Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Jeg er svært glad for at familie kan hente pakkene mine.

Jeg rekker det nemlig ikke selv pga. jobb.

 

Og så skulle jeg ønske det var like enkelt å bytte postkontor, som å bytte fastlege.

Jeg vil bytte til en KIWI-butikk som har oppe til 23:00, i stedet for et "ekte" postkontor med lang kø og åpningstider som et offentlig kontor.

 

Med slike åpningstider kunne jeg hente dem selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg tror ikke det er noe krav om at det skal være deg som henter den ut. Hvordan fikk han koden/lappen?

Selfølgelig er det krav om at mottaker på pakken skal hente den ut

Hjelper ikke om vedkommende hadde lapp eller kode

PostNord har krav om legitimasjon fra mottaker, men ikke at mottaker personlig henter den ut (slik det sto på siden deres for en stund siden).

 

Brev som er for store til å passe i postkassen kan hentes hos Posten uten legitimasjon. Jeg regner med at det er fordi hentelappen "er" brevet. Har du fått tak i hentelappen, hadde du fått tak i brevet.

 

Angående pakker hos posten (https://www.posten.no/sporing-kundeservice):

 

 

Andre kan hente pakker for deg såfremt ikke sender har bedt om legitimert utlevering.

 

Sendinger som må hentes av deg personlig, vil fremkomme på hentemeldingen. Noen sendinger som rekommanderte brev, kan i tillegg hentes mot fullmakt og original legitimasjon for både mottaker og den som henter.

 

Postkontorene kan nekte andre enn mottaker å hente pakker om de er i tvil om du er rett person eller har rett til å hente pakken på vegne av adressaten.

Lenke til kommentar

 

 

"Uhm, jeg kan ikke ha en kvinnelig piercer da jeg blir bare erigert og da må dere bruke ispakker for å få den nedregulert igjen.

 

Jeg håper for konge og fedrelans-skyld at det ikke var en prince albert...

 

Apadraya og ampallang?

 

 

Åfyff jeg skjønner ikke at folk orker sånt, det forstår jeg bare ikke... Men hver sin sak...

Lenke til kommentar

 

 

Begynner å bli lei av Tek

Først nå, har de ikke vært i fritt fall mtp på kvalitet siden midten av 2000-tallet?

 

Midten av 2000-talle blir vel 2050? :hmm:

 

Hvorfor ikke 2500? Hvis du legger litt godvilje til og skjønner at vi snakker om tilbake i tid og aktuell periode skjønner du at det gjelder perioden 2000-2009. Det mest vanlige er å dele tidsepoker inn i tiår.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jævla fittepostbudet, som stappet en for stor pakke ned i postkassen slik at ikke lokket kunne lukkes. Bor i Bergen så kan jo tenke dere hvordan det gikk med pakke med bøker som skal være julegave.

Kliss jævla klass. Ansetter Posten evneveike postbud eller, som ikke gadd å kjøre til postkontoret med den. Neida, hvorfor ikke bare være forsiktig med drittreklamen og trykke pakken nedi. Ringer det ingen jævla bjelle når ikke lokket kan lukkes fordi pakken er for stor?!

Sendte mail til de. Men får vel samme svar som andre, "beklager så mye, dette skal vi ta opp (yeah right), god jul!."

Ingen ansvar der i gården. Beist!

Lenke til kommentar

... stappet en for stor pakke ned i postkassen slik at ikke lokket kunne lukkes. Bor i Bergen så kan jo tenke dere hvordan det gikk med pakke med bøker som skal være julegave.

 

Sendte mail til de. Men får vel samme svar som andre, "beklager så mye, dette skal vi ta opp (yeah right), god jul!."

Ingen ansvar der i gården. Beist!

 

Har sett det mange ganger. Og opplevd det selv flere ganger. Sa ifra både muntlig og skriftlig uten at det hjalp.

Lurte på å anmelde hele posten på et tidspunkt.

Har heldigvis gått bra men det er bare en tilfeldighet.

Ene gangen jeg snakket med sjefen på postkontoret(noen år siden nå) sa han at "det er nok vikarer". Men det er jo ingen unnskyldning.

Det er helt horribelt. De burde hatt seg ei skikkelig skrape.

reglene er vel krystallklare: Går ikke en pakke oppi postkassen sånn at den kan lukkes, skal det brukes følgebrev.

Lenke til kommentar

Perfekt eksempel på hvorfor godt nett er utrolig viktig. Aner ikke hvor mange ganger jeg har diskutert med folk som mener at sålenge man har nett så er det bra nok. Ja, helt til man skal gjøre mer enn én ting om gangen.. Pluss at man må tenke langsiktig, en linje som er 'bra' i dag er alt for dårlig om noen år, da kvaliteten på streaming og generelt innhold bare stiger i størrelse.

 

Jeg har et 'krav' når jeg skal bygge/kjøpe hus, det skal være tilgang på godt fibernett, noe mange ikke skjønner.

Endret av Kjetil_90
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er så jævlig irritert over fibernettet og dekningen her i huset mitt! Og når jeg tillegg har en lillebror som skal sitte på Netflix 24/7 så er det umulig å spille online. Får jo faen meg ikke bufret filmer på TV2 ordentlig engang!  :realmad:

Herregud jeg fikk nettop passord i fra ISP med låste rutere. Jeg kan ikke si deg for en lettelse det er. Selv om jeg cloner MAC eller kun kjører ny ruter etter ISP ruter. Hallelujah.

Lenke til kommentar

Er så jævlig irritert over fibernettet og dekningen her i huset mitt! Og når jeg tillegg har en lillebror som skal sitte på Netflix 24/7 så er det umulig å spille online. Får jo faen meg ikke bufret filmer på TV2 ordentlig engang!  :realmad:

Dette er brukerfeil. De fleste routere har QoS instillinger for fordeling av båndbredde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...