Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en venninne som jobber på Micky D's. Hva er greia med at alle skal gjennom DT 23:30, når de skal begynne å stenge?

"Vi rekker ikke gå inn, men de har jo ikke stengt DT'n!!" ^^, ganske vanlig det der. Skiftleder bør gå ut på slaget og sette frem sperren som viser at DT'n er stengt. Hvis ikke så kommer det alltid folk ;P

 

Hadde en kunde som snakket en lokal dialekt, men var så ille så jeg ikke skjønte hva han sa, og jeg starta å snakke engelsk til han. Da jeg skulle fortelle hvorfor jeg snakket engelsk til de andre på headset-systemet, så klarte jeg å trykke feil knapp, så jeg snakket ut. Etter å fortalt hele historien om hvordan jeg ikke skjønte bæret, så kommer det tørt fra DT'n "Vel, jeg snakker helt normalt så det går nok bra nå".

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke problemet med at noen kommer 5 minutter før stenging.

 

Jeg går ut i fra at de ansatte jobber 30 eller 60 minutter ut over normal stengetid, og at det er tiden etter at kundene er ute som brukes til å gjøre klar til stenging?

 

Eller er det virkelig slik at det er vanlig å gå hjem samme sekund som butikken stenger for kunder, og at alt utover dette er ubetalt overtid? Det høres veldig rart ut, spør du meg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Slik var det der jeg jobbet. Vi gjorde alt klart for telling av kassa til dagen etter, ute av sjappa 5 min etter stengetid. Hvis jeg ikke husker feil så kunne vi også få bøter av senteret hvor butikken holdt til, hvis vi enten åpnet for tidlig eller holdt butikken åpen etter stengetid.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke problemet med at noen kommer 5 minutter før stenging.

 

Jeg går ut i fra at de ansatte jobber 30 eller 60 minutter ut over normal stengetid, og at det er tiden etter at kundene er ute som brukes til å gjøre klar til stenging?

 

Eller er det virkelig slik at det er vanlig å gå hjem samme sekund som butikken stenger for kunder, og at alt utover dette er ubetalt overtid? Det høres veldig rart ut, spør du meg.

Er vel nok av butikker hvor sjefen nekter overtidsbetaling utover kanskje et kvarter etter stenging. Men det som nok er verre for mange er at feks kollektivtransport ikke nødvendigvis går så ofte om man stenger kl 23...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg jobbet i dagligvare for mange herrens år siden, og jeg husker spesielt en eldre kar hadde det med å komme inn døra noen minutter før stengetid. I og for seg greit det, hadde det ikke vært for at han brukte rullator og gikk *veldig* sakte.

 

Det endte gjerne med at vi tok handelisten hans og løp mellom hyllene for å få det unnagjort, mens han satt på en stol i kasseområdet og ventet. 

 

Vinn-vinn, kunden var strålende fornøyd med servicen, butikken fikk noen ekstra kroner og vi fikk stengt til normal tid.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

De fleste på jobben reiser kollektivt. Hvis en kunde er i butikken 10-15 etter stengetid mister opptil fire (avhenger av skiftplanen) stykker bussen sin og må vente i 30 minutter på neste. Hvis en kunde er i butikken 20 minutter over stengetid kan ytterligere tre stykker miste toget sitt og må vente på et tog som bruker vesentlig mer tid på samme strekning. Ytterligere forsinkelser kan også oppstå for de som må ta flere busser, T-baner eller tog for å komme seg hjem.

 

Det er med andre ord lite som skal til før man tar opp mye mer av fritiden til de ansatte enn man skulle tro ved å se på klokka. Så vennligst kom dere ut før stengetid, folkens. Det blir satt pris på. Nekter å tro at det finnes noen som er så travle at de ikke rekker å handle i de 10-16 timene butikker flest er åpne og må vente til butikken egentlig er stengt før de kan vralte inn døra.

Endret av Stonemeister
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Hender jeg går inn i butikken før stengetid, men da er jeg ekstremt kjapp og føler meg flau som går inn, og henter kun det jeg vet jeg skulle ha...

 

Noe lignende for meg er å hjelpe "kunder" ved å ta med ekstra avfall for eksempel som vi ikke trenger egentlig (søppelmann). Pleier å si nei, og forklarer kort at sier jeg nei til en må jeg si nei til alle, for hvordan skal jeg ellers skille. Tar meg 20 sekunder ekstra, men med 600 adresser per dag, hvis 50 skal ha litt ekstra, blir det jo en time ekstra på arbeidsdagen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Der vi tømmer matavfallet fra søppelbilane står det ofte paller med mat fra butikker og fabrikker som skal kastes fordi de er merket som "vraket". Det er snakk om paller med hundrevis av yogurther, melk, iskrem osv som kommer rett fra kjøleskapet og kjølebilen og ofte forsatt er kald. 

Bryr de seg faktisk med å bruke kjølebil til å kjøre allerede vrakede kjølevarer?  :dontgetit:

Lenke til kommentar

Det der "du kan kaste et spann" og har du mer så må du gå i bilen og forurense deg helt til en sorteringsstasjon er noe av det dummeste de har kommet på ja.

 

Hvis man skal tenke miljø. Men miljø tenker man jo kun på hvis det ikke koster....

Avfall er business. Og det blir stort sett fokusert på at det skal være et intensiv til å skape mindre avfall, ikke et ønske om at flest mulig skal ta turen til miljøstasjonen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...