Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den pissehistorien minner meg om noe som skjedde da jeg jobbet på Bryn stasjon en dag i sommer. Det var fint vær, så jeg og de to andre jeg jobbet med tok med oss stoler og satte oss utafor døra til stasjonsbygningen. Dette var i helga, så toget fra Lillestrøm kom én gang i timen. Bryn var endestasjonen for toget. Vår oppgave var å vise kundene vei til Brynseng t-banestasjon, så de kunne reise til Oslo S derfra.

 

En gang toget kom reiste vi oss opp, smilte og hilste på kundene som kom av toget. Ei dame gikk mellom meg og en av de to andre, forbi stolene og inn i stasjonsbygningen. Det var vel litt vår egen feil også, siden vi lot døra stå åpen, men hun burde sett skiltet der det sto "kun ansatte" eller i alle fall henvendt seg til en av oss hvis det var noe hun lurte på. Hun la ikke engang øynene på oss, men stredet overlegent rett inn. Jeg gikk etter henne og sa "Unnskyld meg?" Hvorpå hun snudde seg og spurte om det var et toalett der. "Ikke for kunder," svarte jeg. Da sa hun "du må da hjelpe en person i nød," så gikk hun irritert ut og bort uten å vente på svar.

 

Jeg kunne tøyd "kun ansatte"-regelen og latt henne låne toalettet vårt hvis jeg ville. Det hadde jeg også gjort for en annen kunde tidligere på dagen. Men denne kjerringa brøt alle normer for høflighet slik jeg ser det. Uten å spørre eller være noe hyggelig i det hele tatt, gikk hun rett inn og forventet å få låne toalettet. Det er som om jeg skulle gått rett inn i stua hennes og krevd å få gå på do. Jeg tror ikke at hun ville vært noe mer imøtekommende da.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

14 litauere, 1 tysker, tyskeren snakker norsk. Tyskeren sender diverse litauere for å kjøpe øl. Two beers blir fort til Tuborg på gebrokkent engelsk, og vise versa. Nårdlænd går å forstå iallefall.

 

Jaja, rekord for 2012 i omsetning på en dag :D Kanskje 2011 også om jeg tenker meg meg om, de drakk jævlig mye øl!

Lenke til kommentar

Jeg var nettopp på LEFDAL for å kjøpe HDMI kabel. Spurte en ansatt om hvilken HDMI kabel jeg burde kjøpe, da jeg fant 2 stykk til samme pris. Den ene støttet 1080p, mens den andre 4k x 3k. Til tross for at den siste tydeligvis støtter langt større oppløsning for framtidlige husholdningsTVer, mente han at 1080p-en var best, for det er maksimal skjermoppløsning. Jeg følte det ble for dumt hvis jeg skulle stå der og lære han om oppløsninger, så jeg tok 1080p-en og takket for hjelpen :p

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Tok heis I går, I et kjøpesenter. Der sto fra før en litt eldre dame og det som tydeligvis var hennes datter. Ingen av dem så ut til å være veldig dårlig til beins, men man vet jo aldri. Selv er jeg nylig opperert og må ta heisen. Greia var at hver gang noen nye kom inn i heisen utrykte de tydelig misnøye, skar grimaser og sto i. Da en dame kom inn med barnevogn sa den gamle damen på en veldig lite diskret måte : Åh, jeg blir helt klaustrofobisk av alle disse som presser seg inn her, jeg! Neste gang da døren gikk opp, brølte hun: Det er fullt! Det blir for tungt med flere nå! Heisen kunne sikkert tatt fler, men jeg valgte å ikke protestere. I hver etasje der døren åpnet seg etter dette skrek både moren og datteren: Det er fullt! Ikke kom inn! Tipper alle heispassasjerene var ganske lettet da vi endelig kom ned til utgangen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...