Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Folk leser ikke plakater og informasjon. Jeg jobber som nevnt i NSB. Før et planlagt togbrudd henger plakater rundt på stasjoner som blir berørt, blant annet med informasjon om hvilke strekninger buss erstatter tog på. Informasjonen finnes også på internett. Folk som tar toget hver dag til og fra jobb, eller har planlagt en reise i litt tid, bør ha fått med seg det. Men hver eneste gang jeg jobber, kommer dette som en stor overraskelse på de fleste.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk går stort sett med blikket så og si ned i bakken. Nesten så man burde vurdere å ha "plakater" på gulvet, så folk får det med seg.

 

Hjelper ikke. Jeg har stått og sett kunder lese en plakat (ser at øynene følger skriften fra venstre mot høyre og ovenfra og ned) og så kommet bort til meg og spurt om ting som sto på plakaten 30 sekunder etterpå (og ikke forklaring på noe, et spørsmål som var definitivt allerede besvart)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk går stort sett med blikket så og si ned i bakken. Nesten så man burde vurdere å ha "plakater" på gulvet, så folk får det med seg.

Hjelper ikke. Jeg har stått og sett kunder lese en plakat (ser at øynene følger skriften fra venstre mot høyre og ovenfra og ned) og så kommet bort til meg og spurt om ting som sto på plakaten 30 sekunder etterpå (og ikke forklaring på noe, et spørsmål som var definitivt allerede besvart)
Alle tror av en eller annen grunn at de er den ene personen som man gjør et unntak for.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Blir som da vi hadde varetelling etter jul. Henger plakater på alle innganger om varetelling og at butikken er stengt for handel. Det er shitloads med folk som teller, det er kaos i hele butikken, rot og styr over alt, men ingen handler. Likevel klarer ei fortvilt småbarnsmor å troppe opp i kassa med ei full handlevogn, til og med med ungen sin i, og fatter ikke hvorfor hun ikke får handle. Hvordan faen er det mulig å gå gjennom den svære butikken uten å skjønne hva som skjer? Er også veldig morsomt å måtte legge alt fra vogna tilbake rundt om kring. Og nei, jeg kunne ikke bare la henne betale siden kassene sto i varetelligmodus.

Lenke til kommentar

hvis dere har mange "sivile" som kommer & går til forskjellige skift så setter dere uansett døra på "låst". Ha kontroll på hvor som kommer og går, hvor lenge dem jobber og unngå svinn.

eller hva med å informere kunden om dette med en gang dere ser henne i butikken? regner med hun skilte seg bra ut i mengden der hun går rundt med en gråtende unge å fyller opp vogna si.

 

edit: kunden dreit seg kanskje ut, men dere bør absolutt ta selvkritikk for dette!

Endret av Sangesland
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Vi er vel off topic nå, men dette kan forklares ganske lett. Alle ansatte telte ikke varer, de instruerte de "sivile" til å telle, registrerte varer i kassa (meg) og generelt organiserte hele pakka. Så da denne dama gikk rundt i butikken var det for det meste uproffe folk der som sikkert ikke tenkte over henne, ei heller visste de nok ikke at hun IKKE fikk betale selv om hun hadde ramlet innom på feil dag. Hadde jeg vært ute i butikken og sett henne hadde ikke dette skjedd. Må også huske på at det er ganske stort og uoversiktlig i tillegg var det som sagt kaos over alt.

Lenke til kommentar

Folk leser ikke plakater og informasjon. Jeg jobber som nevnt i NSB. Før et planlagt togbrudd henger plakater rundt på stasjoner som blir berørt, blant annet med informasjon om hvilke strekninger buss erstatter tog på. Informasjonen finnes også på internett. Folk som tar toget hver dag til og fra jobb, eller har planlagt en reise i litt tid, bør ha fått med seg det. Men hver eneste gang jeg jobber, kommer dette som en stor overraskelse på de fleste.

Dere skulle hatt mulighet til å la folk melde seg på en SMS-varslingstjeneste, om dere ikke allerede har det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hva gjør man om en kunde kommer til kassen med øl/snus eller ber om tobakk, men har på seg burka/niqab? Kan vel ikke gjøre annet enn å nekte med mindre hun viser ansiktet eller legitimasjon+ansikt?

 

Kanskje ikke en reell problemstilling? Kvinner i burka/niqab er vel ikke de som røyker/snuser/drikker mest?

Lenke til kommentar

Hva gjør man om en kunde kommer til kassen med øl/snus eller ber om tobakk, men har på seg burka/niqab? Kan vel ikke gjøre annet enn å nekte med mindre hun viser ansiktet eller legitimasjon+ansikt?

 

Kanskje ikke en reell problemstilling? Kvinner i burka/niqab er vel ikke de som røyker/snuser/drikker mest?

Jeg har vurdert å teste :tease:

De skal vel egentlig ikke selge det så lenge de ikke får verifisert at man er hvem man påstår å være, men jeg lurer på hva som hadde skjedd i praksis.

Lenke til kommentar

Hva gjør man om en kunde kommer til kassen med øl/snus eller ber om tobakk, men har på seg burka/niqab? Kan vel ikke gjøre annet enn å nekte med mindre hun viser ansiktet eller legitimasjon+ansikt?

 

Kanskje ikke en reell problemstilling? Kvinner i burka/niqab er vel ikke de som røyker/snuser/drikker mest?

Du sier det er haram og nekter og selge det uansett.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Du sier det er haram og nekter og selge det uansett.

Det minner meg om den Hold Brillan-serien hvor de møter svogeren hans fra Pakistan for første gang. "Næ, du ska vel itj drikk du! Du e jo MUSLIM! Få en Cola hen." Tror ikke de liker at andre griper inn i fromhetsnivået deres. Når det er sagt, vil jeg nok tro det stemmer at en burkabruker ikke er så interessert i tobakksvarer. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...