Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Lite er så irriterende i trafikken som å få grønt lys, også har en tulling "parkert" bilen sin der fordi det er biler foran. Det gjelder uansett om man er i bil, på sykkel, eller fotgjenger. Du som yrkessjåfør burde vite at man ikke skal kjøre inn i et kryss, eller over et fotgjengerfelt, før det er klart foran slik at man ikke sperrer fotgjengere eller andre kjøretøy.

 

Taxisjåfører =/= yrkessjåfører.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Yrkessjåfør er også en utdanning og et kompetansebevis som taxisjåfører (og budbilsjåfører, forøvrig) ikke trenger.

 

(Men egentlig har jeg bare mange negative opplevelser med taxisjåfører i trafikken, og ønsker ikke at disse kaller seg det samme som meg selv).

Endret av Sexylubb1
Lenke til kommentar

Dette her var vel en rundkjøring og ikke et lyskryss. Så lenge man ikke er til hinder for fotgjengere (ikke syklister, de er trafikanter, akkurat som bilister) er det lov å stoppe på fotgjengerovergangen. Det vil si, hvis det ikke er noen fotgjengere på vei mot eller over fotgjengerovergangen når man kommer, gjør man ikke noe galt i å stoppe der et øyeblikk selv om det kommer fotgjengere etter hvert. I et lyskryss er det selvfølgelig dumt, men i en travel rundkjøring må man stå så langt fram man kan for å ha en sjanse til å komme seg ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eg har ein jobb der kundar innimellom krev kompensasjon. At eg kan gje kunden kompensasjon tilsvarande ein femtilapp utan å tilkalle ein overordna tilseier ikkje at eg kan gje kunden kompensasjon tilsvarande tusenvis av kroner utan å involvere nokon over meg. At sjefen måtte involverast og at det måtte vente til dagen etterpå har eg ikkje noko problem med. Kiwi har garantien for å vise at dei har tru på frukt og grønt-varene sine, ikkje for å vere biinntekt for kundane. Om det var snakk om éi korg med jordbær, heilt greit. Det er openlyst at ho gjorde det for å tene pengar, ikkje fordi ho kjøpte 48 korger og etterpå ikkje var nøgd med kvaliteten.

 

Akkurat som med flaskepant etter at 50-øringen forsvann kan du få med deg ekstra kroner ved å gjere ting på ein viss måte. Ja, ja, ja, Kiwi må stå for garantien sin. Men bare fordi du potensielt kan vere ein drittkunde, du?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Lite er så irriterende i trafikken som å få grønt lys, også har en tulling "parkert" bilen sin der fordi det er biler foran. Det gjelder uansett om man er i bil, på sykkel, eller fotgjenger. Du som yrkessjåfør burde vite at man ikke skal kjøre inn i et kryss, eller over et fotgjengerfelt, før det er klart foran slik at man ikke sperrer fotgjengere eller andre kjøretøy.

 

Taxisjåfører =/= yrkessjåfører.

 

Jeg skjønner at det er noen som har en iboende trang til benytte en hver anledning til å kverulere. Men for den oppvakte leser, er det innlysende at dette hverken var et lyskryss eller at jeg faktisk var til hinder for noen. Man kan jo diskutere hvor mye til hinder jeg var når jeg nå en gang ble påkjørt av en syklist, men la meg påminne at vedkommende var sterkt påvirket og under rus, han hadde antageligvis deiset inn i noen uansett om de befant seg delvis over eller ikke over gangfeltet i det hele tatt.

 

Men det er klart. Jeg gjør feil i trafikken jeg også som alle andre, selv om jeg er en yrkessjåfør. Og jeg skal ikke gå OT her med å starte en runddans med folk som ønsker å starte en krangel fordi jeg er en drosjesjåfør. Så videre diskusjon om mine forferdelige mangler i trafikken og hvor grufull jeg er fordi jeg er en drosjesjåfør vil bli ignorert :p

Lenke til kommentar

Syns kiwi bør fjerne hele denne garantien, bringer det i det heletatt noe godt med seg?

Jeg synes det er et flott konsept. Det gir Kiwi et ekstra incentiv for å faktisk holde en viss standard i fruktdisken, samtidig som kundene ikke utelukkende forbinder det med noe negativt når de først finner dårlig frukt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Akkurat som med flaskepant etter at 50-øringen forsvann kan du få med deg ekstra kroner ved å gjere ting på ein viss måte. Ja, ja, ja, Kiwi må stå for garantien sin. Men bare fordi du potensielt kan vere ein drittkunde, du?

Nei, men om du vil være grei med de andre kundene til butiken, så bør du. Har flere ganger ønsket at noen tar seg en tur til nær-kiwien min og kjøper halvråtten salat og myke rynkete klasetomater til flerfoldige tusen kroner, så jeg kanskje kan finne brukbare varer neste gang...
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Åååå, det er greit med kunder som snur strekkodene mot leseren våres, veldig snilt altså! Men ikke på en lørdag, midt i verste rushet, med tre kasser åpne, lang kø og når man bruker 20-30 sekunder på å finne strekoden på varen og så putte den mot lesern, så gjøre det samme med neste vare! Brukte vel 10 min på kunden, og hun hadde en kurv bare!

  • Liker 7
Lenke til kommentar

16 dager inn i sommer sesongen .... og jeg er DRITTA lei av turister! Hvordan jeg skal klare nesten 2 månder til med dette aner jeg ikke.

 

Tysk dame kommer bort og gobler av seg på tysk noe uforståelig. Skjønte naturligvis ikke fela av hva hun sa så jeg sa som det var, "I only speak English" hvor hun så på meg og ristet på hodet. Seriøst dame, du kommer til Norge som har Tysk som valg språk. Lær deg litt fordømt Engelsk før du reiser ut av bakgården du vokste opp i.

 

Nå er det og ingen banker i Lofoten som veksler valutta heller, så vi har det kun for hotellets gjester og that's it. Vi har dog våre restriksjoner, og må ta rundt 18% provisjon av salget for å ikke gå i tap selv når vi leverer dette i nattsafe posene. Og dette begynner de da og å krangle med meg om, og når jeg forsøker å forklare dem hvorfor, lukker de ørene som noen fordømte drittunger og plutselig forstår de meg ikke.

 

Samme med prisen på frimerker, forstår ikke hvorfor i det videste navn og rike de krangler med meg om dette, er ikke vi som setter prisen på dette engang.

 

Nei, tror jeg tar ut noen uker ferie, laster sekken med mat og stikker til skogs, langt fra disse fordømte turistene .....

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Nå skal ikke jeg være en gledesdreper, men tror ihvertfall ikke hotellet du jobber på tjener penger dersom turistene drar hjem og rapporterer om at lofoten er et teit sted å feriere ;). Ikke at det er din skyld, ledelsen kunne fint gjort noen grep for å framstå som mer turistvennlige uten at det gikk ut over kostnadene alt for mye (kostnader de uansett ville fått igjen i økt fremtidig omsetning pga fornøyde turister..)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå skal ikke jeg være en gledesdreper, men tror ihvertfall ikke hotellet du jobber på tjener penger dersom turistene drar hjem og rapporterer om at lofoten er et teit sted å feriere ;). Ikke at det er din skyld, ledelsen kunne fint gjort noen grep for å framstå som mer turistvennlige uten at det gikk ut over kostnadene alt for mye (kostnader de uansett ville fått igjen i økt fremtidig omsetning pga fornøyde turister..)

Som f.eks. å pålegge samtlige ansatte å kunne snakke flytende tysk?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...