Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
DukeNukem3d skrev (1 time siden):

Både venstresiden og høyresiden i sosiale medier. I USA så er høyresiden MAGA-fjolls og konspirasjonsteorier fra en annen verden og på venstresiden så er det WOKE-idioti som til og med skremmer tidligere demokrater til å stemme republikansk. 

Det er selvsagt ikke like ille i Norge, men jeg synes jeg ser tendenser på begge sider at folk blir mer ekstreme. Billige budskap og slagord tomles opp, de få kritiske motstemmene latterliggjøres i kommentarfeltene. De som vinner frem er nå papegøyer uten evne til kritisk tenkning, de bare gjentar partiprogrammet.

Jeg synes virkelig det er skremmende hva sosial media gjør med oss og det er definitivt til grenseløs irritasjon.

Sosiale medier er kjempe skadelig for mennesker.. 

Om jeg ikke husker feil så følger statistikken om depresjon med tallene og brukerne av sosiale medier. Med andre ord skaper sosiale medier veldig store psykiske problemer for folk. 

Hørte om dette fenomenet på Trygdekontorets episode om ensomhet. Vil anbefalle alle å lytte til den. Den tar nok ikke opp så mye om det du snakker om ekstreme meninger men men tar opp hvor skadelig sosiale medier er for oss mennesker. 

Lytt til den her: https://radio.nrk.no/podkast/trygdekontoret/l_39ace8b1-2191-4cc3-ace8-b121918cc3d3?utm_source=nrkradio&utm_medium=delelenke-android&utm_content=podcast:l_39ace8b1-2191-4cc3-ace8-b121918cc3d3

Lenke til kommentar

Vi fikk nye vinduer i leiligheten på onsdag. Egentlig en skikkelig gladsak, men så oppdaget jeg nå et lite hakk i den ene vindusposten. Det er jo egentlig noe som kan gå på reklamasjon, vi er oppfordret til å melde inn avvik nå mens håndverkerne er i området og kan fikse det kjapt. Men da må de vel bytte hele bordet. Da må jeg flytte møbler igjen, dekke til alt inventar og gulv igjen, gjøre jobben med å vaske ned hele leiligheten igjen ... 🤮

Jeg skulle ønske jeg ikke hadde sett det. Nå kommer jeg til å irritere meg over det for all fremtid, så jeg må jo bare melde fra og få det fikset. Arg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det som opprører meg mest angående eksponering av barn, er når man eksponerer dem i sårbare situasjoner, men er generelt sett ikke glad i at man eksponerer barn uansett. 

-- 

Irriterer meg over overfylte hjem med rot. Jeg har støv på hjernen, så jeg blir bare sittende og tenke på hvordan ting kunne blitt gjort annerledes. 

Lenke til kommentar

Matavfall hentes hver 2. uke, og restavfall hver 4. uke.

Restavfallsdunken blir full hver 2. uke, så resten må leveres på dynga.
Matavfallsdunken er alltid tom, vi kaster ikke mat. 

Matavfallsdunker er miljøfiendtlig, da de bruker diesel for å kjøre rundt og samle avfall, hvor mesteparten av dunkene er tomme.
Det blir også til at folk vil kaste mer mat framover, rett og slett fordi de har en dunk for det.

Det var en god tanke, men alle trenger ikke egen matavfalls dunk.
Sett en dunk ved siden av postkassestativene (eller noe sånt..)

Lenke til kommentar

" Kanskje hvis folk hadde sluttet å løpe til legen for småplukk de kan fikse selv, og kronikerne hadde tatt et snev mer ansvar for egen helse, så hadde flere holdt ut som fastleger lenger. "

Kom over følgende kommentar på et annet forum. Irriterer meg grenseløst når syke folk får skylden for mangel på fastleger, når det åpenbart er politikere som skal til ansvar her. Aner ikke hva vedkommende legger i "småplukk de kan fikse selv", men det som kan virke bagatellmessig kan være viktig å dra til legen med, og noen ganger gjør man vondt verre med å prøve å fikse ting på egen hånd. Kvalmende holdning mot folk med kronisk sykdom, finnes mange som tar ansvar for egen helse, og det ansvaret er blant annet å møte opp på kontroller og oppfølging hos lege. Ikke gi syke folk dårlig samvittighet, please. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

En må til lege for å få resept på masse medisiner som en kan få uten resept i andre land.

Om folk er villige til å betale fullpris for medisin så synes jeg de kan få kjøpe uten resept, og dermed minske byrden på fastlegene. 

 

Når det kommer til mangelen på fastleger så har politikere skylden.
De kastet nylig ut mange utenlandske leger, fordi de ikke har "rett utdanning", og det er mange leger med mange års erfaring som ikke får bli fastleger, fordi de mangler ett kurs, ett kurs som ikke vil lære de noe.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (På 4.11.2022 den 20.34):

Det er ingen tvil om at vi trenger et eget kildekritikk fag inn i skolen så fort som faen.

Dagens barneskoler lærer veldig mye mer om kildekritikk enn hva jeg gjorde.

Jeg er likevel skeptisk for på tross av all rasjonell kunnskap så «hacker» sosiale medier oss emosjonelt. Algoritmen kjenner deg bedre enn du gjør selv og vet hva som har funket på sånne som deg tidligere.

-k

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 11/5/2022 at 3:08 PM, Dubious said:

Black Week nesten en måned før Black Friday..

BF er en vits i Norge. 

Jeg har aldri skjønt hvorfor Black Friday dukker opp i denne tråden hvert eneste år.

Hva er irriterende med Black Friday? Det har absolutt null innvirkning på mitt liv.

Endret av Skurupu
  • Liker 1
Lenke til kommentar
9 hours ago, Dubious said:

En må til lege for å få resept på masse medisiner som en kan få uten resept i andre land.

Om folk er villige til å betale fullpris for medisin så synes jeg de kan få kjøpe uten resept, og dermed minske byrden på fastlegene. 

Ofte gode grunner til å ikke være for slepphendt med legemidler.

Mye av det som selges uten resept i utlandet inneholder stoffer som kan øke faren for resistente bakterier om de brukes for mye.

Mange land har altfor lite fokus på resistente bakterier og "pøser på" med langt mer antibiotika og penicilin enn hva vi gjør her i landet - en behandler bagatellmessige sykdommer (for de fleste) med unødvendig sterke midler - ja, de hjelper, men de kan også gjøre at du reagerer dårligere/ikke på medisinene den dagen du virkelig trenger dem for en alvorlig sykdom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...