Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2024


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Matiasen skrev (2 minutter siden):

Noen som har fått vite snittet for å få innkalling?

Det var ikke poenggrense for å komme inn til fysiske tester i år. Står i e-posten vi nettopp fikk. Synes det var litt rart men.

Lenke til kommentar
Student2538 skrev (2 minutter siden):

Jeg har også fått, og jeg har ganske lavt snitt.

 

Vet noen om det kun er de med godkjent egnethetsvurdering og legeerklæring osv som får innkalling til fysiske tester? Eller får alle?

De har ikke sett på egnethetsvurderingen enda. Alle som dekker opptakskravene og har sendt inn dokumentasjonen de skal fikk innkalling til fysiske tester i år😊Var sånn da jeg søkte i 2022 også. Egnethetsvurderingen ser de på etter fysiske tester..Kan vel komme av at det var få søkere at det ikke ble noe poenggrense til fysisk i år?

Endret av Opptak23
Lenke til kommentar
Opptak23 skrev (1 minutt siden):

De har ikke sett på egnethetsvurderingen enda. Alle som dekker opptakskravene og har sendt inn dokumentasjonen de skal fikk innkalling til fysiske tester i år😊Egnethetsvurderingen ser de på etter fysiske tester..Kan vel komme av at det var få søkere at det ikke ble noe poenggrense til fysisk i år?

Aah, skjønner😊Men regner med at de ikke kaller inn de som ikke har fått tilfredsstillende legeerklæring osv? Eller ser de ikke på det heller ennå?

Lenke til kommentar
Student2538 skrev (2 minutter siden):

Aah, skjønner😊Men regner med at de ikke kaller inn de som ikke har fått tilfredsstillende legeerklæring osv? Eller ser de ikke på det heller ennå?

Legeerklæring, politiattest og følgebrev måtte inn helt i starten, så de som ikke har fått godkjent de, fikk ikke tilsendt egnethetsvurderingen heller. Så alt det tror jeg de har sjekket nå. Så de som er kalt inn har fullført egnethetsvurderingen og fått godkjent legeerklæring osv.

Lenke til kommentar
Bumblebee1337 skrev (4 minutter siden):

Hva er deres tanker rundt dette? 

«Til informasjon ble det ikke poenggrense for å få innkalling til opptaksprøver i år. Alle søkere som på nåværende tidspunkt er med videre i opptaket får denne innkallingen.»

Tenker det er fordi det er få søkere? Håper det betyr at snittet kan synke litt i år..men man vet aldri!

Lenke til kommentar

Sammenlignet med tidligere år, så var det nå mye færre datoer for de fysiske opptaksprøvene. Det har jo pleid å være flere dager og også ut i juni måned. Så det er vel et tegn på at det er få søkere og trolig ikke alle som har gjenomført de digitale testene. Eller?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Anonym s skrev (21 minutter siden):

Sammenlignet med tidligere år, så var det nå mye færre datoer for de fysiske opptaksprøvene. Det har jo pleid å være flere dager og også ut i juni måned. Så det er vel et tegn på at det er få søkere og trolig ikke alle som har gjenomført de digitale testene. Eller?

Sånn tenker jeg og. Satser på noen tar en for laget og spør PHS😂.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Opptak23 skrev (1 time siden):

Tenker det er fordi det er få søkere? Håper det betyr at snittet kan synke litt i år..men man vet aldri!

Tenker jeg og, men at man vet aldri stemmer 110% med PHS… Jeg tør ikke lengre å forvente noe rundt snittet. 

Lenke til kommentar
Anony m skrev (19 timer siden):

Legeerklæring, politiattest og følgebrev måtte inn helt i starten, så de som ikke har fått godkjent de, fikk ikke tilsendt egnethetsvurderingen heller. Så alt det tror jeg de har sjekket nå. Så de som er kalt inn har fullført egnethetsvurderingen og fått godkjent legeerklæring osv.

Skjønner! Tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar

Hvordan gjør folk det mtp hybel/kollektiv? Skummelt å stå i siste liten om man kommer inn å måtte finne seg et sted å bo. Men føles samtidig rart å skulle begynne å titte på finn osv. Ser at noen allerede har søkt bolig hos student i nord. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...