafikken. Ja, den andre sjåføren burde oppført seg annerledes. Det skrev jeg i første kommentaren også, men det betyr ikke at du bør sette andre i livsfare. I den situasjonen så er det to idioter, og jeg skulle gjerne skrevet det til han andre også men jeg vet ikke hvem han er.

 

Ser sånne "feilparkeringer" i venstrefil veldig ofte på E18.  Som videoen viser er det tidvis god anledning til å legge seg til høyre og slippe forbi den som vil kjøre raskere - man skal ikke "leke politi" da.  Her er det sagt ganske godt i en artikkel i Motor

https://www.motor.no/aktuelt/slutt-med-venstrefil-kjoring-pa-motorvei/203505

Ellers virker det på meg å være en økende tendens til å lusekjøre på vanlig vei også.  Ganske ofte man ligger bak biler som kjører 60 i 80-sone (fordi de ikke har fått med seg 60-oppheves skiltet eller ikke kjenner til at om man svinger inn på uskiltet vei utenfor tettbebygd, så er det generell grense på 80).   Samme med 50-60-soner, der er det ofte 10-20 km under fartsgrensen.

Og folk fra sideveier velter seg ut på forkjørsveier som sjøsyke kuer.  Det er faktisk brudd på vikeplikten når de som kjører på forkjørsveien forstyrres og må bremse opp.

Jeg har den korte konklusjonen at gjennomsnittlig kjørekompetanse er på vei ned.  At biler er blitt rullende underholdnings-bur er heller ikke positivt, blinklyset glemmes ofte da... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
BaronSlask skrev (42 minutter siden):

Det er ikke rart at det legges ut lite videoer i denne tråden sånn som enkelte skal diskutere og kverulere. Modig dere som tør å laste opp.

Denne traff meg vertfall, har en del artige klipp liggende, men når helt klare regelbrudd å tullete kjøring blir forsvaret og du blir fremstilt som hysterisk har det vert fall for meg blitt svært lite interessant å legge noe ut her lenger, trist det har utviklet seg slik, men slik er det jo bare blitt. Å styre tråden tilbake i et annet spor å kvele meninger som ikke bryter retningslinjene rundt det som blir lagt ut er og noe utfordrende så det har bare fått stå til slik det er.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Dette er et ti meter spinn med en Kia Optima på våt asfalt med nye piggfrie vinterdekk. Forhjulstrekk med trekk fra både el-motor og bensinmotor gjør at vi får en solid dampsky som innhyller bilen bak 🙂 

Det er ikke svidd gummi som gir røyk, men vanndamp som dannes av friksjonen og dekket som slipper fordi det er dårlig grep og vannet som ligger på asfalten fordamper.

Ingen dragracing altså, men likevel litt kult for bilen bak som innhylles i damp. Og litt for meg dahh.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
Evil-Duck skrev (1 time siden):

Møtte han her på vei hjem i dag. Husk å hold øyene på veien og ikke på mobilen når dere er ute å kjører folkens. Gikk bra denne gangen heldigvis, men sist gang jeg møtte en bil slik rundt en sving endte jeg opp inne i et ambulansehelikopter 🙃

 

Er så jææææævlig mange av de der. Hvis jeg skulle anslått noe, ville jeg sagt at annenhver-tredje bil i Osloområdet kjøres med en mobiltelefon i handa. Det er tydeligvis ikke bra nok med truseel om bot på >5kkr og 3prikker. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...