Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lønna kommer ikke inn dagen du får jobb, og NAV-pengene kommer ikke inn dagen du søker.

 

Inkasso kommer først etter 2 purringer. Det tar flere måneder. Hvis du i løpet av et par måneder ikke klarer å ta en telefon til de som sender regningen og si at "vet du hva, jeg sliter litt for tiden, kan vi få til en løsning", så er det ikke synd på deg. Med mindre du ligge i koma - eneste unnsyldningen jeg kommer på i farten som er gyldig.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Man får en purring, deretter inkassovarsel, deretter inkasso.

 

Og kan man ikke betale regningen, som er problemet i bunn og grunn, da kan man ikke betale de to følgende purringene heller.

 

Og det tar heller ikke flere måneder fra den første regningen går ut til inkassoen kommer. Jeg fikk inkasso på en regning som skulle ut i starten av april. Denne fikk jeg midt i mai.

Lenke til kommentar

Hvis man ikke kan betale regningen til forfall skjønner man jo rimelig fort at man har et problem -- og da er det jo bare å se etter løsninger. Siden denne kunden tydeligvis hadde en PC (han hadde jo ADSL-abbonement), så kunne han f.eks. solgt denne før han fikk inkassovarsel, og betalt regningen. Eller i det minste ringt de - når man har hatt flere uker på seg for å gjøre noe sånn burde det strengt tatt ikke være vanskelig for et voksent menneske å gjøre noe så enkelt som å ta opp telefonen, taste et femsifret nummer og forklare situasjonen.

Lenke til kommentar

Kutt inkassopratet.

 

Så en video på Youtube med en kar som snakket om høflighet, og hadde et eksempel fra da han selv var sjef i et sikkerhetsselskap i Australia. En kar kommer inn og sier "yous got any jobs?", og denne sjefen svarer "yes, we've all got jobs, thank you", og gikk videre. Genialt :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Når det kommer til saken som er eksemplet her, så pleide jeg å få faktura fra Telenor med ganske lang forfallsdato (2-3 uker). Lovverket er slik at hvis det skal tas purregebyr må det gå 14 dager etter forfall og det er noe alle benytter seg av så vidt jeg vet, for de fleste sender ikke ut gratis purring. Purringen/inkassovarselet må ha minimum 14 dagers forfall. Da er vi oppe i hvertfall 1 måned og mest sannsynlig enda lenger tid fra opprinnelig faktura kom. Telenor tar også betalt for ADSL på forskudd, så hvis man får en faktura og vet man ikke har sjanse til å betale, så kan man faktisk si opp abonnementet eller gi beskjed om at man er i en litt kinkig situasjon og trenger litt ekstra tid. De fleste gir gjerne litt pusterom, sålenge man har en dialog.

 

Uansett, ikke la dette bli en lang tråd om dette. Da får vi splitte den ut. :)

 

---

 

Merkelig hvordan noen er så opptatt av tilbud hele tiden. Spør om hva som er på tilbud istedenfor å kanskje finne et produkt som passer for formålet deres. :hmm:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det var opptøyer like ved meg i Oslo da Bislett kebab skulle åpne ny filial, og skulle dele ut gratisk kebab i to timer. Folk begynte å sloss over 40 spenn, og det endte med at politiet nektet dem å gjennomføre tilbudet...

 

Lurer på hvorfor folk går amok over gratis, men ikke ser at det er snakk om småpenger!

Jeg tror nok at 40,- er dagsbudsjettet til flere av de som møtte opp for et gratis måltid. Begrepet "småpenger" er ganske diffust hvis det blir nevnt i to forskjellige "klasser" av befolkningen.

 

Allikevel syns jeg det er rimelig tragisk å slåss for 40,- i Norge i 2012, uansett bakgrunn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Eeeh nei? Jeg driver feks på med et boligspareprosjekt for tiden, og dagsbudsjettet mitt er 50,-. 40,- er nok penger til 2 helt fine middager for meg, og overhodet ikke småpenger.

 

Nå sitter jeg godt i det, men det finnes faktisk ganske mange som lever på like lite som jeg gjør, fordi de må.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eeeh nei? Jeg driver feks på med et boligspareprosjekt for tiden, og dagsbudsjettet mitt er 50,-. 40,- er nok penger til 2 helt fine middager for meg, og overhodet ikke småpenger.

 

Nå sitter jeg godt i det, men det finnes faktisk ganske mange som lever på like lite som jeg gjør, fordi de må.

 

Føler vi er veldig OT; men du er på den løsningen frivillig ;)

 

Og budsjettet ditt faller ikke på 40 kroner, da bor/lever man over evne.

Lenke til kommentar

Tanta mi driver nettbutikk hvor hun selger barneklær, og hun har lagt merke til noen litt festlige adferdsmønstre blant kundene.

 

Hvis hun skal på ferie, er syk eller noe sånt, legger hun en notis på forsiden og skriver noe som "10% avslag på alle varer, fordi de ikke kan sendes ut før på mandag".

Selv om hun gir 10% rabatt, får hun omtrent like mange daglige ordre som ellers. Derfor har hun prøvd seg et par ganger med å skrive "gratis frakt fordi varene ikke kan sendes før neste uke". Da får hun dobbelt så mange ordre, selv om kundene sparer mindre enn hvis de får 10% avslag. Teit.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

mange studenter i norge lever under fattiggrensen

 

Det er fordi de velger det selv. Er ikke noe problem for en student å få seg jobb i kasse på rimi eller lignende hvis de legger nok innsats i det. Worst case så kan de være gruppelærere som man faktisk tjener ganske godt på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...