Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

 

Folk ser ikke det store bildet, de tenker "what's in it for me" og gir seg faen i hvordan det blir for andre så lenge det passer dem selv. En retur tar normalt to til tre uker. Hvor mange uker tar det i november og desember?

 

Det er butikkens jobb å se det store bildet og å ha nok ansatte på jobb, samt gode nok logistikkløsninger, til å overholde ansvaret de har tatt på seg når de selger deg en vare.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk å holde pekefingeren knoket mellom knivbladet om du kapper grønnsaker, og er det løk så snur du midt på og når det begynne å bli vanskelig å kutte kan du bare kaste den siste stumpen. eventuelt vende løken så det blir lettere å kappe stumpen riktig.. Jeg hiver den siste som regel men kapper så langt det er "safe".

 

Typ noe sånt... om du ikke vil ha biter men skiver så dropper du bare å stripe løken....

 

 

 

Jeg er irritert fordi jeg og kidden er syk/forkjølet... Mye jeg ikke får gjort...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Jeg skrev at man skal melde fra snarest, man kan likevel avtale retur utenfor høysesong.

 

Det jeg snakker er om er å spille på lag etter fornuft, ikke å kun tenke på seg selv som folk flest. Det er ikke om å gjøre å sende inn mest mulig returer rett før jul. Isåfall haster det og dersom det haster så har man ikke tid til å vente på retur heller, da må man på butikk og kjøpe nytt fra første dag.

 

Folk ser ikke det store bildet, de tenker "what's in it for me" og gir seg faen i hvordan det blir for andre så lenge det passer dem selv. En retur tar normalt to til tre uker. Hvor mange uker tar det i november og desember?

 

Svaret er at det tar såppas lang tid at det ikke spiller noen rolle om man venter til januar eller februar.

Jeg driver en kafé/butikk. Hvis du kom innom med en ødelagt trakter i dag og sa at det ikke hastet, du ville ha ny først i februar så hadde jeg egentlig blitt litt forbannet. En reklamasjonssak tar meg veldig lite tid.
Lenke til kommentar

Man trenger ikke vente hvis det ikke er stor pågang. Denne problemstillinga lærer man å håndtere som ung. Er det ledig på wc trenger man ikke vente. Står det 5 stk i kø utenfor så kan man vente til et tidsrom med mindre pågang dersom man ikke må veldig på do, men må man så må man.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

 

Jeg skrev at man skal melde fra snarest, man kan likevel avtale retur utenfor høysesong.

 

Det jeg snakker er om er å spille på lag etter fornuft, ikke å kun tenke på seg selv som folk flest. Det er ikke om å gjøre å sende inn mest mulig returer rett før jul. Isåfall haster det og dersom det haster så har man ikke tid til å vente på retur heller, da må man på butikk og kjøpe nytt fra første dag.

 

Folk ser ikke det store bildet, de tenker "what's in it for me" og gir seg faen i hvordan det blir for andre så lenge det passer dem selv. En retur tar normalt to til tre uker. Hvor mange uker tar det i november og desember?

 

Svaret er at det tar såppas lang tid at det ikke spiller noen rolle om man venter til januar eller februar.

Jobber du i en butikk. :)

Nei, men har jobbet med service og support. Enten var det lite å gjøre eller så var det alt for mye å gjøre. Litt overdrevet, men det føles slik i alle fall.

Lenke til kommentar

Husk å holde pekefingeren knoket mellom knivbladet om du kapper grønnsaker, og er det løk så snur du midt på og når det begynne å bli vanskelig å kutte kan du bare kaste den siste stumpen. eventuelt vende løken så det blir lettere å kappe stumpen riktig.. Jeg hiver den siste som regel men kapper så langt det er "safe".

 

Typ noe sånt... om du ikke vil ha biter men skiver så dropper du bare å stripe løken....

https: //www.youtube.com/watch?v=fs8cQ_tjsF8

 

https: //www.youtube.com/watch?v=0LJb66aYtG8

 

 

Jeg er irritert fordi jeg og kidden er syk/forkjølet... Mye jeg ikke får gjort...

post-44445-0-72164800-1482081523_thumb.png
Lenke til kommentar

I krim-serier / actionfilmer hvor en person blir forfulgt. Så løper den forfulgte ut av ett rom, og rett FORBI utgangsdøren.

 

I steden løper karakteren ned i en mørk kjeller (uten noen vinduer, eller noe) hvor man ikke kan flykte noen steder.

 

Eller så løper man fleire etasjer oppover i bygningen. Hvor det kanskje finnes noen vinduer, ein veranda, eller noe - som man kan hoppe ned fra. Men da blir fallet så stort, at man risikerer å skade seg alvorlig. Dermed rekker den morderen som følger etter, å nå igjen den forfulgte!

 

Hvis den forfulgte bare hadde hatt vet nok til å løpe rett ut den åpne utgangsdøren, så kunne man kanskje ha klart å komme seg unna - og fremdeles vært i live. Men produsent, manus-forfattere og sånn mener kanskje at dette ikke hadde blitt særlig spennende å se på?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

"Hvor det kanskje finnes noen vinduer, ein veranda, eller noe - som man kan hoppe ned fra. Men da blir fallet så stort, at man risikerer å skade seg alvorlig"

 

Untatt Marilyn Burns i TX Chainsaw :p

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

I krim-serier / actionfilmer hvor en person blir forfulgt. Så løper den forfulgte ut av ett rom, og rett FORBI utgangsdøren.

 

I steden løper karakteren ned i en mørk kjeller (uten noen vinduer, eller noe) hvor man ikke kan flykte noen steder.

 

Eller så løper man fleire etasjer oppover i bygningen. Hvor det kanskje finnes noen vinduer, ein veranda, eller noe - som man kan hoppe ned fra. Men da blir fallet så stort, at man risikerer å skade seg alvorlig. Dermed rekker den morderen som følger etter, å nå igjen den forfulgte!

 

Hvis den forfulgte bare hadde hatt vet nok til å løpe rett ut den åpne utgangsdøren, så kunne man kanskje ha klart å komme seg unna - og fremdeles vært i live. Men produsent, manus-forfattere og sånn mener kanskje at dette ikke hadde blitt særlig spennende å se på?

 

Jeg liker ikke flukt-scener i filmer som egentlig ikke handler om flykt i utgangspunktet. Hva skjedde med scopet på fortellingen? Hvorfor har alt plutselig "zoomet inn" på dette og hvorfor er disse detaljene blitt viktig?

Gi meg heller følelsen av flykten gjennom bilde, skuespill, musikk og uttrykk enn å bare filme en rekke hendelser om en person som løper.

Ikke vis meg AKKURAT hvor personen som forfølger er, da... Protagonisten vet vel ofte ikke dette?

Har ofte sett fortellerperspektiv som bare plutselig endrer seg.

Endret av DJ FROSK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...