Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

haugisen: Dette er noe jeg har lurt på. Når det kommer til sånne situasjoner.. hadde det ikke vært en god idé for folk som jobber med kundeservice sånn, å gå med lydopptaker i lomma? Da kunne man levért den til politiet. Det er vel videokameraer også. Da har man bevis. Id har man jo også pga salget, kvittéringer og lignende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en app som heter Voicerecorder. Den er helt genial. Plukker opp lyder og stemmer veldig bra. Har tatt opp en del samtaler med det offentlige med den, i tilfelle de bryter loven - da har man bevis. Man blir litt mer påpasselig med hvordan man selv fremstår også.

Lenke til kommentar

Smålig paranoide tendenser hvis alle skal gå rundt med en opptaker i tilfelle noen gjør noe som er på kanten med loven. Da snakker hvertfall ikke jeg i det offentlige rom, bare for å være sikker på at jeg ikke trør på føttene til noen.

 

On topic. Jobber i en liten cafe, selger kaffe, pølser etc. En mann kommer og sier han skal ha kaffe, jeg finner kopp og begynner å helle oppi mens jeg sier prisen på kaffen (35kr) og han roter rundt i lommeboka etter penger. Når kaffen er ferdig helt oppi sier han "35kr! nei d er det ikke verdt" snur seg og går fra meg. 

Smålig irritert når jeg står med en kaffekopp i hånda jeg ikke får solgt.

 

Bare for å legge til, det henger 3-4 plakater der prisen står. Både på salgsbenken og veggen bak. Godt synlig for alle.

Og prisen for kaffe er jeg ikke interessert i å diskutere, det er ikke noe jeg kan for eller kan endre.

Muligens jeg kunne tatt betalt før jeg helte oppi kaffe, men prøver heller å være effektiv å gjør det mens kundene teller kronestykkene sine. 

 

Ikke så galt, men det værste som skjedde etter 3 vakter på 8 timer denna helga. Mesteparten er kjekke og snille kunder ser jeg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

haugisen: Dette er noe jeg har lurt på. Når det kommer til sånne situasjoner.. hadde det ikke vært en god idé for folk som jobber med kundeservice sånn, å gå med lydopptaker i lomma? Da kunne man levért den til politiet. Det er vel videokameraer også. Da har man bevis. Id har man jo også pga salget, kvittéringer og lignende.

Opptaket kan ikke brukes som bevis. Ikke får man gjort noe med bevis heller når kjerringa snur seg rundt og benekter alt og beskytter sin 'elskede' og legger skyld på skylderen, noe som er ganske vanlig. Det aller beste er å spørre om de trenger hjelp, hvis du ikke merker noe tegn til at hun er interessert i hjelpen din er det ingenting du kan gjøre. Det er helt lovlig å være en villig punching bag.

Lenke til kommentar

haugisen: Det er mer stress, for meg, å være vitne til ulovligheter, og IKKE kunne bevise det, enn omvendt ^^ har alltid plaget meg. Men det krever jaggu disiplin å sette på den opptakeren før hver viktige møte eller samtale. Ikke så lett å huske på alltid.

Twine: Småparanoid, eller blir det kanskje et bedre samfunn? Da tenker kanskje folk seg litt mer om før de angriper. Det kan motvirke provokasjoner.

 

BuffyAnneSummers: Nei, det har slått meg også nå, dessverre. Selv om det er et opptak, så er det jo ingen bevis for at det er den personen som snakker. Så man må vel ha høykvalitets kamera med lyd, og dét koster masse penger. Men! det kan presse noen til å tilstå. Det er ikke sikkert de vet at det ikke holder som bevis. Og folk gir seg ofte fort når man truer med rettssak og bevis... så lenge det ikke er en kriminell som gir fullstendig f i alt.

Lenke til kommentar

Bare for å være presis, en eske som inneholdt 6 kroneis kostet 25kr? Vet ikke hvordan skiltet så ut, men hender jo jeg må stå og tenke/regne noen minutter når det er vanskelig beskrevet for å skjønne hva det faktisk menes. Men greier alltid å finne ut til slutt hehe..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kunden kommer inn sammen med sitt barn på 5-6 år

 

"Jeg skal ha en iPad"

- Ja det kan vi fikse, hvilken iPad har du tenkt på?

"Det vet vel faen ikke jeg, jeg er ikke noe nerd" mens han ser meg opp og ned

- De kommer i 2 typer, en stor og en liten, koster det og det

"Ta den billigste"

- Hvilken farge vil du ha? Sølv, Gull eller Svart/grå

"Det var da voldsomt til mas, jeg vet ikke, bare ta en"

- Den er grei, da tar jeg en svart?

"Nei den vil jeg faen ikke ha, ta en sølv"

...

-Vil du ha noe deksel eller beskyttelse?

"Ja det må jeg ha, er denne idioten her som skal ha det" mens han ser ned på barnet han hadde med seg

 

Vi går bort og ser på forskjellige deksler, og jeg gir det ene til barnet ettersom jeg har fått inntrykk av at han får velge hva han vil ha

"Hvis du ødelegger det dekselet nå så brekker jeg armen din"

---

Stakkars barn som må holde ut med det der 24/7

 

Dere legger vel inn navn og info på slike kjøp, her tror jeg jeg hadde ringt barnevernet anonymt uansett hva sjefen sa.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Bare for å være presis, en eske som inneholdt 6 kroneis kostet 25kr? Vet ikke hvordan skiltet så ut, men hender jo jeg må stå og tenke/regne noen minutter når det er vanskelig beskrevet for å skjønne hva det faktisk menes. Men greier alltid å finne ut til slutt hehe..

 

Husker ikke helt hvordan skiltet så ut. Men er ganske logisk at det IKKE koster bare 25 kroner for 6 pakker som inneholder 6 krone-is. :p Men jeg skjønner hva du vil fram til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...