Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Snip

 

Kunden er vel ansvarlig for hva han/hun bestiller... Så om jeg hadde bestilt drikke for å sitte på kaféen og deretter angret og ville hatt de med så skulle de bare mangle om du hadde helt over.

 

Men noen får ikke igang hjernen(og ørene?) før de har sippet i seg 1 liter kaffe :)

 

EDIT: God service innstilling har du ihvertfall :D

Endret av --CAINe--
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jobber på klesbutikk for voksne damer med stor lommebok.

 

Det værste er de som spør "Hvilken farge er dette?".

Eller;

"Åja dere stenger nå? Så fint at jeg akkurat rakk dere!"

 

Ikke så ille som enkelte av andres tilfeller, men nok til å irritere helt grenseløst.

 

slike damer har vel også en tendens til å bruke litt tid..

Lenke til kommentar

Jobber på klesbutikk for voksne damer med stor lommebok.

 

Det værste er de som spør "Hvilken farge er dette?".

Eller;

"Åja dere stenger nå? Så fint at jeg akkurat rakk dere!"

 

Ikke så ille som enkelte av andres tilfeller, men nok til å irritere helt grenseløst.

 

slike damer har vel også en tendens til å bruke litt tid..

Kan du banne på.

Lenke til kommentar

Det var to stykker som var innom jobben på mandagen, mann og kvinne i 50 årene trolig gift. Kvinne hadde med seg PB pcèn som hu hadde problemer med, kom ikke inn i OS ( Trolig HDD feil) så tok den inn på noe som heter Inne-service, der vår pc tekniker vil prøve å løse problemet i butikken, istedet for å sende den vekk til eksternservice.

 

Dette paret hadde tydligvis et krangleproblem, da jeg spurte litt om symtomer OSV svarte damen som tydligvis hadde litt greie på data, når mannen kom med innspill ble alt galt, han ble kjeftet ned av kona(?). jeg spurte da hvor lenge siden dette problemet svarte mannen "18 februar", dette ble også kraftig nedstemt av kvinnen, ble kjeftet munnen full.

 

jeg står jo bak disken, slitt smått forvirret på hvordan jeg skal reagere men prøver å skifte tema, så spurte jeg jo om de hadde back-up på alle filene(som vanlig) så ble det noe småkrangling av dette da, så sier jeg det får å prøve å lette på humøret " Det skal ikke alltid være så lett" så komenterer jo mannen " Du skulle bare visst hvordan jeg har det hjemme" det skulle han IKKE ha sagt, for dette ble jo et rent helvette, han ble sendt ut rommet av kona.

 

Hvordan skal man reagerer på noe sånt? prøvde jo å opptre som vanlig, men det var ikke lett. har opplevd litt krangling før, men ikke SÅ ekstremt som det var i dette tilfellet.

 

Jeg opplevde noe lignende nylig. Riktignok ikke i en situasjon med kunde på jobb, men mens jeg lå på et fellesrom på sykehuset.

 

En gammel mann lå i en av sengene, og kona var på besøk. Sykepleier var innom og kommenterte hvor stille og rolig og høflig mannen var. Kona svarte at joda, det var han og det var foreldrene hans sin feil siden de hadde vært så strenge med ham i oppveksten...

 

Men resten av tida hun var der oppførte hun seg rimelig dårlig, omtrent som det du opplevde. Overkjørte den stakkars mannen totalt og om han prøvde si noe i det hele tatt hevde hun stemmen raskt og satte ham på plass. Han prøvde motsi henne på noe de diskuterte og. Da ble hun så sur at hun kjeftet og smelte i sikkert en halvtime og gikk ut av rommet flere ganger mens hun holdt på. Lurer på hvordan han har holdt ut så lenge :S

  • Liker 2
Lenke til kommentar

På Europris i Mandal så begynte de å låse søpla av samme grunn... Resultatet var at de som stjal ifra søpla tok med seg avbiter(Og deretter prøvde å retunere tingene de fikk tak i)

 

Biltema Kristiansand krever kvittering for alle varer de selger da diverse utenlandske bander begynte å stjele ting for å så komme å heve "kjøpet"

 

PS.: Jeg jobber ikke på noen av de stedene!

 

Har sett Biltema Åsane krever legitimasjon ved tilbakelevering, av samme grunn. (jobber ikke der)

Lenke til kommentar

Må nesten PRØVE å være serviceinnstilt selv om det ikke alltid er like lett. Er veldig mange koselige kunder òg! Ingenting er som når en kunde kommer og sier at de egentlig har flyttet og bør nærmere kaffemisjonen nå, men cortadoen vår er så mye bedre at den er verdt tiden. C:

 

Gjør som Pondus og T.J. Balltre bak disken.

Lenke til kommentar

Må nesten PRØVE å være serviceinnstilt selv om det ikke alltid er like lett. Er veldig mange koselige kunder òg! Ingenting er som når en kunde kommer og sier at de egentlig har flyttet og bør nærmere kaffemisjonen nå, men cortadoen vår er så mye bedre at den er verdt tiden. C:

 

Er det snakk om Bergen? Kunne trenget et annet sted enn kaffemisjonen for kjøp av kaffebønner da det ligger ett stykke unna der jeg bor.

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Tok fly fra Bergen til Oslo her om dagen.

Sitter alltid med vinduet, om det er ledig plass der.

 

Denne gangen satt jeg så langt bak at jeg kunne se på de som lempet bagasjen om bord i flyet.

 

Jeg stusser, om noen av dere her jobber som "bagasjelemper", hvorfor må dere absolutt kaste alt veggimellom?

Jeg skjønner at ting skal gå fort og slikt, men han som sto på flyplassen i Bergen (Flesland) tok en og en bag, og kastet den rett ned, dvs tok tak i den, løftet den opp, for så å kaste den hardt rett ned igjen. Som han fikk en rus av det.

 

Han kunne enkelt tatt tak i bagene, og lempet de på rullebåndet, men han skulle absolutt løfte dem skulderhøyt, å knuse dem ned igjen. Tren på et treningssenter, ikke på min bagasje. Takk.

Ser at denne er fra en del dager tilbake, men følte at jeg måtte svare. Etter å selv ha jobbet ved en flyplass så kan jeg fortelle deg dette: Vil du at noe skal behandles pent og pyntelig og om det kan, ikke knuse, så ta det med deg som håndbagasje eller la det være hjemme. Her er forløpet til en koffert fra det forlater deg på innsjekkingen til det når til flyet til avgang:

Den ruller avgårde på båndet, fram til selve transportbåndet og ikke bare matingen fra innsjekkskranken. Her er det snakk om et fall på 0,5-1 m ned i en vogn som holder en stø fart på 40 km/t tror jeg det var. Den sakker ikke ned, men armen som tipper kofferten ned i den timer slik at den skal treffe idet vogna suser forbi. Deretter skal kofferten gjennom transportbåndet fram til destinasjonen, her blir kofferten tippet på samme måte ut igjen og ned i en metallrenne. Kofferten kommer da i en ugudelig fart nedover renna, treffer en "bumper" slik at den endrer retning og siktes dermed inn på den siste renna, med en hellning på omtrent 60 grader på 3 m. Kofferten stoppes av en metallskinne. Så skal kofferten gjennom en rekke flyturer; fra renna via hendene til arbeideren og derfra en flytur på 2-3 m inn i en henger som kjøres ut til flyet. Fra hengeren inn i flyet, og så en ganske lik tur på nytt når kofferten skal av flyet. Flyr herved bare med håndbagasje, evt billige kofferter med bare klær i.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tok fly fra Bergen til Oslo her om dagen.

Sitter alltid med vinduet, om det er ledig plass der.

 

Denne gangen satt jeg så langt bak at jeg kunne se på de som lempet bagasjen om bord i flyet.

 

Jeg stusser, om noen av dere her jobber som "bagasjelemper", hvorfor må dere absolutt kaste alt veggimellom?

Jeg skjønner at ting skal gå fort og slikt, men han som sto på flyplassen i Bergen (Flesland) tok en og en bag, og kastet den rett ned, dvs tok tak i den, løftet den opp, for så å kaste den hardt rett ned igjen. Som han fikk en rus av det.

 

Han kunne enkelt tatt tak i bagene, og lempet de på rullebåndet, men han skulle absolutt løfte dem skulderhøyt, å knuse dem ned igjen. Tren på et treningssenter, ikke på min bagasje. Takk.

Ser at denne er fra en del dager tilbake, men følte at jeg måtte svare. Etter å selv ha jobbet ved en flyplass så kan jeg fortelle deg dette: Vil du at noe skal behandles pent og pyntelig og om det kan, ikke knuse, så ta det med deg som håndbagasje eller la det være hjemme. Her er forløpet til en koffert fra det forlater deg på innsjekkingen til det når til flyet til avgang:

Den ruller avgårde på båndet, fram til selve transportbåndet og ikke bare matingen fra innsjekkskranken. Her er det snakk om et fall på 0,5-1 m ned i en vogn som holder en stø fart på 40 km/t tror jeg det var. Den sakker ikke ned, men armen som tipper kofferten ned i den timer slik at den skal treffe idet vogna suser forbi. Deretter skal kofferten gjennom transportbåndet fram til destinasjonen, her blir kofferten tippet på samme måte ut igjen og ned i en metallrenne. Kofferten kommer da i en ugudelig fart nedover renna, treffer en "bumper" slik at den endrer retning og siktes dermed inn på den siste renna, med en hellning på omtrent 60 grader på 3 m. Kofferten stoppes av en metallskinne. Så skal kofferten gjennom en rekke flyturer; fra renna via hendene til arbeideren og derfra en flytur på 2-3 m inn i en henger som kjøres ut til flyet. Fra hengeren inn i flyet, og så en ganske lik tur på nytt når kofferten skal av flyet. Flyr herved bare med håndbagasje, evt billige kofferter med bare klær i.

 

Jeg pakket ned 48 ølbokser og tok fly med det i hovedbaggen , i tillegg måtte flyet returnere tilbake til oslo pga dårlig vær, så den fikk seg 4 omganger i bagasjerenna :D

 

Gikk bra med ølet , verdens beste øl . Carlsberg Sort Gull

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...