Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Søppelmann, stod og tømte og en bil ruller ned vinduet og spør om vi akkurat kjørte ved xx. Ja svarer jeg, og han smiler litt småting og sier 'du må ikke spytte snusbleier i gata' og sliter egentlig litt med forstå han så sier'hæ' et par ganger. Smiler/fniser egentlig bare til han og snur ryggen til og forsetter å jobbe.

 

Men plaga meg egentlig litt. Er knallsikker på at jeg ikke hadde snus i kjeften i den gata. Og uansett spytter jeg ikke ut snusen, jeg tar den ut med hånda og kaster den i skogen eller søpla. Men spytte på jobb gjør jeg, snus eller ei. Og det gjør jeg på veien, og det ligger slaps og små nå. Hadde jeg spytta på en nyvaska terrasse på en varm sommerdag skjønner jeg... Men spytte på gata i snøen? Gurimalla...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spytter aldri ellers, er kun på jobb. Jeg har sterk brekningsrefleks for eksempel, og får mye spytt i kjeften når jeg løper, som vi gjør stort sett hele dagen på jobb. Og er ikke så fristende å svelge ned spyttet når man står og lukter på søppel og matavfall med munnen åpen pga fysisk aktivitet halvparten av tiden. Hvordan går det utover andre? Vi kjører en søppelbil som bråker og lukter som bare det, og det er litt spytt på veien som plager folk?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan går det utover andre? Du er ute, når du er ute så tråkker du i langt verre ting enn litt spytt.

Leste en artikkel engang i tiden som sa at grunnen til at mye av influensaen oppstår i Kina er fordi kineserene tradisjonelt spytter veldig mye.  Om det stemmer vet jeg ikke, men husker i forbindelse med OL i Beijing så rapporterte media at kinesiske myndigheter hadde en holdningskampanje for å få kinesere til å spytte mindre.

Lenke til kommentar

 

Hvordan går det utover andre? Du er ute, når du er ute så tråkker du i langt verre ting enn litt spytt.

Leste en artikkel engang i tiden som sa at grunnen til at mye av influensaen oppstår i Kina er fordi kineserene tradisjonelt spytter veldig mye.  Om det stemmer vet jeg ikke, men husker i forbindelse med OL i Beijing så rapporterte media at kinesiske myndigheter hadde en holdningskampanje for å få kinesere til å spytte mindre.

 

Det var nok heller så turistene ikke skulle syntes det var så ekkelt å være der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som hjelper best er å gå inn i BIOS og endre på alt. Hvis ikke det hjelper er det vanligvis masse unødvendige filer under C:\Windows som bare kan slettes. Hvis ikke dette hjelper, plugg om på tastatur og mus (virker bare om det er PS/2, ikke USB).

Fungerer det fremdeles ikke. Ta ut tilfeldige ting inni maskinen helt til det fungerer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hadde en kunde som ikke visste forskjellen på i3 og i5 prosessor

Om det er snakk om laptop må jeg nesten slenge meg på kunden der.

 

Forskjellen er vel at i5 er vanligvis "bedre på alle punkter". Men det som skiller de mest er vel at i5 støtter Turbo Boost slik at den klokker hastigheten fra feks 2.2Ghz til 3Ghz når den virkelig trenger mer kraft. Ellers har i5-modellene mer cache minne.

Lenke til kommentar

Hadde en kunde som ikke visste forskjellen på i3 og i5 prosessor (og heller ikke forsto etter3-4 forsøk på å forklare), ville ikke ha antivirus fordi han hadde noe kalt PC Cleaner som var bra. Når jeg tilbydde support/oppsett på maskinen, sa han at han aldri kom til å få bruk for slik for han var nemlig IT teknikeren på jobb :hmm:

 

Hvordan forklarte du forskjellen da? Hvilket antivirus ville du selge ham?

Lenke til kommentar

Rydda nettop opp på en ny budsjettlaptop fra Lenovo. Der var Avast og Trend micro installert, og de kranglet med hværandre og ba om penger. Fulgte og med noe registry cleaner greier som og maste om penger.

 

Windows Defender som følger med windows er gratis og bedre enn bloatwaren kalt antivirus.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

 

Hadde en kunde som ikke visste forskjellen på i3 og i5 prosessor

Om det er snakk om laptop må jeg nesten slenge meg på kunden der.

 

Forskjellen er vel at i5 er vanligvis "bedre på alle punkter". Men det som skiller de mest er vel at i5 støtter Turbo Boost slik at den klokker hastigheten fra feks 2.2Ghz til 3Ghz når den virkelig trenger mer kraft. Ellers har i5-modellene mer cache minne.

 

 

Bedre på alle punkter? 

Det er jeg ikke enig i. Forskjellen stort sett HT og TurboBoot. Hvor i3 har HT og i5 har TurboBoost.

Ellers er de svært like.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

 

 

Hadde en kunde som ikke visste forskjellen på i3 og i5 prosessor

Om det er snakk om laptop må jeg nesten slenge meg på kunden der.

 

Forskjellen er vel at i5 er vanligvis "bedre på alle punkter". Men det som skiller de mest er vel at i5 støtter Turbo Boost slik at den klokker hastigheten fra feks 2.2Ghz til 3Ghz når den virkelig trenger mer kraft. Ellers har i5-modellene mer cache minne.

 

 

Bedre på alle punkter? 

Det er jeg ikke enig i. Forskjellen stort sett HT og TurboBoot. Hvor i3 har HT og i5 har TurboBoost.

Ellers er de svært like.

 

De fleste i5er på laptop har faktisk HT :)

Og på hvilke punkter er en generell i3 bedre enn en i5?

 

 

Hvor har det blitt av alle de gode kunde historiene?

Godt spørsmål :)

Lenke til kommentar

 

Bedre på alle punkter? 

Det er jeg ikke enig i. Forskjellen stort sett HT og TurboBoot. Hvor i3 har HT og i5 har TurboBoost.

Ellers er de svært like.

 

De fleste i5er på laptop har faktisk HT :)

Og på hvilke punkter er en generell i3 bedre enn en i5?

 

Joda. Mobile i5 har ofte HT. Intel har vannet ut produktgruppene på mobile, noen i5 har blitt i7 også.

 

At i5 ikke er bedre enn i3 på de fleste punkter betyr ikke at i3 dermed må være bedre.

I all hovedsak vil jeg påstå at i5 stort sett er lik 3, på de aller fleste punkter. 

 

De fleste sluttbrukere i dag ville ikke merket forskjell om de satt på en i3, en i5 eller en i7. 

SSD og nok minne har som regel større påvirkning på opplevd ytelse, IMHO.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...