Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klimagnålere som maser om at utslipp skal ned. På tide at disse tar en "reality check".

 

Over 70% av verdens befolkning har ikke tilgang på vaskemaskin. Det er ikke tvil om at utslipp vil kontinuerlig dobles etter hvert som resten av verden kommer etter med levestandard. Det fødes 2,37 mennesker for hvert menneske som dør og det er ingen tvil om at forbruket vil øke.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_real_GDP_growth_rate

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor skal høyrevridde meme-sider (for eksempel Mannegruppa Ottar) klage så utrolig mye over hvor plaget de blir av veganere som pusher sin livsstil over på andre?

 

Jeg har aldri i mitt liv møtt en slik veganer. Dette kan da UMULIG være et reelt problem for så mange?

Men personlige erfaring med veganere er ganske gode de også. En var villig til å steke kjøtt for meg ved siden av hvis jeg ønsket det. De er egentlig ganske chille

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Klimagnålere som maser om at utslipp skal ned. På tide at disse tar en "reality check".

 

Over 70% av verdens befolkning har ikke tilgang på vaskemaskin. Det er ikke tvil om at utslipp vil kontinuerlig dobles etter hvert som resten av verden kommer etter med levestandard. Det fødes 2,37 mennesker for hvert menneske som dør og det er ingen tvil om at forbruket vil øke.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_real_GDP_growth_rate

 

 

Ja var det de burde mase om, befolkningsøkningen. Men det skal de ikke snakke om. Feigingene.

 

Verdensbefolkningen burde snus og gå kraftig ned ved å føde minimalt med nye mennesker. Og så burde det settes  mye mer inn på å få bukt med aldring.

Selv om de fleste bare ler av eller ignorerer det, skjønner alle at det er sant. Man tør bare ikke erkjenne det. Igjen: feiginger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Befolkningen flater ut. Stopper opp et sted mellom 10 og 15 milliarder. Mest sansynlig nærmere 10.

 

Jeg er ikke noe bekymret for overbefolking. Og klimaet har jeg egentlig gitt opp. Vi som bor i Norge kommer til å overleve ganske bra, trur jeg. Det eneste vi må gjøre er å legge til rette for å ta i mot flyktninger på en skala aldri tidligere sett i menneskets historie. Vi kommer oss nok greit igjennom det, også. Ser lyst på fremtiden, jeg. Blir skikkelig irritert av dommedagsprofeter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er kanskje lettere å redusere overforbruk enn å skulle hindre folk i å utøve sine naturlige drifter.

Nå er det jo gjerne også en sammenheng mellom velstand og lavere fødselsrater, så man har kanskje mest å vinne på å fordele godene i større grad, om mindre barn er målet.

 

Ja og derfor er det så dumt, når Erna og andre messer om at vi får for lite barn i Norge, og det må vi gjøre noe med blablabla.

 

Man burde tvert i mot holde det opp som et glansbilde man er stolt av. Se her, her har vi fått til redusering av befolkning! Noe å virkelig strekke seg etter for andre. Men klart, kulturer og fattigdom har gjort at det er kommet for langt. Det blir vanskelig å gjøre noe med, men et sted må vi begynne. 

Likefullt er det ingen grunn til å ikke ha på høyeste dagsorden å få slutt på ynglingene. Det må ned. Selv om man tror det flater ut, er det verken helt sikkert, og det er for mange allerede. Det må ned. 1 - 2 milliarder er nok.

Hvis man skal slippe til det de kan gjøre med genemanipulering, slik at folk ikke har en dødsdom rundt 80 år på seg lenger, må det ned. Først og fremst berg de livene som lever, før man tenker produsere nye. Åpenbar logikk.

Og så kommer robotene for alvor snart, det vet vi.

 

 

 

Endret av Delvis
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Verdensbefolkningen burde snus og gå kraftig ned ved å føde minimalt med nye mennesker. Og så burde det settes  mye mer inn på å få bukt med aldring.

 

Jeg er ikke nødvendigvis uenig, men først må vi tilrettelegge for en befolkningsreduksjon. En negativ befolkningsvekst ville vært katastrofalt for verdensøkonomien. Japan er allerede en forsmak på dette.

Lenke til kommentar

Spesielt om man ønsker lenger levealder, da må man opp drastisk med pensjonsalderen. Helst jobbe til man stuper.

 

Dette er problemer jeg har tro på man vil kunne hanskes med etterhvert. Det må klart endringer til i systemet, vi kan ikke ha dette rotteracet av et økonomisk system hvor alt må lønne seg og være produktivt, i lengden.

Det må jobbes med systemer som legger opp til mer eller mindre det man kaller borgerlønn, deling av arbeid osv. Det jobbes jo også med sånne ting, så det er jeg ikke så redd for.

De som ønsker kan jobbe og vis versa, og det må bli sånn, at folk i større grad får beskjeftige seg med de ønsker, og så mye de ønsker.

Med lenger levelader, i.e. stoppe aldringen, vil man fortsette å være "ung" legemlig  og trenger dermed ikke slutte å gjøre noe/pensjoneres.

Det er ikke å kunne bli udødelig, bare en uavgensethet. At man i prinsippet kan leve flere hundre, eller tusen år om man er heldig og ønsker, og ikke har denne dødsdommen hengende over seg rundt 80 +/-.  Man har en sjans, slik man tar for gitt man har tidligere i livet. Den sjansen skal fortsette uavgrenset. Men man har selvsagt et valg.

Med en økende gruppe lange liv, tror jeg det også vil følge en økende visdom og klokhet i befolkningene, og dermed mer gehør for nye mer menneskelige systemer. Det blir ferre kriminelle, ferre kynikere, ferre grådige, ferre konflikter osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor skal høyrevridde meme-sider (for eksempel Mannegruppa Ottar) klage så utrolig mye over hvor plaget de blir av veganere som pusher sin livsstil over på andre?

 

Jeg har aldri i mitt liv møtt en slik veganer. Dette kan da UMULIG være et reelt problem for så mange?

Jo, dessverre. Jeg har til gode å ikke møte på slike veganere, og jeg har tilhørt vegetarmiljøet tidligere. Er ikke høyrevridd, og heller ikke mann.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk som selger noe på Finn, men ikke svarer. Why?

Kan være fordi de har flere henvendelser på en gang. jeg prøver som regel å si ifra at den er reservert osv. Men noen ganger svarer jeg ikke, dette gjelder mennesker som jeg synes virker ubehagelige/useriøse. Jeg tror nok det er det første som gjelder, at det er mange henvendelser på en gang

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...