Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mangler en stor R i Gratulerer.

 

er vel såpass bagatellmessig at "selv" Telenor kunne begått det kanskje

 

men mye taler vel for spam uansett. Eller har ikke tenk å svare på "spørreundersøkelsen" for evt. finne det ut.

 

Er lat og har MSN som startside, kan det være noe der? Var innom den mer "kulørte delen av nettet" forleden, så det er også en mulig mistenkt. Kanskje man har Telenor i hælene helet tiden  :ph34r:

Lenke til kommentar

Folk som tror de er så morsom når de får høre at du ikke drikker kaffe, og svarer med "åja, har ikke blitt voksen enda?"

 

Hvorfor skal jeg venne meg på noe som smaker piss, og som ikke er sunt bare fordi det er forventet at man skal drikke det?

 

Kaffesøl irriterer også. Er brune flekker overalt der folk drikker kaffe.

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har en liten uvane i at jeg redigerer mange ganger. Legger altså til ting og retter skrivefeil/setninger som er skrevet rart - men uttalelsen står. Kom endel etter at du svarte også  :blush: 

Mulig jeg har vært uklar i min forklaring.

 

.

Så din unge får slå og sparke i flyseter?

Som sagt, jeg blander meg ikke mye inn, jeg observerer. Men syns altså det er helt greit at folk sier ifra på fly og andre plasser der barnas oppførsel påvirker andre på en negativ måte - der de ikke har en sjanse til å trekke seg unna.(slik de har f.eks i en butikk) Å sitte i fly flere timer med barn som flyr opp/ned korridoren med kauking og herjing, det forstår jeg godt at folk reagerer på og prøver å gjøre noe med.

 

Du sier det er bagatell, men hvorfor skal den bagatellen eksistere når den er fullstendig unødvendig å ha og enkel å unngå. Det er bra og trygt med grensesetting og barnet tar null skade av det - frie tøyler er derimot mer til skade.

Jeg tror det er fort gjort å formulere seg uklart, uansett den ene setningen/små endringer du kom med var nok til at jeg så hele budskapet ditt i en helt annet lys, et vesentlig bedre et. Også kan jo selvfølgelig jeg også ikke ha lest det du skrev godt nok, så jeg ansvaret kan selvfølgelig ligge på meg også. No worries :)

 

Enig med deg at grensesetting er trygt og bra, jeg vil også si at det er sunt og nødvendig. Likeså viktig er det spillerommet hvor barnet får anledning til å prøve og feile høyest nødvendig for læringen. "Feil" er like positivt som "rett" oppførsel, fordi vi reflekterer sammen med barna spesifikt hvorfor akkurat , eller "hvorfor det ikke var det bra det du gjorde og hva du kunne gjort annerledes" så vel som å understreke hvorfor den og den oppførselen var positiv, og "hvorfor handlingen din A førte til konsekvensen B". 

 

Jeg ville ikke latt mitt barn sparket i flysetet selv om jeg ikke synes det irriterer meg. Hva man irriterer seg over er subjektivt, og prinsipielt har jeg ikke noe til overs for moraliserende, bedrevitende, arrogante tosker som her og der på diskusjon.no eller i livet generelt som poengtere at det man irriterer seg over er ikke "bra nok" å irriterere seg over.  Så jeg vil understreke at jeg har forståelse/aksept av hvaen som kan irritere deg, selv om det ikke irriterer meg. 

 

Grunnen til at jeg ikke vil latt mitt barn sparket i flysetet til andre, er fordi at det finnes en haug med andre konstruktive ting å gjøre på reise. MEN: Jeg ville selv ignorert det hvis et annet barn sparket meg i stolryggen eller hylte da jeg alltid stapper ørepropper i øret på reise og fordi jeg ikke merker/tenker over at jeg blir sparket i ryggen, men jeg hadde ikke sett det på som negativt om foreldrene grensesetter barnet sitt. Jeg sitter i ettertid ikke igjen med inntrykket at du moraliserer, jeg tror jeg forstår deg nå: Du ser og tenker at noen foreldre kunne grensesatt mer, men at som regel ikke griper inn. Forsto jeg deg riktig nå? 

Lenke til kommentar

Folk som tror de er så morsom når de får høre at du ikke drikker kaffe, og svarer med "åja, har ikke blitt voksen enda?"

 

Hvorfor skal jeg venne meg på noe som smaker piss, og som ikke er sunt bare fordi det er forventet at man skal drikke det?

 

Kaffesøl irriterer også. Er brune flekker overalt der folk drikker kaffe.

Haha, jeg pleier alltid å si, når jeg blir spurt om kaffe; "jeg vet ikke med deg, men selv er jeg ikke voksen nok til å drikke kaffe" 

Jeg drikker egentlig kaffe da, bare uten koffein, og tro meg, DET får jeg høre, at det er uforståelig. 

 

Egentlig synes jeg ikke smaken av kaffe er sånn kjempegod, er litt som te, ikke akkurat "bittert" som te men en smak jeg ikke helt kan forklare, men er vel mer lukten av kaffe og assosiasjonene med kaffe og "kosen" som gjør at jeg faktisk drikker kaffe. 

Men det er viktig hvordan kaffen blir laget, på hvordan det smaker. Jeg lover deg at temperaturen på vannet, type kaffe, mengden kaffe/vann, hvor rent kaffeutstyret, riktig oppbevaring osv har veldig mye å si på smaken. 

Endret av Røsslyngen
Lenke til kommentar

Ingen feil der.

Jo, det er flere.

 

Kjære Telenor Kunde, Gratulere! Dette er en veldig dårlig setning. Det burde stått "Kjære telenorkunde. Gratulerer!"

 

Datoene er ikke skrevet på en måte vi skriver de her i Norge.  Det burde stått 13. juli - 20. juli.

 

"Kjære Telenor Kunde, Vi feirer jubileum!" Det burde stått "Kjære telenorkunde. Vi feirer jubileum."

 

Nå skal ikke jeg påberope meg å skrive bra norsk, men jeg hadde tatt meg bryet med å sjekke hva jeg hadde skrevet hvis det gjalt noe profesjonelt.

Endret av RRhoads
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Adopsjon. Ja til flere aborter.

 

Det optimale for en unge er å være hos sine biologiske foreldre, så det rt direkte uansvarlig å bringe ett liv til verden som du ikke har planer om å ta varr på selv. Tror ikke jeg kan tenke meg en mer egoistisk handling enn å bringe ett liv til verden for så å gi det fra seg til fremmede så du skal føle deg bedre om valget ditt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...