Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Typisk, blir mer imøtekommende hvis prisen reduseres ja, jævla dust. Sånne folk tåler jeg ikke. Derfor jeg sjelden gidder å selge ting, venner og familie er fornøyde da, jeg gir bort ting eller til "gi bort pris" for å bli kvitt saker og ting :p

 

Litt mer ontopic, jeg irriterer meg stadig over hvor lite villig folk er til å være konkrete når de tar kontakt med meg (brukerstøtte). "Det funker ikke", hva funker ikke? "alt" *sukk*

Endret av Uderzo
  • Liker 6
Lenke til kommentar

"Fiks dette"

"Hva da?"

"Den datagreia"

"Nå må du være litt mer spesifikk"

"Jeg kommer ikke på nett"

"Ok, jeg skal kikke på det"

 

Ruter (fra Telenor) får ikke koblet seg opp til DSLAM, så jeg ringer kundeservice.

"Jeg kan ikke se at det finnes noe abonnement på den adressen"

 

Jeg. Hater. Idioter.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

"Fiks dette"

"Hva da?"

"Den datagreia"

"Nå må du være litt mer spesifikk"

"ingenting fungerer, fiks det og ring opp" *legger på*

Ca den samtalen hadde jeg for en stund siden også.

Tok over PC`n via remote, ser absolutt ingenting galt.

Jeg venter 5 minutter så det ser ut som jeg har gjort noe, gir tilbake plassen og ringer opp igjen og hun takker så mye for hjelpen og sier at alt fungerer fint nå :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er mye rart på Finn ja. Hadde annonse ute en gang at jeg drev litt mer solfilm til bil, og gjorde det billig under øvingsfasen. Startet på 500 for alt bak og etterhvert opp mot 3000. Hendte jeg fikk melding om jeg kunne ta halv pris, og folk som prøver å prute. Gjør man sånt med elektriker og rørlegger også? 'Det vil koste 5000kr å fikse x og x'. 'ok, skal vi si 2500 så kan du komme imorgen?'

Lenke til kommentar

 

Også har vi disse kundene som styrer musa si mens jeg tar over pc'en via remote slik at jeg ikke får gjort det jeg skal. Må be dem pent om å ikke røre musa. Men det er ganske morsomt når de fortsetter å styre musa mens jeg holder på.  

 

 

 

jAiiQiB.png

 

:love:

 

 

TAKK!

Lenke til kommentar

En av de første jobbene jeg var med på som murerlærling, så kom paret som bodde der når dagen var slutt. Litt middelaldrende par, ganske stor dame med "fin" kjole. Vi hadde hengt opp bånd foran gangen, som en stengsel så de ikke skulle gå på gulvflisene. Sjefen sa tydelig til dem da de gikk inn stuedøra: "IKKE gå på de flisene i dag, de er nylagt..!" 2 minutter ut i samtalen går dama ut på flisene og sklir rundt ^^ sjefen klikker og ho blir livredd. Og jeg håper dette ikke er normalt i håndverkerbransjen. Det var det heldigvis ikke.

 

Har også hørt fra andre om finere strøk i Oslo, hvor fruene skal "prøve-gå" flisene, og hvor det har vært tilfeller hvor gulvet bare skulle pigges opp og bestiller nye fliser. Galskap.

Endret av Taurean
  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Ingenting fungerer" er også en klassiker, men alt man spør om fungerer.

Type:

-ingenting fungerer her

-har du skjermbilde?

-ja

-får du logget inn?

-ja

-får du ringt med den?(telefonisystem)

-ja

-hva er det som ikke fungerer?

-ingenting fungerer

-hvilke feil opplever du da?

-vet ikke hva som er galt, jeg kan ikke så mye data

Endret av aklla
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kunden kommer inn sammen med sitt barn på 5-6 år

 

"Jeg skal ha en iPad"

- Ja det kan vi fikse, hvilken iPad har du tenkt på?

"Det vet vel faen ikke jeg, jeg er ikke noe nerd" mens han ser meg opp og ned

- De kommer i 2 typer, en stor og en liten, koster det og det

"Ta den billigste"

- Hvilken farge vil du ha? Sølv, Gull eller Svart/grå

"Det var da voldsomt til mas, jeg vet ikke, bare ta en"

- Den er grei, da tar jeg en svart?

"Nei den vil jeg faen ikke ha, ta en sølv"

...

-Vil du ha noe deksel eller beskyttelse?

"Ja det må jeg ha, er denne idioten her som skal ha det" mens han ser ned på barnet han hadde med seg

 

Vi går bort og ser på forskjellige deksler, og jeg gir det ene til barnet ettersom jeg har fått inntrykk av at han får velge hva han vil ha

"Hvis du ødelegger det dekselet nå så brekker jeg armen din"

---

Stakkars barn som må holde ut med det der 24/7

 

En annen historie er om en kone som skulle inn å kjøpe telefon for mannen ettersom han klarte å knuse sin. Dama virket ganske usikker hele tiden, og etterhvert skal vi registrere abbenomentet. Dette står i mannen sitt navn, og vi forklarer at vi må snakke med han for å registrere det. Hun kvier seg voldsomt mot å ringe han, og prøver å vri seg bort fra det flere ganger. Vi forklarer at vi ikke får registret abbenoment uten å snakke med han over telefon eller at han møter opp i butikken. Tilslutt ringer hun mannen, og når han svarer er det første han sier: "hva er det nå din jævla drittkjerring, jeg sa du ikke skulle forstyrre meg". Jeg står 1-2 meter unna, men hører klart å tydelig at han skriker i telefonen til kona. Hun forklarer at vi trenger å snakke med han pga abbenomentet, og han skriker tilbake "Fyfaen, du klarer virkelig ingenting du din hore". Hun gir telefonen videre til meg, og han snakker rolig og fint, og jeg får det jeg trenger fra han. Virket som en helt annen person.

Kona får telefonen tilbake og mannen begynner å skrike igjen "sånn, jeg ska du ikke skulle bry meg med noe, nå får du faen ordne opp resten selv".  Kona unnskylder flere ganger og legger på.

Jeg spurte om det går bra, og om hun trenger hjelp til noe mer. Jeg vet ikke helt hva jeg skal si her, vurderte å ringe politiet hjem til dem, men ble så usikker på om det var rett.

 

Dette skjedde for noen år siden, men jeg tenker på det ofte, stakkars dame

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Alle er pliktige til å melde fra om lovbrudd. Mishandling er lovbrudd. Mobbing og trusler er også mishandling.

 

Telefonnummeret til Alarmtelefonen for barn og unge er 116 111. Her finner du kontaktnummer til barnevernet i din kommune.

 

Politiets nummer er 02800. For nødtilfeller, ring 112.

Jeg spurte ansvarlig leder på jobb når det skjedde og han sa bare at det var privat så vi skulle ikke bryte inn, men var ikke helt enig der. Nå vet jeg vertfall mer om det skulle skje igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...