Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En vanlig mildere reaksjon på et slikt brudd vil være å fjerne kategorien fra sjåføren. Enhver sjåfør har ulike kategorier for turer man kan kjøre, og for å kjøre pasienttransport må man ha bestått et kurs. Men det kan også være vanskelig å bevise at en sjåfør konsekvent nektet å kjøre turen. Det kan jo oppstå mange problemer som hindrer en i å kjøre turer. Dessuten så tapte man ikke veldig mye ved å miste retten til pasientkjøring, fordi den utgjorde ikke veldig mye i forhold til trafikk ellers, kanskje 20-30%. Men dette var vel egentlig en liten sak internt i forhold til mye annet.

Lenke til kommentar

Alltid gøy å svare tilbake, vi nordmenn er veldig store i kjeften overalt, i trafikken og butikker feks, men så fort vi blir svart blir vi helt satt ut, spesielt kunder. Alltid like gøy. Respekt må man fortjene, uansett hvem man er. Kan ikke forvente respekt og høflighet når man selv ikke viser det. Selvfølgelig ikke være uhyggelig når man er på jobb, men du håndterte jo situasjonen perfekt høres det ut som

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Alltid gøy å svare tilbake, vi nordmenn er veldig store i kjeften overalt, i trafikken og butikker feks, men så fort vi blir svart blir vi helt satt ut, spesielt kunder.

Husker jeg svarte tilbake til en fullstendig respektløs drittkunde en gang. Det hele gjaldt en liten fillesak om at det han hadde kjøpt fikk dårligere batterikapasitet om han slo på flere funksjoner. Han slo seg helt fullstendig vrang og var frekk og ufin, selv om jeg forholdt meg rolig.

 

Han sa til slutt at han aldri ville handle hos oss igjen. Jeg svarte at vi ville ikke at han skulle handle hos oss mer heller... og da var helvete løs. For man kan ikke si noe som helst nedsettende til en kunde, selv om han har stått og rakket ned på oss og til og med gått personlig til angrep. For det tåler de ikke.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har startet i en ny jobb med en del andre. Vi skal sitte en del med telefon. Første dagen var vi på medlytt. Altså, vi lyttet på samtaler mellom ansatte og kunde.

 

Så mange sure kunder da gitt. En kunde som ringte og var sur fra første stund fordi hun ikke fikk logget inn på en side. Kollegaen min sa: "Dette skal jeg selvfølgelig ordne opp i". Da sa kunden: "Ja, det SKAL du!!!" Kollegaen min er høflig og får masse kjeft mens han fikser det på 5 minutter.

 

En som begynte samtidig med meg var på medlytt med en annen kollega som fikk 3 kjempesure kunder på rappen. Greit å være misfornøyd når noe ikke fungerer, men kom igjen da? Kan dere ikke være greie mot de som prøver å hjelpe?

 

Dette er forøvrig et stort og seriøst selskap, så det er ikke noe "tullejobb". :)

Endret av m20k
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skal være helt ærlig atjeg har vært irritert og småsur på telefon og når jeg har ringt større firma med et problem jeg har klaget på flere ganger for eksempel, men jeg sier alltid noe i den dur av 'ja beklager at jeg er litt irritert, jeg skjønner det er ikke din feil eller alt du får gjort noe med det, men skjer x og x om og om igjen'

Lenke til kommentar

Jeg jobber med IT-support, og har følgende tips:

 

Du må lære seg å ta kontroll over samtalen. Ikke la innringer styre deg.

 

Du kan foreksempel si: "Hvis ikke du endrer tonen din, så avslutter jeg samtalen."

De fleste tar det da inn over seg at de er uhøflige, men om de ikke gjør det så sier du "ring tilbake når du roet deg ned" og avslutter samtalen. Det er faktisk ganske tilfredstillende å legge på røret mens innringer er mitt i en setning.

 

Heldigvis er 99% av de jeg snakker med oppegående og hyggelige mennesker, så det er ganske sjeldent jeg er nødt til å gjøre noe sånt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg jobber med IT-support, og har følgende tips:

 

Du må lære seg å ta kontroll over samtalen. Ikke la innringer styre deg.

 

Du kan foreksempel si: "Hvis ikke du endrer tonen din, så avslutter jeg samtalen."

De fleste tar det da inn over seg at de er uhøflige, men om de ikke gjør det så sier du "ring tilbake når du roet deg ned" og avslutter samtalen. Det er faktisk ganske tilfredstillende å legge på røret mens innringer er mitt i en setning.

 

Heldigvis er 99% av de jeg snakker med oppegående og hyggelige mennesker, så det er ganske sjeldent jeg er nødt til å gjøre noe sånt.

Vi har dessverre fått beskjed om å være høflig og behjelpelig uansett hvor sint kunden er.

Lenke til kommentar

Jeg har startet i en ny jobb med en del andre. Vi skal sitte en del med telefon. Første dagen var vi på medlytt. Altså, vi lyttet på samtaler mellom ansatte og kunde.

 

Så mange sure kunder da gitt. En kunde som ringte og var sur fra første stund fordi hun ikke fikk logget inn på en side. Kollegaen min sa: "Dette skal jeg selvfølgelig ordne opp i". Da sa kunden: "Ja, det SKAL du!!!" Kollegaen min er høflig og får masse kjeft mens han fikser det på 5 minutter.

 

En som begynte samtidig med meg var på medlytt med en annen kollega som fikk 3 kjempesure kunder på rappen. Greit å være misfornøyd når noe ikke fungerer, men kom igjen da? Kan dere ikke være greie mot de som prøver å hjelpe?

 

Dette er forøvrig et stort og seriøst selskap, så det er ikke noe "tullejobb". :)

Hvis det er DNB du snakker om må jeg nok si jeg har full forståelse for kundene.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Sure kunder i telefonen har jeg også en del ganger. Jeg jobber ikke med telefon salg - men innenfor logistikk. Heldigvis er de sjelden vare. 

 

Hadde en som var så fly forbanna fordi han måtte betale moms på en vare. Han mente ihvertfall det var feil at han måtte det for han var et firma, ikke privat person. Jeg ba ham ta diskusjonen med Tollvesenet. 

Lenke til kommentar

Sure kunder i telefonen har jeg også en del ganger. Jeg jobber ikke med telefon salg - men innenfor logistikk. Heldigvis er de sjelden vare. 

 

Hadde en som var så fly forbanna fordi han måtte betale moms på en vare. Han mente ihvertfall det var feil at han måtte det for han var et firma, ikke privat person. Jeg ba ham ta diskusjonen med Tollvesenet. 

 

Firmaer betaler jo MVA som alle andre  :huh: De får den bare refundert. 

Lenke til kommentar

 

Sure kunder i telefonen har jeg også en del ganger. Jeg jobber ikke med telefon salg - men innenfor logistikk. Heldigvis er de sjelden vare.

 

Hadde en som var så fly forbanna fordi han måtte betale moms på en vare. Han mente ihvertfall det var feil at han måtte det for han var et firma, ikke privat person. Jeg ba ham ta diskusjonen med Tollvesenet.

Firmaer betaler jo MVA som alle andre :huh: De får den bare refundert.

Jepp - men han mente det bare var privat personer som betalte mva. Men hørte ikke noe mer fra han angående det temaet heldigvis

Lenke til kommentar

En kunde som hadde kjøpt en laptop i firmaet sitt for 4 år siden kom for å levere den til service. På verkstedet blir PCens alder avdekket, samt at den var kjøpt i firmanavn og ikke privatnavn, ergo ikke 5 år reklamasjon.

Det er feil å si at kunden ble forbanna, men han ble lettere oppgitt av at "Vi hadde satt den på firmaet hans når han skulle ha den privat" og andre slike påstander.

Alstå, vi setter kvitteringen på det navnet kunden oppgir. Om han for 4 år siden ønsket å spare mva'en og angrer på det nå er det lite vi kan gjøre med.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Jepp - men han mente det bare var privat personer som betalte mva.

På import fra utlandet er det faktisk nettopp slik. (kun private som skal betale, firma betaler i forbindelse med avgiftsoppgaven) Gjeldende fra 01/01/17...

 

http://blogg.pwc.no/skattebloggen/hvordan-blir-det-med-import-momsen

Mulig jeg formulerte meg litt dårlig. Mottaker i Norge sto som importør - han mente han ikke skulle betale import moms eller toll på det han tok inn. Det er noen varer som er moms frie men det var ikke tilfelle nå. Dette var også før de nye reglene (som for øvrig sier vel egentlig bare at det er importøren som selv skal melde og regne ut mva utifra tolldeklarajsonen, istedenfor transportøren slik det har vært frem til 31.12.2016. Så tollkonto er jo nå litt bortkastet mener jeg.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...