Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes nå service generelt sett i dagens bilde er totalt fraværende. På kafe, butikk og ellers, er vanskelig å finne god service. Synes det er rart egentlig, for det er ikke så vanskelig å yte god service, og i de aller fleste tilfeller koster det ingen verdens ting. Er megalett å levere god service hvis man tenker hvordan man selv forventer å bli motatt.

 

F.eks var på Kappahl for å kjøpe julegave til familie medlemmer. Hun bak kassen sto og pratet kjenning mens hun ekspederte meg, som hva de skulle gjøre i kveld, hvor full de skulle bli etc. Ble så provosert at jeg bare gikk. Hun bak kassen så på meg og sa "skal du ikke ha dette?" hvor jeg svarte "Kommer tilbake når du har tid til å ta deg av kunder".

Når du sier det, jeg vet ikke om det er spesifikt med plassen vi bor på, men det ligger iallefall noe i det uansett. Jeg synes det bare jobber folk under 20 på alle butikkene på Amfi iallefall. Og alle har venner som kommer og snakker konstant med dem på jobb.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror sannsynligheten for at man får testet det ut i praksis er minimal :p

Hvorfor skulle det være så vanskelig? :dontgetit:

 

Fordi en person som bruker burka/niqab høyst sannsynlig ikke bruker hverken røyk, snus eller alkohol...

Men det er da flere enn de som bruker det som eier det. ;-)

 

Og apropos busssjåfører, jeg har ikke møtt mindre trivelige sjåfører enn de som kjører S2V(Oslo). Sett bort fra at de er generelt negative, så har jeg sett flere tilfeller hvor de begynner kjøre før dørene er lukket, nettopp for å slippe å ta med de som løper til bussen. Men det verste er kanskje likevel når de nekter åpne døren bak for folk med barnevogn. :fun:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser folk har skrevet at det mangler service rundtomkring, og er forsåvidt helt enig.

 

Men nå i jula skulle jeg kjøpe julebrus på den lokale ICA'en, og han som satt bak kassen er kanskje den hyggeligste jeg noen gang har møtt på en butikk. Han spurte om jeg bare skulle ha en julebrus, da julebrus var så godt. Så ønsket han meg en god jul, ga meg gratis pose og ga meg et fantastisk smil!

 

Høres sikkert homofælt ut men han fikk meg til å føle meg VELDIG verdsatt som kunde. :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Jeg bor på en liten bygd og jobber i en større by, så vi er ikke mange som tar den bussen ut dit. Han traff meg samme morgen. Han så meg vel også noe minutt før han dro, løp som sagt som en tulling.

 

Har opplevd idioter til bussjåfører som kjører ifra en allikevel man bare et par meter bak, løpende.

 

De "idiotene" er som oftes de som får verden til å gå rundt. Skal resten av Norge bli forsinket for hver eneste idiot som ikke klarer å holde tiden og rekke buss/tog? Nei, det er bare egoistisk, for det er kun din feil at du er sein, og det bør ikke gå utover resten av oss.

 

Alt får vurderes etter tid og sted. Er derimot ikke enig i ditt utsagn. Synes regelrytterne og de som til en hver tid skal forsvare seg bak tabeller, tider og "slik har det blitt gjort før" er de som holder verden tilbake.

 

Men nok om det, jeg har en hyggelig bussjåfør og er en hyggelig passasjer. Er stort sett fornøyd med mitt liv :w00t:

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Synes nå service generelt sett i dagens bilde er totalt fraværende. På kafe, butikk og ellers, er vanskelig å finne god service. Synes det er rart egentlig, for det er ikke så vanskelig å yte god service, og i de aller fleste tilfeller koster det ingen verdens ting. Er megalett å levere god service hvis man tenker hvordan man selv forventer å bli motatt.

 

F.eks var på Kappahl for å kjøpe julegave til familie medlemmer. Hun bak kassen sto og pratet kjenning mens hun ekspederte meg, som hva de skulle gjøre i kveld, hvor full de skulle bli etc. Ble så provosert at jeg bare gikk. Hun bak kassen så på meg og sa "skal du ikke ha dette?" hvor jeg svarte "Kommer tilbake når du har tid til å ta deg av kunder".

Når du sier det, jeg vet ikke om det er spesifikt med plassen vi bor på, men det ligger iallefall noe i det uansett. Jeg synes det bare jobber folk under 20 på alle butikkene på Amfi iallefall. Og alle har venner som kommer og snakker konstant med dem på jobb.

det er billig arbeidskraft

Lenke til kommentar

Jeg bor på en liten bygd og jobber i en større by, så vi er ikke mange som tar den bussen ut dit. Han traff meg samme morgen. Han så meg vel også noe minutt før han dro, løp som sagt som en tulling.

 

Har opplevd idioter til bussjåfører som kjører ifra en allikevel man bare et par meter bak, løpende.

 

De "idiotene" er som oftes de som får verden til å gå rundt. Skal resten av Norge bli forsinket for hver eneste idiot som ikke klarer å holde tiden og rekke buss/tog? Nei, det er bare egoistisk, for det er kun din feil at du er sein, og det bør ikke gå utover resten av oss.

 

Alt får vurderes etter tid og sted. Er derimot ikke enig i ditt utsagn. Synes regelrytterne og de som til en hver tid skal forsvare seg bak tabeller, tider og "slik har det blitt gjort før" er de som holder verden tilbake.

Men nok om det, jeg har en hyggelig bussjåfør og er en hyggelig passasjer. Er stort sett fornøyd med mitt liv :w00t:

 

Fortell det til de som venter på en forsinka buss/tog hver jævla dag..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tror sannsynligheten for at man får testet det ut i praksis er minimal :p

Hvorfor skulle det være så vanskelig? :dontgetit:

 

Fordi en person som bruker burka/niqab høyst sannsynlig ikke bruker hverken røyk, snus eller alkohol...

Hva med ibux/paracet/nesespray da? :p

Lenke til kommentar

Har en helt konkret historie som gjelder buss som jeg håper det er greit å ta likevel.

Som kunde, naturlig nok. Jeg kom en gang tuslende inn på et busstopp. Om fire minutter skulle bussn gå, og jeg var på endestoppet, så det skulle jo gå greit, ettersom bussen allerede sto der. Bussjåfæren var derimot ikke der, han satt i i kaffebua. Grei nok det, tenkte jeg. Men så ble klokken hel (da bussen skulle gå), og så ble den et par minutter over. Da syntes jeg ikke det var så greit lenger. Gikk to skritt bortover til pausebua, og banket forsiktig på vinduet. bussjåføren så spørrende opp, og jeg pekte spørrende på klokka. Da pekte han grettent på kaffekoppen, og tittet ned igjen i avisen. Ventet to minutter til, og så gikk jeg. Skulle tross alt bare tre stopp. Da har du jammen meg ikke mye yresstolthet. :dontgetit:

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Yrkestolthet, ja. Tydeligvis flere steder det mangler. Dere kjenner sikkert følelsen... du har noen minutter til bussen skal gå.Du MÅ innom et sted. Klart det er kø. Det kan man ikke gjøre noe med. Men når f$%#& bak disken bruker mer tid på småprat med venninna si som akkurat har betalt enn på å scanne varer blir jeg irritert.

Aaargh! Godt å få det ut

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fra en kundes perspektiv, men det er jo mye av det og her. :)

 

Mitt Koss PortaPro Red ble ødelagt, kjøpt på elkjøp via collect@store. Når jeg først kjøpte, og hadde forklart at dette var collect@store, så prøvde han seg først på å ta butikkpris som er 399,- og ikke nettprisen jeg kjøpte det for (259,-). Måtte forklare enda en gang at han ikke skulle ta butikkpris, og at jeg hadde lagt inn en bestilling på nettet.

 

Kom i dag og leverte det inn på service, ingen problemer der. Så gikk jeg inn og fant et nytt, men måtte ta classic versjonen siden det var eneste de hadde inne. Kan legge til at dette er enda billigere på nettet (199,-), men koster også 399,- i butikk. Jeg kom i kassen, sa at det lå inne på mitt navn, og nok en gang ble jeg spurt om å betale 399,-. Nå var sikker det fordi det ikke var samme produktnummer, men jeg forklarte dama i kassen dette og da sa hun at butikkprisene er like nettprisene. Jeg sa at det er veldig feil, og fikk slengt tilbake at dette "vet jeg litt bedre enn deg". Heldigvis var det en annen dame der som sa at siden de røde ikke var inne så skulle hun gi meg dette til samme pris (Og ja, som jeg skrev er dette egentlig billigere men går ikke ann å kjøpe via collect@store). Fikk heldigvis med meg headsettet, men kan ikke skjønne at de ansatte ikke forstår seg på collect@store systemet, og skal gjøre det så vanskelig når de har feil, og i tillegg lyge om prisene når jeg må rette dem på det. Hun sa at prisen på nettet ikke lenger var den prisen jeg hadde kjøpt det for, men jeg måtte faktisk inn å sjekke nå på morroskyld og som jeg sa til henne koster det ikke 399,- på nettet, men 259,- som vanlig (Eller 199,- for det jeg fikk).

 

Og bare for å legge til sånn at dere service ansatte blir fornøyde, så holdt jeg meg rolig fra begynnelse til slutt, ingen kjefting eller krangling fra min side. :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...