Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Tok fly fra Bergen til Oslo her om dagen.

Sitter alltid med vinduet, om det er ledig plass der.

 

Denne gangen satt jeg så langt bak at jeg kunne se på de som lempet bagasjen om bord i flyet.

 

Jeg stusser, om noen av dere her jobber som "bagasjelemper", hvorfor må dere absolutt kaste alt veggimellom?

Jeg skjønner at ting skal gå fort og slikt, men han som sto på flyplassen i Bergen (Flesland) tok en og en bag, og kastet den rett ned, dvs tok tak i den, løftet den opp, for så å kaste den hardt rett ned igjen. Som han fikk en rus av det.

 

Han kunne enkelt tatt tak i bagene, og lempet de på rullebåndet, men han skulle absolutt løfte dem skulderhøyt, å knuse dem ned igjen. Tren på et treningssenter, ikke på min bagasje. Takk.

Ser at denne er fra en del dager tilbake, men følte at jeg måtte svare. Etter å selv ha jobbet ved en flyplass så kan jeg fortelle deg dette: Vil du at noe skal behandles pent og pyntelig og om det kan, ikke knuse, så ta det med deg som håndbagasje eller la det være hjemme. Her er forløpet til en koffert fra det forlater deg på innsjekkingen til det når til flyet til avgang:

Den ruller avgårde på båndet, fram til selve transportbåndet og ikke bare matingen fra innsjekkskranken. Her er det snakk om et fall på 0,5-1 m ned i en vogn som holder en stø fart på 40 km/t tror jeg det var. Den sakker ikke ned, men armen som tipper kofferten ned i den timer slik at den skal treffe idet vogna suser forbi. Deretter skal kofferten gjennom transportbåndet fram til destinasjonen, her blir kofferten tippet på samme måte ut igjen og ned i en metallrenne. Kofferten kommer da i en ugudelig fart nedover renna, treffer en "bumper" slik at den endrer retning og siktes dermed inn på den siste renna, med en hellning på omtrent 60 grader på 3 m. Kofferten stoppes av en metallskinne. Så skal kofferten gjennom en rekke flyturer; fra renna via hendene til arbeideren og derfra en flytur på 2-3 m inn i en henger som kjøres ut til flyet. Fra hengeren inn i flyet, og så en ganske lik tur på nytt når kofferten skal av flyet. Flyr herved bare med håndbagasje, evt billige kofferter med bare klær i.

 

Og for sikkerhets skyld, i tilfelle noe knusbart fortsatt er intakt, må disse bagasjelemperne kjøre bagene hardt ned i dørken en siste gang før flyturen?

 

Det er ikke alt som egner seg som håndbagasje heller. Jeg var i Tyskland for noen måneder siden og fyllte opp kvota for alkohol til randen. Alle flaskene ble omhyggelig pakket inn i sokker og lagt mellom klær, men tror du jammen ikke baggen min var våt og luktet sterkt sprit da jeg fikk den tilbake på Gardermoen. Hvis det hadde vært lov å ta med drikkevarene som håndbagasje, hadde jeg sikkert gjort det.

Endret av Zarac
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fint å vite det ETTER jeg sendte stasjonæren min med fly ja... huff, hadde jeg bare visst det så hadde jeg gjerne gjort den jula litt kjedeligere for pengenes skyld. Det gikk bra tror jeg, noe røyk jo etter en stund, men det kan være tilfeldig.

 

Sendte du et kabinett som vanlig bagasje? :whistle:

Jepp :p tok ei pappeske rundt det, brukte klær som polstring.

Lenke til kommentar

Synes litt synd på en DHL-ansatt i Norge. Så team Bachstad på NRK, hvor Øystein Bache ventet på en pakke fra Norge. Den skulle leveres i Van i Tyrkia, men dukket ikke opp. De er på vei videre, og ønsker så at pakken skal leveres i Iran istedenfor. Det kommer også fram at det er DHL i Tyrkia, ikke Norge, som har gjort feilen.

 

Da krever Øystein Bache at den norske DHL-ansatte skal finne et hotell i Iran de kan bo på for å sende pakken dit, og når dette ikke går, svarer han med "men du leverer jo pakker, for faen".

 

Morsomt hvordan enkelte tar ut frustrasjonen sin på feil mennesker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Da krever Øystein Bache at den norske DHL-ansatte skal finne et hotell i Iran de kan bo på for å sende pakken dit, og når dette ikke går, svarer han med "men du leverer jo pakker, for faen".

 

Han sa vel at DHL kunne sende pakken til hvilket som helst hotell i Iran, så skulle de innrette seg etter det. Burde ikke være så vanskelig!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Slik jeg forstod det, ba han den norske DHL-ansatte å finne et hotell i den delen av Iran de var nærmest, for så å sende pakken dit. Altså hadde den norske ansatte måttet søke etter hoteller i Iran, hvilket neppe er så enkelt som i vesten, hvertfall utenom de største byene, for så å finne adressen og sende pakken dit. En god del ekstra arbeid i forhold til det som faktisk er jobben til vedkommende - å sende pakken til en gitt adresse.

Lenke til kommentar

Slik jeg forstod det, ba han den norske DHL-ansatte å finne et hotell i den delen av Iran de var nærmest, for så å sende pakken dit. Altså hadde den norske ansatte måttet søke etter hoteller i Iran, hvilket neppe er så enkelt som i vesten, hvertfall utenom de største byene, for så å finne adressen og sende pakken dit. En god del ekstra arbeid i forhold til det som faktisk er jobben til vedkommende - å sende pakken til en gitt adresse.

 

Mulig at det du sier stemmer. Hadde jeg vært ansatt i DHL hadde jeg gitt det et forsøk i det minste, så har man i hvert fall prøvd. Det lille ekstra som det heter! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og for sikkerhets skyld, i tilfelle noe knusbart fortsatt er intakt, må disse bagasjelemperne kjøre bagene hardt ned i dørken en siste gang før flyturen?

 

Det er ikke alt som egner seg som håndbagasje heller. Jeg var i Tyskland for noen måneder siden og fyllte opp kvota for alkohol til randen. Alle flaskene ble omhyggelig pakket inn i sokker og lagt mellom klær, men tror du jammen ikke baggen min var våt og luktet sterkt sprit da jeg fikk den tilbake på Gardermoen. Hvis det hadde vært lov å ta med drikkevarene som håndbagasje, hadde jeg sikkert gjort det.

 

For å gjøre OT-festen komplett, så føler jeg meg heldig, etter å blåst litt over 1000kr på ett sjakkbrett i diverste fine materialer, som så måtte pakkes i bagen p.g.a størrelse. Så kom alt frem like helt og fint! :)

 

 

 

## unødvendig quoting fjernet av ilpostino ##

Endret av ilpostino waits for Alice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...