Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har Blackberry, og var da dessverre nødt til å kjøpe den via Netcom, ettersom de er de eneste som tilbyr Blackberry Internet Solution, som er etilleggstjeneste du må kjøpe for å få telefonen på nett, både med 3G og Wifi. Dette har med sikkerhet å gjøre, så vidt jeg forstår.

 

Første gang jeg bestilte telefon, sto det at de hadde 5 igjen. Dagen etter ringte de og sa st de var utsolgt. Ventet to uker og bestilte på nytt da den var på lager, men så ringte de igjen og sa at telefonene var bortbestilt. Det hele endte med at jeg kjøpte samme telefon i hvit istedenfor svart.

 

Det neste problemet kom da telefonen var mottatt - da hadde en eller annen fjøl avbestilt BIS-en min, men det ble ordnet med en telefonsamtale. Etter det har alt vært ok.

 

Men nettbutikkløsningen deres må de virkelig se på.

Endret av Hanske
Lenke til kommentar

Tja, mange det... F.eks. til de gamle takboksene av metall.

Enkelte typer der bruker noen maskinskruer som ikke produseres lenger.

 

Og før noen drar med seg offtopic inn i skogen:

Det finnes sikkert skruer som passer,

det lages kanskje til og med skruer med nøyaktig samme dimensjoner.

Men da til noe helt annet, og ikke av våre produsenter.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Jeg har ikke og kommer ikke til å røre netcom (om så jeg kan gjøre det med en fjernstyrt gravemaskin) siden jeg prøvde å bli kunde hos de for .... 12 år siden. Jeg har jobbet hos Telenor og vet så alt for godt om det surret som foregår der, men Netcom tar kaka. Begynte å jobbe på et callsenter tidligere i min ungdom og på det samme callsenteret hadde de også Netcom som oppdragsgivere. Så da kan jeg bytte til Netcom tenkte jeg siden vi fikk noen fine rabatter i tillegg.

 

Men neida, selv om jeg purret på abonnementet i nesten to måneder så jeg ikke en snurt til abonnementet. Det var først etter tre måneder da jeg hadde gått tilbake til Telenor igjen de begynte å overføre nummeret mitt. Da tipper jeg det ville vært enklere å spasere rett inn til Mordor for en kaffekopp med Sauron personlig enn å få de til å rette opp feilen de hadde gjort. Og dette var selv om jeg hadde direkte tilgang til kundeservice på jobben!

 

On topic: Hentet en kunde på jernbanen her om dagen. Vi skravlet og hygget oss hele veien, sola skinte og vi var begge i godt humør. En skikkelig kosetur. Siden dette var midt i rushtiden var det jo selvsagt litt kø, så ved en rundkjøring stod jeg halvveis over et fotgjengerfelt mens jeg ventet på at trafikken skulle bevege seg fremover. Da bilen stod stille tittet jeg til høyre for meg og der kom en syklist, som overhodet ikke så foran seg, nei han syklet over fotgjengerfeltet i full gallopp mens han tittet til siden. Dette resulterte selvsagt i at han trykket både sykkelen og kroppen sin rett inn i bilen min.

 

Kunden fikk hjertet i halsen da hun ikke observerte denne tullingen før det smalt. Jeg ble for et øyeblikk satt litt ut da flere spørsmål samtidig for igjennom hodet mitt "hvorfor så han ikke foran seg", "hvorfor gikk han ikke av sykkelen", "hvor mange riper ble det i lakken nå tro" og sist men ikke minst "hva gjør han nå da??!"

 

Joda, han var visst litt opprørt over at jeg stod over fotgjengerfeltet der akkurat han skulle sykle over. Tenke seg noe så frekt at jeg skulle stå akkurat der! Så han røsket opp døra på passasjersiden mens han skrek noe utydig, kunden begynte å hyle og jeg.... begynte å gapskratte, da han presterte å slå seg ned i bakken enda en gang med døra. WTF?

 

Jeg gikk ut av bilen for å se til denne merkelige skapningen og for å forhindre at han tok enda mere av. Da jeg nærmet meg og spurte om alt står bra til, snakket han veldig usammenhengende. Da jeg tittet på ham skjønte jeg at han gikk på noe litt sterkere enn lysten til å leke selvmordskandidat i trafikken på en Tirsdags ettermiddag. Så jeg ba ham gå til siden så jeg kunne ringe politiet ...

 

Politiet kom jeg jo ikke frem til, for både lokalnummeret til politiet og 112 fungerte ikke. Så jeg måtte ringe 113 og be de sette meg over til Politiet, men innen den tid hadde det jo gått såpass lang tid at han hadde forduftet for lenge siden. Han var visst ikke så veldig keen på å vente til onkel politi dukket opp

 

Bilen klarte seg også ganske bra heldigvis. Bare noen riper i ruta fra håndtaket på sykkelen hans som jeg pusset bort...

 

Jaja, sånn kan det gå noenganger :p

Lenke til kommentar

"Håuædå. Håuædå. Håuædå." Jeg satset på at det var Hauketo hun prøvde å si og satte henne på en buss dit.

Hahaha.

 

Jobber innen telecom og opplever stadig kunder som nekter å spare penger eller få en bedre tjeneste enn de har i dag.

 

"Ser forresten at du har et abonnement fra en gammel portefølje. Kan fornye den så du får tre ganger bedre hastighet for samme pris som du har i dag". - Nei, det vil jeg ikke. "Nei, da endrer jeg den så du får samme hastighet som du har i dag da, men 50 kr billigere i måneden." - Absolutt ikke, vil ha det slik jeg har det nå!

 

"Ser du har et sånt elendig forhandlerabonnement på den tab'en din, endrer den så du får dobbel datamengde jeg." - Hvorfor det? Skal ikke endre på noe ting jeg!

 

Dette er ikke noe jeg gjør for egen vinning, kun for at kundene skal bli fornøyde. Folk er rare..

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Kunder på jobben vil ikke betale 1kr for en plastpose fordi det står butkkens logo på den og dermer reklamerer kunden får oss jo...artig påstand...try it på hvilken som helst annen butikk dere og se hvor langt dere kommer...lykke til!..blir aldri lei eller sjokkert lengre av og høre den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Håuædå. Håuædå. Håuædå." Jeg satset på at det var Hauketo hun prøvde å si og satte henne på en buss dit.

Hahaha.

 

Jobber innen telecom og opplever stadig kunder som nekter å spare penger eller få en bedre tjeneste enn de har i dag.

 

"Ser forresten at du har et abonnement fra en gammel portefølje. Kan fornye den så du får tre ganger bedre hastighet for samme pris som du har i dag". - Nei, det vil jeg ikke. "Nei, da endrer jeg den så du får samme hastighet som du har i dag da, men 50 kr billigere i måneden." - Absolutt ikke, vil ha det slik jeg har det nå!

 

"Ser du har et sånt elendig forhandlerabonnement på den tab'en din, endrer den så du får dobbel datamengde jeg." - Hvorfor det? Skal ikke endre på noe ting jeg!

 

Dette er ikke noe jeg gjør for egen vinning, kun for at kundene skal bli fornøyde. Folk er rare..

 

Det er rettogslett fordi den generelle befolkningen HATER telefonselger og det er fullstendig uaktuelt å kjøpe en drit fra telefonselger uansett hva de kjøper. Uansett om du vil hjelpe eller ikke setter 90% seg på bakbeina og blir fullstendig døv for hva du har å si.

 

Kunder på jobben vil ikke betale 1kr for en plastpose fordi det står butkkens logo på den og dermer reklamerer kunden får oss jo...artig påstand...try it på hvilken som helst annen butikk dere og se hvor langt dere kommer...lykke til!..blir aldri lei eller sjokkert lengre av og høre den.

 

Er nå strengt tatt enig med kunden der, men la det gå utover folk som sitter i kassen. Ta penger for poser er patetisk og burde vært en del av servicen i butikken.

Endret av Lolliken
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg har aldri vært kunde hos NetCom, men av en eller annen grunn har de ringt meg to-tre ganger over de siste to-tre årene. For min del går det greit å si "nei takk" til telefonselgere og la det være med det, de gjør tross alt bare jobben sin, men for noen uker siden fikk jeg en mildt sagt interessant behandling av en dame som ringte fra NetCom.

 

NetCom-dame: "Hei, jeg kommer fra NetCom, og lurer på om jeg kan få overbevise deg om hvorfor du vil bli fornøyd som kunde hos oss."

 

Meg: "Eh, jo. For så vidt, men det tror jeg ikke du klarer. Jeg er egentlig veldig fornøyd med -"

 

Og det stopper det, for selgeren slang på røret.

 

Er nå strengt tatt enig med kunden der, men la det gå utover folk som sitter i kassen. Ta penger for poser er patetisk og burde vært en del av servicen i butikken.

 

Jeg jobber i en middels stor butikk, og vi har innom flere hundre tusen kunder (ikke unike, da) i løpet av et år. I en lavpriskjede, hvor marginene er små, ville gratis poser da kostet oss flere hundre tusen i direkte utgifter hvert år, fordi de koster oss faktisk 80 øre i innkjøp. Har inntrykk av at mange tror de 80 ørene er ren profitt fra butikkenes side, men det handler mer om å dekke inn igjen en utgiftspost som ville blitt rimelig stor i lengden.

Endret av Ms. Mango
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Joda, han var visst litt opprørt over at jeg stod over fotgjengerfeltet der akkurat han skulle sykle over. Tenke seg noe så frekt at jeg skulle stå akkurat der!

Lite er så irriterende i trafikken som å få grønt lys, også har en tulling "parkert" bilen sin der fordi det er biler foran. Det gjelder uansett om man er i bil, på sykkel, eller fotgjenger. Du som yrkessjåfør burde vite at man ikke skal kjøre inn i et kryss, eller over et fotgjengerfelt, før det er klart foran slik at man ikke sperrer fotgjengere eller andre kjøretøy.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...