Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Der vi tømmer matavfallet fra søppelbilane står det ofte paller med mat fra butikker og fabrikker som skal kastes fordi de er merket som "vraket". Det er snakk om paller med hundrevis av yogurther, melk, iskrem osv som kommer rett fra kjøleskapet og kjølebilen og ofte forsatt er kald.

Bryr de seg faktisk med å bruke kjølebil til å kjøre allerede vrakede kjølevarer? :dontgetit:

Om Diplom-is har utgåtte varer på lager er det gjerne lettest å laste opp sin egen fryseboks fremfor å leie en annen til turen. ;)

Lenke til kommentar

Om Diplom-is har utgåtte varer på lager er det gjerne lettest å laste opp sin egen fryseboks fremfor å leie en annen til turen. ;)

 

Den er jeg med på, jeg tenkte mer når det var butikker/grossister.

Endret av Larzen_91
Sitatpyramide fjernet.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke problemet med at noen kommer 5 minutter før stenging.

 

Jeg går ut i fra at de ansatte jobber 30 eller 60 minutter ut over normal stengetid, og at det er tiden etter at kundene er ute som brukes til å gjøre klar til stenging?

 

Eller er det virkelig slik at det er vanlig å gå hjem samme sekund som butikken stenger for kunder, og at alt utover dette er ubetalt overtid? Det høres veldig rart ut, spør du meg.

Kommer jo litt ann på bransjen. I detalj handel så kan en kunde bruke 20 min på å bli ferdig. Og når man må ut av sentret 40 min etter stenging senest så blir det vanskelig.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kunde kommer inn og skal ha et par utlånssko, så jeg spør hvilken størrelse han bruker.

Han svarer: "Samme som forrige gang"

 

Jamen koss i svarte forvente du at eg huske skostørrelsen til alle de hundre kundene som kommer inn her? 

 

Den siste der svelget jeg og sa med en veldig pen stemme: "Hvilken størrelse hadde du igjen?" 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vært borte i noe lignende selv. Andre kunder forran meg i køen som har vært sure og kranglete fordi de vil kjøpe øl eller ølstengetiden til butikken. Det er mange som tydeligvis ikke skjønner at de butikkansatte ikke kan overkjøre sperrene i kassasystemet. Sier jeg som kunde at de ikke får overkjørt det og det er programmert i programvaren til kassasystemet er det plutselig greit. 

Lenke til kommentar

Flau blir de og når man tar de i å lyve.

 

Var hjemme hos ei gammel dame som hadde feil på fasttelefonen sin. Da feilen var funnet og utbedret dro jeg hjem til dama for å sjekke og vise at alt var i skinnende orden. Testet telefonapparatet i gangen og det var ok. Før jeg skulle gå måtte jeg sjekke at telefonuttaket på soverommet og fungerte, for det hadde nemlig alltid fungert, og det hadde de brukt helt til telefonfeilen oppstod. Noe hun tydelig poengterte flere ganger.

 

Vel da det viste seg at jeg ikke hadde fått i orden begge uttakene ble hun litt irritert og mente at jeg ikke kunne gå før det var i orden. Da jeg spretta opp lokket så jeg jo til min fornøyelse at kontakten ikke en gang var koblet til... Da mente hun at det kanskje ikke hadde fungert hele tiden og var plutselig ikke interessert i å få det i orden heller.

Lenke til kommentar

Hvis jeg ikke tar feil så skal vel ikke disker åpnes i annet enn ett cleanroom for å unngå at det kommer støv på lesehodet.

 

OT:

Har hatt kunder innom den siste tiden som har kommentert på RÆma 1000 sine siste påfunn (jeg jobber hos en konurrent), ikke bare random kunder men også folk som jobber i firmaene som nå er "uvenn" med Rema. 

ATM er den ingen Rema i nærheten av der jeg jobber, men det åpner en innen en måned, så da får vi se hvor stor innvirkning det har på vår omsetining.

 

Hadde også en som spurte sarkastisk om vi og hadde en sånn teit app, hvorpå svaret mitt var at neida, her har vi bare ett sånt "teit" kort (Trumf).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det finnes noen legendariske historier på r/talesfromtechsupport på Reddit om mekking på harddisker i hjemmesnekrede "clean rooms", men selv da lykkes folk som regel bare med ca. halvparten, uansett hvor hardt de jobber for å holde rommet støvfritt og hvor forsiktige de er med harddiskene. Det er en grunn til at de som driver med dette profesjonelt tar en liten formue for arbeidet i de verste tilfellene.

 

Kunden i posten til Valkyria var uansett omtrent så langt unna en vellykket reparasjon som det er mulig å komme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har seg sånn at om man unngår sterkt lys så ser man ikke støvet, og det igjen gjør at det magisk forsvinner og ikke blir noe problem. Det som også må til når man tar ut magneten og veiver rundt med den nært platene er å huske å smøre dem med symaskin-olje etter man har vasket dem med gammel oppvaskbørste og bruk også gjerne litt sandpapir for å pusse ned platene så luftmotstanden blir mindre (golfball-prinsippet). Det er ikke noe problem å snu hodet opp ned så lenge man husker å reversere polariteten på motoren og husker å lagre disken opp ned. Når man først gjør reverseringen kan en like greit bytte 5V til 12V så blir disken mye kjappere. Kan dog være greit med en vifte for å blåse bort den sjenerende svi-lukta. Problemer med skruer kan man unngå ved å bare bruke gaffa-tape for å feste topplokket. Når man har gjort dette ferdig bør man også reflektere litt om det å røyke begge sokkene før man begynte kanske var litt i overkant.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Kunder lyver, og jeg skjønner ikke hva motivasjon de har for å gjøre dette. De betaler gjerne for en tjeneste, men lyver om tilstanden på det som skal utbedres.

F eks forrige uke hadde kollegaen min en telefonsamtale med en kunde som hadde levert inn en harddisk som ikke fungerte som den skulle, men fremdeles var håp for. Kunden påstod at straks den kresjet så hadde han levert den inn til oss, og han hadde absolutt ikke forsøkt selv å reparere den.

Kollegaen min spurte han på flere ulike måter om han var helt sikker på at han ikke hadde forsøkt å fikse den selv, eller om han har spurt noen andre om å fikse den, men neeeeeida den hadde kresjet dagen før, og han tok den ut av PCen og leverte den til oss med en gang. I løp av diagnosen avdekker derimot kollegaen min at kunden fysisk hadde skrudd disken fra hverandre, noe som var veldig åpenbart da en av skruene var skrudd skjeivt på plass igjen, samt at gjengene på alle skruene bar preg av at det var brukt feil/dårlig verktøy for å åpne en hexagonal skrue. Etter "Vi ikke klarte å reparere den" så skrudde kollegaen min fra hverandre disken (som i utgangspunktet betyr den sikre død for en harddisk om man gjør) og fant fingeravtrykk på harddisk platen, og lesehodet var montert opp-ned.

Kunden hadde selv tatt disken fra en vond tilstand til en komplett ugjennopprettelig tilstand ved å forsøke å fikse selv, for å så lyve om det i ettertid.

 

Er ikke det ganske åpenbart? Han ville få dette gratis, og fryktet at han ikke ville få det hvis han inrnømmet å ha tuklet med den.

 

 

Hvis jeg ikke tar feil så skal vel ikke disker åpnes i annet enn ett cleanroom for å unngå at det kommer støv på lesehodet.

 

OT:

Har hatt kunder innom den siste tiden som har kommentert på RÆma 1000 sine siste påfunn (jeg jobber hos en konurrent), ikke bare random kunder men også folk som jobber i firmaene som nå er "uvenn" med Rema. 

ATM er den ingen Rema i nærheten av der jeg jobber, men det åpner en innen en måned, så da får vi se hvor stor innvirkning det har på vår omsetining.

 

Hadde også en som spurte sarkastisk om vi og hadde en sånn teit app, hvorpå svaret mitt var at neida, her har vi bare ett sånt "teit" kort (Trumf).

 

Det er da i praksis det samme? kort vs app.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...